Search results

  1. KaliZ

    Spontanåka-tråden!

    Nu ser det jkligt färdigkört här inne! :banana
  2. KaliZ

    Hur se H.264 material i Chrome eller Microsoft Edge?

    Yes, varken Edge firefox eller chrome stödjer detta. Tyvärr inte IE11 heller om ingen har ett bra tips! :-(
  3. KaliZ

    Hur se H.264 material i Chrome eller Microsoft Edge?

    Ingen som har några svar? Snart backar jag win10 tillbaka till win 7 igen. Så tröttsamt!!! Lyckas inte ens lägga till kameran i kompabilitetsvyn för IE 11.
  4. KaliZ

    Hur se H.264 material i Chrome eller Microsoft Edge?

    Tjena! Jag försöker få ordning på min förbenade övervakningskamera. Den är stöd för H.264 och vad jag förstår så supporterar inte Chrome det. Kan man på något vis gå runt problemet? Bet i det sura äpplet och konfigurerade upp kameran med IE trots allt. Allt fungerade perfekt tills jag...
  5. KaliZ

    VW, har dom skitit i det blå skåpet rejält eller ska dom lyckas krångla sig ur detta?

    Konsekvensen i Sverige hade väl medfört en högre fordonsskatt till följd av ökade utsläppsnivåer. Då hade jag som ägare lackat ur iaf.
  6. KaliZ

    Vad gör ett släp godkänt vid besiktning!?

    Av någon märklig anledning så var släpet perfekt iår. Gick igenom utan anmärkning! :banana:banana:banana Handsken får sitta ett tag till med andra ord.
  7. KaliZ

    Vad gör ett släp godkänt vid besiktning!?

    Så ligger släpet fast om jag lyfter i dragstången så får handsken kanske godkänt då även om låsanordningen tar i?
  8. KaliZ

    Vad gör ett släp godkänt vid besiktning!?

    Hej! Dags att besikta släpet igen... Vill minnas det var något med kulhandsken som dem precis släppte igenom mig för sist. Har för mig det var något som följande: När släpet är kopplat på bilen och man lyfter handtaget framåt så tar spärren i (röd på bilden) ovansidan på kulhandsken (blått...
  9. KaliZ

    Gräsklippar h-vetet startar knappt!!!

    Bra tips, men jag har testat det också utan framgång!! ?
  10. KaliZ

    Gräsklippar h-vetet startar knappt!!!

    Nu får jag panik på dkiten. Gräset är ap-högt, jag riskerar att köra över en dold guldwinge nästa gång jag klipper. Såhär ser förgasaren ut När jag trycker på primern så skvätter det soppa ur A. När jag lutar förgasaren så rinner där soppa ur B, så jag kan inte hitta några täppta kanaler...
  11. KaliZ

    Uppdatera till Windows 10 eller inte?

    Den ena burken är knappt använd och går som tåget, så jag ska nog vänta då.
  12. KaliZ

    Uppdatera till Windows 10 eller inte?

    Vet ni hur mycket installerade program påverkas vid bytet. Jag sitter på en icke äkta version av Nikon DX (bildredigeringsprog)... sannolikt att det kommer sluta fungera? Kollas ALLA licensnycklar upp tror ni?
  13. KaliZ

    Uppdatera till Windows 10 eller inte?

    Tjena! Jag sitter på två burkar, en med windows 7 och en med windows 8.1. Funderar på om man ska uppdatera nu under gratisåret eller inte? Vad säger ni? Snälla inget tugg om andra operativ system, jag orkar inte ta ett så stort steg! :gråta /KaliZ
  14. KaliZ

    Tjejer kallar hojen för bitch?

    Trist om alla tjejer generellt kallar sina hojar vid samma namn. Alla mina fordon får identitet utifrån den namnsdag det är när jag hämtar ut dem. Lite trist dock om man tvingas döpa en fräKc hoj till Ragnhild.:3freak
  15. KaliZ

    Gräsklippar h-vetet startar knappt!!!

    Skojar du med mig? Vet du vad som gör att Aspen är mildare? Vad behöver jag nu då byta för att få igång eländet igen? - - - Updated - - - Hittade en video med samma förgasare. Såhär ser den ut. https://m.youtube.com/watch?v=wEQDAbglGN8
  16. KaliZ

    Gräsklippar h-vetet startar knappt!!!

    Har nu återigen testat det mesta utan framgång. Dock inte Skrotnisses tips, då jag inte begriper hur jag ska ansluta mot förgasaren samt hur jag ska tolka resultatet. :3freak Hur kan en gräsklippare vara krångligare att fixa än en bil?!?
  17. KaliZ

    Gräsklippar h-vetet startar knappt!!!

    Hmm detta skulle väl inte leda till att den är extremt svårstartad kall?
  18. KaliZ

    Gräsklippar h-vetet startar knappt!!!

    Låt oss börja här. Knivbromsen? Kan du utveckla detta lite närmare??? dödaren till handtaget fungerar som den ska om jag utrycker det så.
  19. KaliZ

    Gräsklippar h-vetet startar knappt!!!

    Japp, så nu var semestern kommen...äntligen. Tanten har fått några nya fönster i kåken. ungarna verkar hyffsat friska och inga direkta måsten den närmsta veckan. Hade det inte varit för att gräsklipparen går skit så hade livet varit rätt najs ändå. Det handlar om en fräsch Klippo Champion. För...
Back
Top