Dagens bild

Hur långt är det generellt mellan oljebytena på XR400R? Och oljefilter är lätt att hitta?

Emellertid drar jag runt sörmland på mina racinghojar, idag blev det en tur på 155 km. Järna, Almnäs, Nykvarn, Taxinge, Sötälje och hem. Passerade flera regnväder, dock lyckades jag undvika dropparna ;) Det hade alltid
'precis regnat' och vägen var blöt. Men ingen nederbörd. Halleluja gasen i botten.

View attachment 533161

View attachment 533160

View attachment 533162
Kan tänka mig att en CF moto 450 skulle passa dig ganska bra

Känner inte igen någon av personerna men mcn längst t.v. verkar vara en Suzuki GSX1100S Katana som kom 1981. Mcn längst t.h. är nog en Suzuki gsx 750 es, den kom 1983 så bilden är nog från 1983, kan förstås hända att killen plockade ut den 1982. I så fall stämmer datumet.
Tror det är en 1100 ES men de kom också 83. Sen tycker jag mig se en XJ900, också den från 1983

Strax norr om Nyköping längs E4an ligger en liten by med många fornminnen - Tystberga.

Här finns också ett fik jag vill rekommendera. Wanguis Cafe. Dom serverar mackor, kaffe och bakverk, och lättare luncher. I bilden ser vi förutom min Camilla, ägaren herr Lignell.
IMG_9494.JPG
Tystberga är inte direkt någon metropol, här tittar vi efter eventuella lunchgäster. Trots att Tystberga ligger där det ligger går det en hel del intressant trafik på vägen förbi cafeet. Man kan sitta med sitt kaffe och se allt från lastbilar till hojar och raggarbilar. Välkomna.

Det finns ett Coop i Tystberga också. Det är inte stort, men det finns.

Strax norr om Nyköping längs E4an ligger en liten by med många fornminnen - Tystberga.

Jag har en koppling till Tystberga, det var inställelseplatsen enligt min första krigsplaceringsorder efter värnplikten på I4 i Linköping. Det blev tack o lov inget krig så jag slapp åka dit, får väl åka upp nu och fika istället 😊

Hur långt är det generellt mellan oljebytena på XR400R? Och oljefilter är lätt att hitta?
Rekommenderad intervall är 100 mil (vilket är överkurs om du inte ska göra Baja1000 med den). Oljefilter hittar du överallt, själv kör jag med HiFlo.
En mer skottsäker motor är nog svårt att uppbringa om vi pratar stånka. Är i paraitet med XT600.

Jag har en koppling till Tystberga, det var inställelseplatsen enligt min första krigsplaceringsorder efter värnplikten på I4 i Linköping. Det blev tack o lov inget krig så jag slapp åka dit, får väl åka upp nu och fika istället 😊
Då kommer du få en del att prata med Lignell om. Han är verkligen haj på krigshistoria och gillar att lufta många okonventionella ämnen.

Servade min motvilligt undanstoppade Beta idag. Den måste få ny olja, varje år i alla fall trots att jag aldrig kör den längre. Jag skäms.

.. ja ja ja, jag köpte en Harley, och sen en till. Och sen var trail och enduro bortglömt. Det där med motorcyklar alltså. Mitt liv är ett enda stort experiment!

IMG_9622.JPG

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...