KTM 1390 Super Duke R Track

Är vitsen med nakenhojar på bana att kompensera för att målgruppen av konsumenter blivit gamla och stela och därför bygger man nu banhojar där gubbarna och gummorna kan sitta som i en länsstol?
#somvanligtoförstående

Är vitsen med nakenhojar på bana att kompensera för att målgruppen av konsumenter blivit gamla och stela och därför bygger man nu banhojar där gubbarna och gummorna kan sitta som i en länsstol?
#somvanligtoförstående
Det är en skön motvikt mot alla fåniga vingflärpar på sportcyklar.

#somvanligtoförstående

Då är vi två som inte förstår vitsen. Chassiet är säkert jättebra men brett street styre käns väldigt begränsande för att kunna flytta sig på cykeln på bana. Och det är ju bara där den får framföras.

Kanske Suzuki släpper en Track Edition av sin Savage 650 också under 2027.

Eftersom jag har lagt ut länken får jag väl fortsätta försvara motorcykeln...
Det breda styret ger kraft för att bryta ner den i kurvorna. Alla är ju inte byggda som räkor och passar fysiskt på en klassisk sporthoj. Ska man inte få köra på bana då?
Jag misstänker att man kan köra ifrån ganska många kåpförsedda och ihoptryckta cyklar med en sån där, inte enbart på rakorna.

Jag såg för övrigt att Chad lurade mig angående namnet så jag missade ett R...

Eftersom jag har lagt ut länken får jag väl fortsätta försvara motorcykeln...
Det breda styret ger kraft för att bryta ner den i kurvorna. Alla är ju inte byggda som räkor och passar fysiskt på en klassisk sporthoj. Ska man inte få köra på bana då?
Jag misstänker att man kan köra ifrån ganska många kåpförsedda och ihoptryckta cyklar med en sån där, inte enbart på rakorna.

Jag såg för övrigt att Chad lurade mig angående namnet så jag missade ett R...

Självklart och som du säger kanske det är en fördel beroende på hur stor man är och förmodligen beroende på vad man är van att köra. Jag tyckte körställningen var grymt begränsande det lilla sig körde min gamla Superduke 990 och hade känts mycket bättre med ett clipon.

Jag hade iaf. rätt kul 2023 med en Superduke på Portimao. Men jag är ju ingen racerförare direkt. Dessutom skitgammal.

Bifogat

• IMG_0019.png
    IMG_0019.png
    4.4 MB · Visningar: 9
Den passar inte in i någon klass
Den går inte att regga
Den kostar +400´
Klart att det är gubbar med för mycket pengar som är målgruppen

Den passar inte in i någon klass
Den går inte att regga
Den kostar +400´
Klart att det är gubbar med för mycket pengar som är målgruppen
Den är lite för lätt för Super Hooligan, men annars passar den väl?
Ska man bara sälja 100 stycken räcker mängden gubbar till.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!