Suzuki GSX-R1000R vs Kawasaki ZX-10R vs BMW S1000RR

Det blir lite andra sätt att uttrycka sig för Fagan nu när han lämnat 44Teeth och hamnat på MCN.

Dum fråga kanske men finns bara GSX-R1000R nu? Alltså ingen "vanlig" GSX-R1000? :va

Heter inte standardversionen också RRRR nuförtiden då?

Alla hojar ska ju benämnas med dubbel RR.
Även äldre 600or. Vilket känns lite löjligt i mina ögon, men jag vet ingenting om racing.
På Blocket kommer det dyka upp några
2004 GSX-R1000RR-R B-King snart

Även äldre 600or. Vilket känns lite löjligt i mina ögon, men jag vet ingenting om racing.

Ja alltså om jag inte är helt ute och snurrar så brukade ju dom "vanliga" bara heta R förut, typ ZX-10R och GSX-R1000

Sen versionerna med, som sundström sa, lite vassare fjädring, kanske lite mer krimskrams, lättare fälgar osv brukade benämnas med ett extra R, typ ZX-10RR,

Därför jag blev lite förvånad över att den "vanliga" gixxern numera verkar heta GSX-R1000R, alltså två R. trots att den inte är tillspetsad, vad jag vet :va

Jodå det är den med trycksatt gaffel den med lite extra , den andra med lite enklare fjädring säljs inte här om den ens tillverkas nu
Skillnaden vid en snabb googling är fjädring och annan dubbelverkande quickshifter upp/ner på rr
IMG_1443.png

Det var väl honda som förstörde det hela med sin "pirate-bike" eg. cbRRRRRRRRgh!?
CBR1000RR-R

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...