Suzuki GSX-R1000R vs Kawasaki ZX-10R vs BMW S1000RR

Det blir lite andra sätt att uttrycka sig för Fagan nu när han lämnat 44Teeth och hamnat på MCN.

Dum fråga kanske men finns bara GSX-R1000R nu? Alltså ingen "vanlig" GSX-R1000? :va

Heter inte standardversionen också RRRR nuförtiden då?

Alla hojar ska ju benämnas med dubbel RR.
Även äldre 600or. Vilket känns lite löjligt i mina ögon, men jag vet ingenting om racing.
På Blocket kommer det dyka upp några
2004 GSX-R1000RR-R B-King snart

Även äldre 600or. Vilket känns lite löjligt i mina ögon, men jag vet ingenting om racing.

Ja alltså om jag inte är helt ute och snurrar så brukade ju dom "vanliga" bara heta R förut, typ ZX-10R och GSX-R1000

Sen versionerna med, som sundström sa, lite vassare fjädring, kanske lite mer krimskrams, lättare fälgar osv brukade benämnas med ett extra R, typ ZX-10RR,

Därför jag blev lite förvånad över att den "vanliga" gixxern numera verkar heta GSX-R1000R, alltså två R. trots att den inte är tillspetsad, vad jag vet :va

Jodå det är den med trycksatt gaffel den med lite extra , den andra med lite enklare fjädring säljs inte här om den ens tillverkas nu
Skillnaden vid en snabb googling är fjädring och annan dubbelverkande quickshifter upp/ner på rr
IMG_1443.png

Det var väl honda som förstörde det hela med sin "pirate-bike" eg. cbRRRRRRRRgh!?
CBR1000RR-R

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...