Vad fick dig att le idag?

En äldre herre stannade till vid min motorcykel när jag var och handlade idag, log och gav mig tummen upp. Härligt med udda människor! :tungan

90-tal är ju också nytt, jag är ju ung fortfarande .

Det var juh därför alla tyckte han skulle skulle skämmas. :7peta
Av anledningen att den var för ny.

Fantastiskt tung.
Nu är den i alla fall hemma.
ec1997a15a022642fc6a7cf41236dd96.jpg

Jag har en precis likadan. Fungerar bra till småjobb.
Men funderar på att sälja den, får man fråga vad du gav för din?
Jag fick min som en del av ett arv.
Det finns ingen märkskylt på min och i jakten på cad det är för någon svarv googlade jag lite.
Hittade en nätauktion där en likadan hade sålts för 8000.
Vet du vad det är för svarv? Luna?

När får de börja med minimoto?
När jag har garage, högre lön, mer fritid och hEssT, dans och fotboll är mindre intressant.

Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte har bevakning på Oset och Kuberg på blocket för att se om Trial skulle vara nåt. Jag började på en Montesa bland stockar och stenar, skulle vara kul att föra facklan vidare. 🙂

Jag fick min som en del av ett arv.
Det finns ingen märkskylt på min och i jakten på cad det är för någon svarv googlade jag lite.
Hittade en nätauktion där en likadan hade sålts för 8000.
Vet du vad det är för svarv? Luna?
Jag vet faktiskt inte vad det är mer än kinakänsla. Men för mina behov har den varit ok. Lite bussningar, sticka av någon bit och så skaffade jag en borrchuck för bra centrumhål.
Min läcker lite olja från växellådan, det är visst typiskt för dessa och liknande.

Nya däck 😍 jävlar i brallan vilken porrkänsla det var på turen efter verkstaden. Greppet, som klister i jämförelse med de 5-6 år gamla hårda plast-flip-floppsen som satt innan, nu utan platt kanten dessutom. Varför har jag inte bytt tidigare övergår mitt förstånd. Jag hade glömt hur det känns med däck som har grepp helt klart.
Tillägg innan nån frågar: bytte till mina favorit däck: Pilot road 4. Provat lite olika tidigare men aldrig varit lika nöjd som med Pilot road 3 eller 4

Last edited:
Nya däck 😍 jävlar i brallan vilken porrkänsla det var på turen efter verkstaden. Greppet, som klister i jämförelse med de 5-6 år gamla hårda plast-flip-floppsen som satt innan, nu utan platt kanten dessutom. Varför har jag inte bytt tidigare övergår mitt förstånd. Jag hade glömt hur det känns med däck som har grepp helt klart.
Tillägg innan nån frågar: bytte till mina favorit däck: Pilot road 4. Provat lite olika tidigare men aldrig varit lika nöjd som med Pilot road 3 eller 4
Road 3 och 4 är verkligen skräp om man jämför med 5 och 6 framförallt 6

Road 3 och 4 är verkligen skräp om man jämför med 5 och 6 framförallt 6
Bråka inte med Rockmorsan, om hon är nöjd så... :7peta

Ditt inlägg skulle istället varit...

Bra att du bytt däck! Men min erfarenhet är att Road 5, och framförallt 6, är ännu bättre. :tummenupp
Men oavsett så är alla nya däck bättre än de gamla du hade. :krama

Jag gillar M9RR men det är mina åsikt. Det finns andra, och för somliga, bättre däck. Men vad som är bäst är tycke och smak beroende på körstil. :krama

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt