Idag är jag förbannad därför att...

Folk har hundar lösa vid hundbad utan att ha pli på kräken. Igår var det ett par med en lågintelligent hund (labbe, typ) som ropade på hunden utan att den reagerade. Den hade fullt upp med att störa vår hund som i vanlig ordning ignorerade det andra djuret.

Vad är det för fel på folk...?

En kille träffar sin KK och skippar gummit trots att hon vill att han har det: https://www.dn.se/sverige/44-aring-anvande-inte-kondom-doms-for-valdtakt/

Den här killen somnar och kör ihjäl en kvinna: https://www.unt.se/nyheter/enkoping...odsolycka-pa-vag-55-utanfor-enkoping/r1w3083l

Jag säger inte att 44-åringen inte gjorde fel, men jag kan tycka att det inte känns riktigt proportionerligt att han får 3 års fängelse och ska betala 220 000kr till offret, medan han som dödar någon får lite böter och ska betala 40 000kr i skadestånd.
Med 203 döda i trafiken 2025 x 40000 kr
så blir det en kostnad för trafikdöda på ca 8 miljoner/år.
Dvs totalt försumbart i budgetsammanhang.
Nollvisionen diskuterar alltså en besparing på 8 miljoner kr per år.
Vad det gäller skippade kondomer så var det samma sak med Julian Assange och "Bonusprinsen" som nu har dömts för våldtäkter där det var Norsk polis som talade om för kvinnan hon blivit våldtagen. Polisen hade nämligen sett det på filmer i hans mobil. Kvinnan själv hade ingen aning om att hon blivit våldtagen för 6 år sedan har jag läst på webben.

Last edited:
Det där med att tjejen lurar killen att hon är skyddad med piller/spiral borde ju nu leda till att mannen kan begära ersättning för den ekonomiska skadan som kvinnan gett honom.

Dvs 18 års underhåll?
Tekniskt sett är det ju lika mycket våldtäkt som sex utan kondom.

En fråga jag lurat på sen lagen vann kraft är om man ljuger och säger att man inte har gjort en vasektomi räknas som våldtäkt med.
Man har ju sex på falska premisser och kvinnan kan ju mycket väl ha valt att inte ha sex med den mannen om hon hade vetat.

Tekniskt sett är det ju lika mycket våldtäkt som sex utan kondom.

En fråga jag lurat på sen lagen vann kraft är om man ljuger och säger att man inte har gjort en vasektomi räknas som våldtäkt med.
Man har ju sex på falska premisser och kvinnan kan ju mycket väl ha valt att inte ha sex med den mannen om hon hade vetat.

Ja, det handlar ju om en överenskommelse som kanske inte skulle blivit av om hela sanningen hade lagts fram.

Jag ser fram emot en fortsättning på det här.

Jag tror inte woke-feministerna hade tänkt hela vägen fram och insett konsekvenserna om kondomluret blir prejudikat.

Det där med att tjejen lurar killen att hon är skyddad med piller/spiral borde ju nu leda till att mannen kan begära ersättning för den ekonomiska skadan som kvinnan gett honom.

Dvs 18 års underhåll?
Och sedan tillkommer ju minst 200 000 kronor i kränkningsersättning och 20 000 kronor för sveda och värk.
Rimligen borde väl också barnet kunna begära skadestånd av kvinnan som gett barnet en Ofrivillig Fader..
Barnet har ju inte begärt att bli fött på ett överbefolkat jordklot.

Last edited:
jag idag visade omtänksamhet till en på jobb, detta tyckte personen vara skäl nog att gå till arbetsledare och sladdra på ett negativt sätt om händelsen.
Generationen som inte vågar ta egna beslut, ska dom låta sig ledas av AI eller chat-gpt eller vad det heter när dom ska vårda oss på hemmet.

Känslan är just nu att personen kontaktar chefen i morgon, jag har lärt mig av tidigare tillfälle.

Last edited:
jag idag visade omtänksamhet till en på jobb, detta tyckte personen vara skäl nog att gå till arbetsledare och sladdra på ett negativt sätt om händelsen.
Generationen som inte vågar ta egna beslut, ska dom låta sig ledas av AI eller chat-gpt eller vad det heter när dom ska vårda oss på hemmet.

Känslan är just nu att personen kontaktar chefen i morgon, jag har lärt mig av tidigare tillfälle.
Vad gjorde du, du som brukar framstå som så oerhört ”smidig”?

Det är alltid bättre att göra fel än inget alls.

Så sa jag till en HR-människa. Denne höll inte med.

Så nästa gång nåt händer som jag avser ingripa mot på jobbet får jag upprepa mig.

Nämnde fördelarna med att inte korsa min färdväg eftersom vi båda körde truck.
Vet ej om det berodde på underutvecklad pannloob för orden fick ingen effekt.
Ville palestinaaktivisten inte följa vedertagna väjningsregler, högeregeln gäller ju även för vänstermänniskor!!! ;):3freak:brynad

Last edited:
Detta skulle kunna kvala in i "Sverige idag" eller "Böcker jag har läst" men just nu platsar den här.
"Eldsjälarna" av Alexander Gagliano och Kina Pohjanen - om bidragsskandalerna i Botkyrka (New York-resan), Malmö (Föreningen Flamman), Göteborg (Bergsjön SK).
Hur kreativa personer mjölkar bidrags-Sverige på pengar för att gynna sig själva och sina närmaste.
"Vi såg det inte komma" - men inte f-n gör man mycket åt det.
Läs med en burk blodtryckssänkande tabletter inom räckhåll.....

Detta skulle kunna kvala in i "Sverige idag" eller "Böcker jag har läst" men just nu platsar den här.
"Eldsjälarna" av Alexander Gagliano och Kina Pohjanen - om bidragsskandalerna i Botkyrka (New York-resan), Malmö (Föreningen Flamman), Göteborg (Bergsjön SK).
Hur kreativa personer mjölkar bidrags-Sverige på pengar för att gynna sig själva och sina närmaste.
"Vi såg det inte komma" - men inte f-n gör man mycket åt det.
Läs med en burk blodtryckssänkande tabletter inom räckhåll.....
Väldigt dåligt är det

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back