2026 Tissot GP of the Netherlands

Ska bli kul att se hur starterna i racen går nu utan elektroniska hjälpmedel. 😁
Några gör det riktigt bra andra...inte så bra. 😳
 
vad håller toprak på med?
 
Jaaa! Såg nyss att Pecco går till Aprilia! Vilket Italion-Stalion-team!

Mark my words. Aprilian med 2 grader mer lut än övriga fält kommer dominera. Det kommer även bli 1-3 passes på yttern av Pecco 2027
 


His teammate Alex Marquez, meanwhile, was declared fit on Saturday morning after suffering his own crash, so he will continue the weekend.

:va = how the fuck!?
Men Alex Marquez fick ingen tid i Q2 så han kanske tyckte att nu får det räcka för den här helgen ?
Såg på Crash.net att Assen är en bana MM ogillar.
Smal och ett antal snabba kurvur med stor risk för allvarliga skador vid krasch.
 
Men Alex Marquez fick ingen tid i Q2 så han kanske tyckte att nu får det räcka för den här helgen ?
Såg på Crash.net att Assen är en bana MM ogillar.
Smal och ett antal snabba kurvur med stor risk för allvarliga skador vid krasch.
Gresini-teamet meddelade att Alex står över kvalet för att återhämta sig till kommande sessioner. Får se om det blir sprint-race eller bara GPt i morgon.
 
Ai Ogura.
Fler än jag som tycker han kör bland de snyggaste? Omkörningen på
Diggia, exempelvis. Kirurgisk!

Vinstvarning på nr 79 inför imorgon
Hur klokt är det med svart skinnställ när det är riktigt varmt och soligt ?
Etta Raul Fernandez, Tvåa Ai Ogura och Trea Fabio Di Giannantoinio skinnställ med Gult.
Fyra Marco Bezzecchi och Fem Jorge Martin skinnställ med mest Svart.
Imorgon får vi se om 79 Ogura tål värmen bäst ! :)
Nedan från Per Gunnar Burström: BYGGNADSMATERIAL
1782571768593.png
 
Last edited:
Hur klokt är det med svart skinnställ när det är riktigt varmt och soligt ?
Etta Raul Fernandez, Tvåa Ai Ogura och Trea Fabio Di Giannantoinio skinnställ med Gult.
Fyra Marco Bezzecchi och Fem Jorge Martin skinnställ med mest Svart.
Imorgon får vi se om 79 Ogura tål värmen bäst ! :)
Nedan från Per Gunnar Burström: BYGGNADSMATERIAL
View attachment 529949
Ja, dom får sy upp vita skinnställ i natt.
 
Men det här baggerpisset... Olidligt! Den ene kommentatorn är också olidlig, han pratar som om han har en varm potatis i munnen. 😡
Ja, vissa menar ju att det är jättekul men efter att ha sätt baggerkvalet kände jag nog mer att det var lite av ett sömnpiller. Hade nånstans också kunnat köpa det om det var ”riktiga” baggers med svajig ram, svampig fjädring, kromad instrumentpanel modell världskarta och väskorna fulla med ett par flak öl men nu är det ju bara fejk-kåpor och fejkväskor som man hängt på ett race-chassi med HD-motor i. Och blir ändå inte värst mycket fart.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top