Dagens bild

Vi hamnade på en av dem kurvigaste vägar jag någonsin kört på igår, kurvorna var så skarpa så man skrapade fotpinnar i 40kmh. Det var mc förbud på den vägen vissa tider på dygnet.
Vet hur det känns när man hittar sådana vägar när man kör. Jag gillar att köra i Tyskland finns många fina ställen.

Är det galet varmt där nere nu? Gäller att försöka få i sig mycket vätska hela tiden. Jag brukar köra med en camelback påse i tankväskan är det lätt att fiska upp munstycket när man stannar till vid tex en korsning och ta några klunkar med hjälmen på.
 
Vet hur det känns när man hittar sådana vägar när man kör. Jag gillar att köra i Tyskland finns många fina ställen.

Är det galet varmt där nere nu? Gäller att försöka få i sig mycket vätska hela tiden. Jag brukar köra med en camelback påse i tankväskan är det lätt att fiska upp munstycket när man stannar till vid tex en korsning och ta några klunkar med hjälmen på.
Det var 37 grader i några timmar igår eftermiddag. Jo vi drack nog flera liter vatten var igår. Hittade en väldigt fin airbnb som har ac. Vi har lite svårt att komma iväg nu minst sagt. IMG_3834.jpegKörde förbi där också igår. Mest bara för att kunna säga att man varit där 😊
 
En liten slutrapport då: vi körde vidare från Tyskland och sedan en bit igenom Frankrike, och sedan in i Schweiz. I Schweiz hittade vi ett airbnb fynd som var en liten bed and breakfast med en magisk utsikt från en bergssida. IMG_3853.jpeg
IMG_3856.jpegIMG_3860.jpeg
Sen körde vi igenom Schweiz:IMG_3870.jpegIMG_3901.jpegIMG_3892.jpegIMG_3903.jpeg
Och sen en bra bit igenom Italien med ett stopp över natten i modena för att slutligen igår komma fram till vår slutdestination i Agerola:IMG_3921.jpegIMG_3925.jpegIMG_3932.jpeg
 
En liten slutrapport då: vi körde vidare från Tyskland och sedan en bit igenom Frankrike, och sedan in i Schweiz. I Schweiz hittade vi ett airbnb fynd som var en liten bed and breakfast med en magisk utsikt från en bergssida. View attachment 529964
View attachment 529965View attachment 529966
Sen körde vi igenom Schweiz:View attachment 529967View attachment 529968View attachment 529969View attachment 529970
Och sen en bra bit igenom Italien med ett stopp över natten i modena för att slutligen igår komma fram till vår slutdestination i Agerola:View attachment 529971View attachment 529972View attachment 529973
Vi vill se ösregn och allmän misär!
Så man gotta sig att vara hemma:)
 
En liten slutrapport då: vi körde vidare från Tyskland och sedan en bit igenom Frankrike, och sedan in i Schweiz. I Schweiz hittade vi ett airbnb fynd som var en liten bed and breakfast med en magisk utsikt från en bergssida. View attachment 529964
View attachment 529965View attachment 529966
Sen körde vi igenom Schweiz:View attachment 529967View attachment 529968View attachment 529969View attachment 529970
Och sen en bra bit igenom Italien med ett stopp över natten i modena för att slutligen igår komma fram till vår slutdestination i Agerola:View attachment 529971View attachment 529972View attachment 529973
Nu när du kört den ganska mycket och intensiva dagar. Vad tycker du om din Pan America ?
 
Nu när du kört den ganska mycket och intensiva dagar. Vad tycker du om din Pan America ?
På det stora hela så älskar jag den! Men jag hade inte velat betala vad Harley begär för en ny. Då jag tycker att den saknar kvalitetskänsla en hoj för 200 tusen borde ha. Ska skriva ett längre inlägg om hojen när jag är hemma igen.
 
Frugan och kidsen tog bilen till badplatsen, så jag följde efter med gamla Hondan istället.
Öppen hjälm för stunden, så man kan andas in sommarkvällens härliga dofter längs skogsvägen.
Säga vad man vill om de där gamla hojarna, men man sitter förbannat bekvämt och motorn har så där perfekt mysigt vrid.


20260628_205123.jpg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top