Dagens bild

Dagen började med att vi letade upp en polo motorrad i Hamburg, då vi var tvungna att köpa en ny topbox till Camillas 890. Hon lyckades nämligen tappa nyckeln till toppboxen någonstans i Skåne. Vi var därför tvungna att bryta upp den igårkväll. När det var dags för lunch så passade jag på att bygga ett usbuttag som kopplas på laddkontakten. Men tyvärr så sitter det en brytare någonstans så när man slår på tändningen så bryter den strömmen. Är väldigt uppfriskande att man får köra 100 kilometer i timmen på små landsvägar här i Tyskland. 🌞IMG_3802.jpeg
IMG_3804.jpegIMG_3806.jpegIMG_3807.jpegIMG_3809.jpegIMG_3810.jpeg
 
Det här stället i södra Polen var mycket fint.

3c4596a321a6818e4b18a23184b32ced.jpg


Bra rum, god mat, billig öl. Ingen AC dock.


Kör snyggt!
 
Men är du säker på att ni är i Tyskland då? Jag trodde dom var riktiga trafikfascister där borta. Det verkar ju vara rena hojparadiset.
Vi hamnade på en av dem kurvigaste vägar jag någonsin kört på igår, kurvorna var så skarpa så man skrapade fotpinnar i 40kmh. Det var mc förbud på den vägen vissa tider på dygnet.
 
Vi hamnade på en av dem kurvigaste vägar jag någonsin kört på igår, kurvorna var så skarpa så man skrapade fotpinnar i 40kmh. Det var mc förbud på den vägen vissa tider på dygnet.
Vet hur det känns när man hittar sådana vägar när man kör. Jag gillar att köra i Tyskland finns många fina ställen.

Är det galet varmt där nere nu? Gäller att försöka få i sig mycket vätska hela tiden. Jag brukar köra med en camelback påse i tankväskan är det lätt att fiska upp munstycket när man stannar till vid tex en korsning och ta några klunkar med hjälmen på.
 
Vet hur det känns när man hittar sådana vägar när man kör. Jag gillar att köra i Tyskland finns många fina ställen.

Är det galet varmt där nere nu? Gäller att försöka få i sig mycket vätska hela tiden. Jag brukar köra med en camelback påse i tankväskan är det lätt att fiska upp munstycket när man stannar till vid tex en korsning och ta några klunkar med hjälmen på.
Det var 37 grader i några timmar igår eftermiddag. Jo vi drack nog flera liter vatten var igår. Hittade en väldigt fin airbnb som har ac. Vi har lite svårt att komma iväg nu minst sagt. IMG_3834.jpegKörde förbi där också igår. Mest bara för att kunna säga att man varit där 😊
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top