Dagens bild

Nej, ingen rivning planerad, kör vidare på hopp täta oljebyten...
Vi har en gemensam vän som jobbar med BMW. Han säger att magneten på var och varannan ny/halvt ny BMW ser ut sådär vid service
Ingen av mina fäller av sig sådär, men de är ju luftkylda, större toleranser kanske?

Det är förmodligen magneten på slutväxeln just vid första servicen. På motorn har jag aldrig sett spån i någon BMW eller annan hoj för den delen…


Kör snyggt!
 
2500kr för en natt.
När jag såg bilden så tyckte jag att det kändes bekant. Tror nästan att jag har bott där för något år sedan på väg hem.

Så jag googlade och fick fram deras hemsida. Hittade rum där från 105€ i mitten av Juli. Men ofta så är priset utan frukost.
Men när ni kom kanske dom bara hade finare rum kvar.

Håller med 2500 för en natt är ganska mycket. Brukar jag vara ute lite sent så kan man kolla på Google maps i närheten där man är kan ha tur och hitta något.
Men oftast så kollar jag senast vid middagstid då har man en känsla av hur långt man hinner
 
När jag såg bilden så tyckte jag att det kändes bekant. Tror nästan att jag har bott där för något år sedan på väg hem.

Så jag googlade och fick fram deras hemsida. Hittade rum där från 105€ i mitten av Juli. Men ofta så är priset utan frukost.
Men när ni kom kanske dom bara hade finare rum kvar.

Håller med 2500 för en natt är ganska mycket. Brukar jag vara ute lite sent så kan man kolla på Google maps i närheten där man är kan ha tur och hitta något.
Men oftast så kollar jag senast vid middagstid då har man en känsla av hur långt man hinner
Jag gillar inte för sunkiga hotell.
 
Dagen började med att vi letade upp en polo motorrad i Hamburg, då vi var tvungna att köpa en ny topbox till Camillas 890. Hon lyckades nämligen tappa nyckeln till toppboxen någonstans i Skåne. Vi var därför tvungna att bryta upp den igårkväll. När det var dags för lunch så passade jag på att bygga ett usbuttag som kopplas på laddkontakten. Men tyvärr så sitter det en brytare någonstans så när man slår på tändningen så bryter den strömmen. Är väldigt uppfriskande att man får köra 100 kilometer i timmen på små landsvägar här i Tyskland. 🌞IMG_3802.jpeg
IMG_3804.jpegIMG_3806.jpegIMG_3807.jpegIMG_3809.jpegIMG_3810.jpeg
 
Det här stället i södra Polen var mycket fint.

3c4596a321a6818e4b18a23184b32ced.jpg


Bra rum, god mat, billig öl. Ingen AC dock.


Kör snyggt!
 
Men är du säker på att ni är i Tyskland då? Jag trodde dom var riktiga trafikfascister där borta. Det verkar ju vara rena hojparadiset.
Vi hamnade på en av dem kurvigaste vägar jag någonsin kört på igår, kurvorna var så skarpa så man skrapade fotpinnar i 40kmh. Det var mc förbud på den vägen vissa tider på dygnet.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top