Du har för mycket packning
Jag vet. Har alltid för mycket packning, Hojen blir topptung och det är ett elände när man ska in och ut på hotell varje morgon och kväll.
Men. Högra sidoväskan kommer normalt sett inte in. Där finns verktyg, kedjespray, punka-kit, trasor, meckarhandskar, tunna gummihandskar (spännbanden på färjor är oftast riktigt skitiga, man blir svartkladdig av att ta i dem), reflexväst (vid ev. ofrivilligt stillestånd) extra bagagestroppar (som reserv eller för ev. spontana inköp) o dyl. Alltså sådant man inte vill, inte avser, att packa upp såvida inte det uppstått något problem.
Vänster väska innehåll tunga saker som necessär, några öl (man vill ju ha en omedelbar ankomst-öl när man kommit in på rummet, kanske lite whisky, skor för kvällsbruk, ipad, laddare, ev. pc (ibland) o dyl.
Kläder då? Väskan ovanpå i våning ett. Brukar ha med för mycket…
Väskan högst upp? Förstärkningsplagg som kan behöva åka på/av snabbt när det blir varmt/kallt. Här finns också regnställ.
Ja, det blir (för) mycket.