Köp av klocka/armbandsur

Det blev en till...đŸ«Ł
Efter 20 Ă„rs uppehĂ„ll sĂ„ blev det ett Ă„terfall. đŸŒïžâ€â™€ïž
3881.jpg
DÄ man behöver alla hjÀlpmedel man kan hitta sÄ klickades en Garmin S70 hem frÄn blocket.
 
Det blev en till...đŸ«Ł
Efter 20 Ă„rs uppehĂ„ll sĂ„ blev det ett Ă„terfall. đŸŒïžâ€â™€ïž
View attachment 528200
DÄ man behöver alla hjÀlpmedel man kan hitta sÄ klickades en Garmin S70 hem frÄn blocket.
Men det Àr nÄgot fel pÄ klockan - det ska ju stÄ "börna jÀrnet vid korvmojjen" eller "slanga pÄ SveavÀgen"...
 
I vĂ€ntan pĂ„ att axeln(protes)ska lĂ€ka klart, sĂ„ har jag snöat in lite pĂ„ klockor igen. Senaste đŸ€©
Nice o kika in pÄ sporthoj igen efter en stunds frÄnvaro.
Allt gott till alla 🙏
1595.jpg1697.jpg
 
Den hÀr var ju lite rolig. :)
View attachment 529421
Faktiskt lite cool.

Seiko urverk och inte nÄgot kinesiskt, typ seagull Àven om jag misstÀnker att uret Àr gjort i Kina Àr ju ett plus.

I min bok hade det varit Ànnu mer spÀnnande med ett schweiziskt urverk men uret Àr ÀndÄ intressant.

Blev sÄdÀr spontant supersugen...
6b1a339bfcc3f2cc1a84654d77644086.jpg
 
Faktiskt lite cool.

Seiko urverk och inte nÄgot kinesiskt, typ seagull Àven om jag misstÀnker att uret Àr gjort i Kina Àr ju ett plus.

I min bok hade det varit Ànnu mer spÀnnande med ett schweiziskt urverk men uret Àr ÀndÄ intressant.

Blev sÄdÀr spontant supersugen...
6b1a339bfcc3f2cc1a84654d77644086.jpg
Ja, det Àr lite kul med ur som presenterar tiden pÄ "nytt sÀtt" sas. :)
Jag fĂ„r associationer till en gamla radio/bilradio typ. đŸ€”
Men min fru sa att jag inte vara sugen... :(
 
Faktiskt lite cool.

Seiko urverk och inte nÄgot kinesiskt, typ seagull Àven om jag misstÀnker att uret Àr gjort i Kina Àr ju ett plus.

I min bok hade det varit Ànnu mer spÀnnande med ett schweiziskt urverk men uret Àr ÀndÄ intressant.

Blev sÄdÀr spontant supersugen...
6b1a339bfcc3f2cc1a84654d77644086.jpg
Hur Àr det med Kina-ur som sÀljer under sitt eget varumÀrke? Kina kommer ju starkt pÄ alla fronter sÄ Àven klockor (ex. Seagulls dyrare versioner) borde ha nÀrmat sig en hyfsad kvalitet??
 
Hur Àr det med Kina-ur som sÀljer under sitt eget varumÀrke? Kina kommer ju starkt pÄ alla fronter sÄ Àven klockor (ex. Seagulls dyrare versioner) borde ha nÀrmat sig en hyfsad kvalitet??
Jag har köpt en del frÄn ALI-Express och jag tror alla utom en har japanska (Seiko) verk i sig.
Min Sugess moonphase, som finns i ett tidigare inlÀgg, har en Seagull ST1908.
1781169095563.png
Dom japanska verken börjar bli svÄra att fÄ tag pÄ sÄ det ryktas om att det skall bli mer kinesiska verk i dom kinesiska klockorna framöver.
Alla klockor jag köpt dÀr hÄller vad de lovar vad jag mÀrkt Àn sÄ lÀnge.
En Addisdive hade ett nÄgra mm "vasst parti" pÄ armbandet sÄ jag fick putsa bort lite med en Dremel.
I övrigt sĂ„ kĂ€nns det som man fĂ„r sjukt mycket klocka för pengarna pĂ„ ALI faktiskt. đŸ€”
Men det fÄr man iofs hos Casio och Timex ocksÄ.
 
Alltid varit svag för moonphase (av nÄgon anledning) sÄ dessa tre stÄr pÄ intresselistan.
1781169729947.png1781169767751.png1781169805728.png
 
Inspirationen till designen av det uret behöver man inte fundera pÄ.
Snygg Àr den!
NÀ, inte svÄrt att se var "inspirationen" kommit ifrÄn.:rodnar
Men ja, snygg och verkar vÀlbyggd.
ÅssĂ„ kan jag spara mellanskillnaden pĂ„ 152' till 1390 GT'n till nĂ€sta Ă„r...
 
Det kanske blev en till under "summer sales".🙄
View attachment 529595

Pagani Design GMT för 1200pix med skruvade lÀnkar, skön tyngd och riktigt trevlig pÄ armen.
View attachment 529597
Snygg.
Tips, bÀr den över handledsbenet (den knöl som sticker ut strax över handleden.)
Blir bekvÀmare dÄ kronan inte skÀr in i handen.
Kolla denna lite överdrivna bilden, men du fattar nog...
 
Snygg.
Tips, bÀr den över handledsbenet (den knöl som sticker ut strax över handleden.)
Blir bekvÀmare dÄ kronan inte skÀr in i handen.
Kolla denna lite överdrivna bilden, men du fattar nog...
Jag gör det med mina klockor som Ă€r Ă€nnu större Ă€n denna. 👍
En Tissot MotoGP, en Casioak och min S&S.
Övriga tycker jag kĂ€nns bĂ€ttre nĂ€rmare handen sas.
 
Jag slog till pÄ en Garmin Forerunner 170 Music för ett par veckor sedan. Min första smartklocka (eller om det frÀmst Àr en trÀningsklocka) och hittills Àr jag ganska nöjd.

Det lilla jag har provat trÀningsfunktion sÄ har den fungerat mycket bra. Hoppas jag tar mig ut i skogen pÄ cykel snart sÄ jag kan gÄ lite djupare in pÄ det.

Kopplingen till telefonens Google Maps fungerar uruselt dÄligt. Först sÄ tog det nÄgon vecka och flera omstarter till klockappen alls synkade ihop med telefonappen. Och nu har jag en rutt i klockan som aldrig blir klar eller byts ut mot nÄgon annan oavsett omstarter eller omparningar med telefonen.

Vet Ànnu inte om det var vÀrt det att köra pÄ Music-versionen. TyvÀrr Àr det bara en spelare för en nedbantad version av Spotify för det man har nedladdat pÄ klockan och uppspelning via hörlurar kopplade till den. Fungerar inte för att fjÀrrstyra telefonens musikuppspelning exempelvis. Och wifin kÀnns lite överflödig eftersom klockan frÀmst ÀndÄ verkar prioritera att gÄ via telefonens blÄtand sÄ lÀnge man inte specifikt sÀger Ät den att vÀlja wifi.

Det vore trevligt om koppling till tvÄ telefoner antingen tillÀt att bÄda telefonerna kommunicerade fullt ut med klockan eller om det var lÀttare att se vilken telefon som var kopplad och att vÀxla mellan telefonerna.

Sedan sÄ för den en en daglig svÄr kamp om handledstid med min Pelagos. Forerunnern Àr praktiskt. Men Pelagosen snygg. :tummenupp

Som en liten tangent Ät intresseklubben sÄ var min ena Sjöö Sandström inne pÄ service sju Är efter inköp. Det blev en del delar bytta samtidigt. :nÀsblod
 

Bifogat

  • bild_2026-06-22_221947775.png
    bild_2026-06-22_221947775.png
    2.3 MB · Visningar: 15
Sedan sÄ för den en en daglig svÄr kamp om handledstid med min Pelagos. Forerunnern Àr praktiskt. Men Pelagosen snygg. :tummenupp
Verkligen 👌
Som en liten tangent Ät intresseklubben sÄ var min ena Sjöö Sandström inne pÄ service sju Är efter inköp. Det blev en del delar bytta samtidigt. :nÀsblod
Vad kostade servicen?
Ha en Sjöö Sandström jag med. Royal Steel den klassiska med trÀboxen som jag köpte ny ca 1998
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I Är var det 52a gÄngen Cus...

Gotland Ring Bike Week Ž26 gÄr mot deltagarrekord!

Med en mÄnad kvar Àr det gl...

FrĂ„n familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor vĂ€xlar upp

I motorvÀrlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ÀndÄ?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show pÄ lördag!

PĂ„ Sveriges nationaldag, nu...

Bilder frÄn DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-mĂ€rke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, vÀlbokat trots turbulens i bolaget!

Det Àr med glÀdje vi pratar...

Back
Top