Sverige idag..

Frans Elinder, näringspolitisk expert inom stadsutveckling på Stockholms Handelskammare ser positivt på införandet men säger att det är ”svårt att inte notera ironin i att en Stockholmsmeter verkar gå snabbare att införa i Norge än i Stockholm.”
 
Inte spännande utan mer oroande att vi blir mer amerikaner Sverige idag. Det gamla språket blir också mer ett amerikanskt blandspråk. :(

ea6390f00db5f93e960925a1f95edf74.jpg
 
Inte spännande utan mer oroande att vi blir mer amerikaner Sverige idag. Det gamla språket blir också mer ett amerikanskt blandspråk. :(
Film och Hollywood. Vi är och har alltid varit väldigt influerade av amerikansk kultur. Halva europa, i alla fall västeuropa och dom länder där det inte var straffbart att konsumera västerländsk kultur, är i stort sett amerikaniserade och västerniserade sedan länge. Den 'amerikanska kvaliteten' är dessvärre obefintlig sedan vi alla får våra kläder och leksaker tillverkade i asien. Men nostalgin lever kvar.

Vi kan ju konstatera att USA varit som en stor lekpark, kontinenten tid man ville åka med sina ideer och ofta få dom realiserade på ett eller annat sätt, vare sig det handlade om tekniska innovationer, konst och kultur, ett lättare liv fritt från religionstvång och politiskt förtryck, eller bara vara en kriminell prasit och kunna gömma sig effektivt. Det senare verkar ju ha blivit en globalt vedertagen ide av många som idkar den på företagsnivå.

Det där med "frihet" verkar inte alltid sluta så bra, varken i religion, företags eller andra sammanhang, således behöver sånt regleras. Utlösaren verkar alltid ha varit för många människor på samma ställe. När vi är få så hjälper vi varandra, men när vi blir för många äter vi istället upp varandra och då är alltid den starka som håller i kniven och gaffeln. Det är en viss logik i saken ändå.
 
Film och Hollywood. Vi är och har alltid varit väldigt influerade av amerikansk kultur. Halva europa, i alla fall västeuropa och dom länder där det inte var straffbart att konsumera västerländsk kultur, är i stort sett amerikaniserade och västerniserade sedan länge. Den 'amerikanska kvaliteten' är dessvärre obefintlig sedan vi alla får våra kläder och leksaker tillverkade i asien. Men nostalgin lever kvar.

Vi kan ju konstatera att USA varit som en stor lekpark, kontinenten tid man ville åka med sina ideer och ofta få dom realiserade på ett eller annat sätt, vare sig det handlade om tekniska innovationer, konst och kultur, ett lättare liv fritt från religionstvång och politiskt förtryck, eller bara vara en kriminell prasit och kunna gömma sig effektivt. Det senare verkar ju ha blivit en globalt vedertagen ide av många som idkar den på företagsnivå.

Det där med "frihet" verkar inte alltid sluta så bra, varken i religion, företags eller andra sammanhang, således behöver sånt regleras. Utlösaren verkar alltid ha varit för många människor på samma ställe. När vi är få så hjälper vi varandra, men när vi blir för många äter vi istället upp varandra och då är alltid den starka som håller i kniven och gaffeln. Det är en viss logik i saken ändå.

Alltid är kanske att ta i men många år. Innan ville vi vara tyskar men en kille med 20-talsmustasch gjorde slut på det. Innan det var det franska som gällde. Vi har helt enkelt dåligt självförtroende. :tungan

Den intresserade kan läsa en hundra år gammal bok som är förvånansvärt aktuell. Särskilt vårt blandspråk beskriver hon som det vore idag. Och hur svårt det är att hålla emot.

Det positiva är att vi inte har rysk eller kinesisk frihet! :tummenupp
 
NRIKES. Den riksdagsman från Sverigedemokraterna som misstänks för barnpornografibrott är Michael Rubbestad, som varit profilerad som partiets jämställdhetspolitiska talesperson och vice gruppledare. En hjärtefråga för honom var att få fler män att jobba i förskolan😳😊
 
NRIKES. Den riksdagsman från Sverigedemokraterna som misstänks för barnpornografibrott är Michael Rubbestad, som varit profilerad som partiets jämställdhetspolitiska talesperson och vice gruppledare. En hjärtefråga för honom var att få fler män att jobba i förskolan😳😊

Dåså, var det inte SD som ville ha livstid för det där? :hihi

Upp till bevis! :lol

Kul att Darkside bytt namn till Diversia också, kunde väl ana att även där skulle saker och ting gå ner sig rejält :rofl

Äe ligga på soffan i höst blir fan guld, satan vad mycket elakheter man slipper bidra till :trött
 
NRIKES. Den riksdagsman från Sverigedemokraterna som misstänks för barnpornografibrott är Michael Rubbestad, som varit profilerad som partiets jämställdhetspolitiska talesperson och vice gruppledare. En hjärtefråga för honom var att få fler män att jobba i förskolan😳😊
Det här påminner om Kapten Klänning. Stor profil i jämställdhetsfrågor hos Polisen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top