Dagens bild

Har du gett upp helt med mc körning? Varför? :hjarta
Jepp, sålde VStromen förrförra hösten och min KLX650 förra sommaren. Hade inget körsug kvar längre, efter nästan 20 säsonger. Skaffade dessutom hund förra våren, och då jag är själv och han är med mig dygnet runt så skulle det ändå inte finnas något utrymme att köra något. Har byggt om mitt liv helt och hållet.
 
Jepp, sålde VStromen förrförra hösten och min KLX650 förra sommaren. Hade inget körsug kvar längre, efter nästan 20 säsonger. Skaffade dessutom hund förra våren, och då jag är själv och han är med mig dygnet runt så skulle det ändå inte finnas något utrymme att köra något. Har byggt om mitt liv helt och hållet.
Ok! Rätt trött jag med ;) kört sen 1976 :) många vänner har gått hädan sen dess! Men tycker fortfarande att det är väldigt kul att köra hoj! Och numera får man massa elever som ska ta sitt A-kort! ! :)
 
Last edited:
Förbättrade pekprecisionen för att peka på pekskärmen genom att sy elektriskt ledande tråd genom handskarnas pekfingrar. Funkar skitbra. Handskarna hade ju redan såna där pads på pekfingret men de sitter ju liksom på fel ställe.
https://www.electrokit.com/lilypad-konduktiv-sytrad-rostfritt-12m

View attachment 529013

Navigerar med smartphone/googlemaps, man lägger upp en rutt med (max 10!) stopp och när man passerar ett stopp så måste man peta på en knapp i appen för att fortsätta till nästa stopp, hade hoppats att man kunde göra det med röstkontroll men har inte fått det att funka.

View attachment 529014

Har satt in ett Sena 3S Plus Universal headset i hjälmen (LS2 MX702 Pioneer) som var förberedd med uttag vid öronen, inget hifi ljud precis men det duger väl för navigation.

View attachment 529016
Du kan ju inte länka till nåt som har utgått, då måste jag leta själv! :krama

1780041891968.png
 
Blir glad när jag ser Freewinden i inlägg #11,458 😃. Min första riktiga hoj var en Freewind (hade en QingQi 200 GY innan den...). Körde mycket grus med Freewinden, och den gick väl några tusen mil i min ägo.

Från 2009:
511951131_10238613382703065_2904919111750372566_n-1.jpg
 
Last edited:
Blir glad när jag ser Freewinden i inlägg #11,458 😃. Min första riktiga hoj var en Freewind (hade en QingQi 200 GY innan den...). Körde mycket grus med Freewinden, och den gick väl några tusen mil i min ägo.

Från 2009:
View attachment 529053
Jag postar i princip aldrig på SH längre, men när jag hör Suzuki Freewind diskuteras så kan jag inte låta bli! Kul att se fler som kör/kört denna ändå ganska ovanliga hoj!
Skickar med ett par bilder på min Freewind i sin uppdaterade form! :hej
 

Bifogat

  • DSC07570.jpg
    DSC07570.jpg
    3.6 MB · Visningar: 35
  • DSC07569.jpg
    DSC07569.jpg
    4.2 MB · Visningar: 35
  • DSC07544.jpg
    DSC07544.jpg
    3.9 MB · Visningar: 35
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top