Dagens bild

Termometern visade +18 då jag lämnade jobbet råkade bli en omväg hem förbi Övertorneå och Korpilompolo. Var +15 då jag kom hem fint väder men kallt i luften.

20260513_140705.jpg

Tio mil kvar till Korpilompolo

Men det där med att tåget rusar fram stämmer inte riktigt i texten, skulle möjligen vara om Agneta på den tiden åkte till Övertorneå för att sen ta sig vidare till Korpilompolo.

Yngsta grabben är med några kompisar i en jaktkoja och fiskar, 15 år jaktkoja och fiska🤔

Jag vet hur man fiskade i jaktkojan då man var 15 år, det var inte bara fiske utan även flytande saker inblandade. Dock verkar dom i alla fall vara lugna än så länge men fick jag en anledning till lite gruskörning så det blev ca 7 mil ikväll.

20260515_201858.jpg20260515_192820.jpg

Två hojar luftade idag när solen kom tillbaka. Körkänslan är lite lätt olika, men jag gillar dem båda 🙂
View attachment 528746
Hej Tobbe gott att se. Här har så att säga inte säsongen kommit igång. Vädret är typ försenat. Varit kallt... periodvis torrt också, å så spöregn på det. Grundvattnet = brist! Trädgården är fortfarande ok... Men hur kommer sommaren bli. Hojvänlig eller för varmt? Hej till er Tobbe
Bild. 2 hojar på gymmet denna regniga lördag, tidig morgon.

Bifogat

• 20260516_081702.jpg
    20260516_081702.jpg
    1.6 MB · Visningar: 30
Stötte på en riktig tuff äldre herre när jag besikta min hoj. Han skulle precis åka ner till nåt 4 dagars vintage enduro rally i Tyskland med sin 465 cc 2 takts yamaha

Bifogat

• 20260521_110858.jpg
    20260521_110858.jpg
    2.7 MB · Visningar: 21
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back