"Det här köpte jag idag!"-tråden

  • Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Glöm inte fotot, det räcker med fakturan den här gången ! :)
Villaoljan har ju varit ",relativt" billig ett tag, och visst svider det....men motsvarande säckar pellets är fan inte kul det heller....
Såg en bild jag tog för nått år sedan då pelletsen var.........DYR!!!= 94.50 för 16 sketna kilo som gjordes av med gånger två per dygn..not najs att all.
Allt är relativt.
 
Villaoljan har ju varit ",relativt" billig ett tag, och visst svider det....men motsvarande säckar pellets är fan inte kul det heller....
Såg en bild jag tog för nått år sedan då pelletsen var.........DYR!!!= 94.50 för 16 sketna kilo som gjordes av med gånger två per dygn..not najs att all.
Allt är relativt.
Vettefan, en kubik för tjugo lök räcker knappt 3 mån.
Det var den hojsäsongen.
 
Jag testade bara dra tre drag lite snabbt på väggen och gjorde bedömningen att det kommer gå bra rensa bort färg med den där.
Väggen jag ska fixa är en klassisk gammal med ribbor så borsten ryms mellan ribben, vi får se hur det blir när man ska ta sidorna på ribborna.
View attachment 528007
Vad ska man söka på? Länk till Amazon?
 
Vad ska man söka på? Länk till Amazon?
Detta är en Far Tools Rex 120C slipmaskin, även känd som en ytbehandlare eller borstslipmaskin, avsedd för att slipa, strukturera eller polera olika material som trä och metall.

  • Effekt: 1300 W.
  • Användning: Lämplig för utomhusrenoveringar och rengöring av ytor.
  • Tillbehör: Utrustad med en stålborste för att ta bort rost eller skapa struktur.
 
SCT eller Surface Conditioning Tool om du söker på utrikiska internetet.
 
Kanske en idé att köpa en värmepump istället?
Har 2 luft luft är men när det blir kallt på riktigt så hjälper de inte så mycket.
Grundproblemet är att det är ett gammalt enkelt hus, och när oljan kostade 5k/kubik och en mwh elräkning var 700 spänn så var det ok.
 
Funkar den bra?
Nu har jag testat maskinen på en hel vägg.
Jag är rätt nöjd, tog bort allt löst jäkligt bra.
En sak jag dock tyckte var att själva huset på maskinen tog i väggribborna så att borsten inte låg helt plan och kom åt över hela borstbredden.
Löst det med att vända maskinen och köra uppåt vilket tog bort det den inte kom åt första gången när jag körde neråt men problemet blev då att den sprättade färgen på mig rätt friskt.
Nästa gång jag använder den ska jag nog ta på mig helmask så kommer det där gå jättebra.

Så här såg det ut efter att jag kört en vägg.
1000059384.jpg
 
Nu har jag testat maskinen på en hel vägg.
Jag är rätt nöjd, tog bort allt löst jäkligt bra.
En sak jag dock tyckte var att själva huset på maskinen tog i väggribborna så att borsten inte låg helt plan och kom åt över hela borstbredden.
Löst det med att vända maskinen och köra uppåt vilket tog bort det den inte kom åt första gången när jag körde neråt men problemet blev då att den sprättade färgen på mig rätt friskt.
Nästa gång jag använder den ska jag nog ta på mig helmask så kommer det där gå jättebra.

Så här såg det ut efter att jag kört en vägg.
View attachment 528154

Jag köpte också en
Ska prova att slipa biltak senare i veckan.

996c76712f0ff6cfbefa3635467c30ec.png
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top