Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

Kanske fel tråd men det skiter jag i.
Jag har 112-appen och idag skrek den "brand i ditt närområde, avstånd till branden c:a 0 meter"

Vafan tänkte jag och hastade ut i trapphuset och möttes av en typ stekt-strömming-smocka.
Uppenbarligen nån som somnat vid spisen, eller dött men nån brandkår såg jag aldrig till.

Stanken är kvar dock :gråta

Ja, "cosmic" verkar ju inte så hejja det heller.

Vårdpersonal bör kunna koncentrera sig på just Vård, och det är ju självaste satan att man inte kan få en duktig kodapa att koordinera med en duktig vårdare och bara bygga en databashantering som gör deras vardagliga jobb enklare och dra åt satan med politik i det fallet.
"Offentlig upphandling"........... Skjut den som skrev det reglementet.
Ge mig ett kontrakt på några år med utrymme för ett team på 3-4 utvecklare, 1 testare och 1 kravare, och en heltid från någon som faktiskt utför arbete i sjukvård så kan jag garanterat leverera ett vettigt system.
Men sedan var det LoU... Och alla existerade system som man måste integrera med, men som sagt, det är inte omöjligt att fixa.

Kollar runt lite efter annan bil i premiumklassen (tysk) och i min prisnivån med bensindrift är det jäkligt få bilar från Trelleborg och ända upp till Örebro där valmöjligheterna ökar något i nordlig riktning.
Kvar finns bilar i prisklassen >100,000:- som är helt ointressant, likaså suv och batteridrift.

Min framtid med bilar får mig att skaka på huvudet.
Fan.

Ge mig ett kontrakt på några år med utrymme för ett team på 3-4 utvecklare, 1 testare och 1 kravare, och en heltid från någon som faktiskt utför arbete i sjukvård så kan jag garanterat leverera ett vettigt system.
Men sedan var det LoU... Och alla existerade system som man måste integrera med, men som sagt, det är inte omöjligt att fixa.
Näe, det är ju precis det jag menar .
Och nu vet inte jag vad du tar per timme, men iom att cosmic (som redan finns) som skulle kosta 1 miljon snart kostat Ålands skattebetalare 10 miljoner (Euro), så lär det vara en billigare lösning med.

Näe, det är ju precis det jag menar .
Och nu vet inte jag vad du tar per timme, men iom att cosmic (som redan finns) som skulle kosta 1 miljon snart kostat Ålands skattebetalare 10 miljoner (Euro), så lär det vara en billigare lösning med.
En svensk konsult kostar lite styvt 1100-1300 i timmen. Så för att göra det lätt för oss så säger vi 1000 i snitt och ett team på 5, så lite styvt 9 600 000 på ett år

Svårt att avgöra på bilden om det är skruv eller spik, tycker jag.
Vad är väggen egentligen gjord av här, asfaboard och masonit ser det ut som? En gipsvägg med rätt pluggar håller lätt upp en tv av idag. Gamla 32" tjock-tv ska stå på golvet...

Vad är väggen egentligen gjord av här, asfaboard och masonit ser det ut som? En gipsvägg med rätt pluggar håller lätt upp en tv av idag. Gamla 32" tjock-tv ska stå på golvet...
De har ju dessutom monterat TVn på en arm så det blir lite vridmoment också.

1776801512632.png

från dn.se

Ja, "cosmic" verkar ju inte så hejja det heller.

Vårdpersonal bör kunna koncentrera sig på just Vård, och det är ju självaste satan att man inte kan få en duktig kodapa att koordinera med en duktig vårdare och bara bygga en databashantering som gör deras vardagliga jobb enklare och dra åt satan med politik i det fallet.
"Offentlig upphandling"........... Skjut den som skrev det reglementet.
Såg på lokalnytt att Landstinget Dalarna har lämnat in en lex Maria där en patient dött pga utebliven behandling.
Man pekar på Cosmic.
Läkare vill också avsluta avtalet då systemet inte är patientsäkert eller lagligt.
Dom styrande säger, märkligt nog, att inga såna planer finns då patientsäkerheten kommer bli bättre.
Vad vet väl läkarna som jobbar där om patientsäkerhet jämfört med kompetenta och säkert omutade politiker? 🤷

Ett nytt system från oracle kommer inte vara bättre...
Det är väl så.

Verkar vara en bransch, likt transport, där det finns jävligt mycket klåpare.
Och stora företag som lärt sig vinna upphandlingar och undvika att faktiskt leverera.

Tyvärr så är det få programmerare och systemarkitekter som förstår sig på slutanvändandet, och ännu färre upphandlare som förstår sig på programmering och systemarkitektur.
Har man en riktigt sexig verksamhet så kan man till och med delegera upphandlingen till någon som inte jobbar med, eller förstår, slutprodukten.
Då jävlar.

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...