Hur många mil körde du i dag?

Jag nöjde mig efter 13 mil idag. Det var skönare väder igår.
Min elev använder bara bakbroms i lägen där han vet att han ska stanna, typ korsningar, aldrig annars. Jag får försöka hålla ögonen på det.

Jasså här räknar vi milen. Jag brukar aldrig kolla hur mycket jag kört efter en tur, eller ens en dag när jag drar runt som en vilsen gris i paradiset. Mina bedrifter, eller kanske begränsningar ligger i däckmönstret / nabbhöjden, bromsbeläggen och oljebytena samt min kropp typ händer, rygg och rumpa, och så hunger. Men det sista brukar jag oftast glömma bort då jag har alldeles för kul där ute ;)

Jag hade faktiskt en liten kontroll av bränsleförbrukningen mot milantalet här förra veckan för att se hur mycket jag kan pressa ödet och förhoppningsvis undvika soppatorsk i framtiden. Riskfyllt och läskigt rullade jag slut på nästan all soppa innan jag till slut tankade i Nyköping. Då hade mätarens fyra 'enhetsblock' gått ner från 4 till 0, samt varningslampan lyst konstant ett tag. Tanken ska rymma 12L, tror jag tankade 9, så jag kunde nog rullar lite till.

IMG_7879.JPG

Jag brukar ha min gamla KLX230 som referens, den kunde rulla ca 240 km på runt 6 liter innan den slocknade. Men så var det också med en otäckt varierande marginal som gjorde att jag inte litade riktigt på hojen, typ av bensin, eller ens min framförhållning.

Men nu rullade min Caballero (1-cylinder 450cc, mappad med öppet rör) 224 km, vilket känns tryggt. Dock behöver jag väl göra ett antal tester och dra ut nåt snitt innan jag kan känna mig riktigt bekväm med soppaåtgången.

IMG_7880.JPG

Årets första runda gick till besiktningen och en minimal omväg tillbaka, 5 mil.
192 dagar senast, alltså precis 1/2 år.
Längtade jag mycket? Faktiskt inte alls…
Tröttnat på att köra hoj? Nej, bara samma (tråkiga) vägar om och om igen.
Tänk om vägar kunde se ut som i Eifelbergen eller Schwarzwald: kurvigt, kuperat och slätt :mattias

Årets första runda gick till besiktningen och en minimal omväg tillbaka, 5 mil.
192 dagar senast, alltså precis 1/2 år.
Längtade jag mycket? Faktiskt inte alls…
Tröttnat på att köra hoj? Nej, bara samma (tråkiga) vägar om och om igen.
Tänk om vägar kunde se ut som i Eifelbergen eller Schwarzwald: kurvigt, kuperat och slätt :mattias
Det var lika bra att passa på i dagens fina väder, trots ovanstående negativa uttalande 😗
Knappt 18 mil på småländska landsbygden, mellan skog och nygödslade åkrar.

IMG_6552.jpeg

IMG_6554.jpeg

7 mil med FZ1:an som avslutades med iskallt regn och snabb färd hemåt, hade bara skinnställ och överdragsjacka.… Rusade in i garaget och löste ut larmet… Bild blev det inte av ovanstående anledning.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC