Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Är det inte 156Nm vid 2750rpm?
Om du har rätt är det 12% mer än i en KTM 1390 super duke. Fast de har ju 190 hk också och väger mindre än 2/3 av Harleyn.

Det brukar kännas brutalt med ett kort register.
Hoppas du blir nöjd, trots pikar här!

Du kan ha rätt Det är som vanligt med HD, lite olika uppgifter beroende på vart man läser och vilket språk deras hemsida är inställt på Det verkar variera mellan 91-98 hk och 156-165Nm. Har läst på och forskat en del runt detta och slutsatsen är att HD själva inte är så brydda om vilka siffror de lämnar ut vad gäller prestanda.

Jag är inte lättkränkt, folk får tycka vad de vill om sina hojar och andras hojar, smaken är som baken - dvs väldigt olika

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skärmklipp.JPG

Ny daily driver! Väldigt bra pris, VÄLDIGT bra skick! En 92'a.
Fasen nu är man inte poppis här på forumet när man ute i garaget både har en Goldwing och en Virago 535 :banana
Den ska jobba som transport för mig och barnen till närmaste glasskiosk runt stugan i sommar. Den matar på milen oförskämt bra när man väl lämnat stillastående :hojsmilie

Fasen nu är man inte poppis här på forumet när man ute i garaget både har en Goldwing och en Virago 535 :banana
Den ska jobba som transport för mig och barnen till närmaste glasskiosk runt stugan i sommar. Den matar på milen oförskämt bra när man väl lämnat stillastående :hojsmilie

Bara två antenner på en motorcykel, det var lite, du kan nog få dit fyra stycken till, men det måste vara varianten med en lysande bubbla i mitten, det har jag sett på andra goldwings

Bara två antenner på en motorcykel, det var lite, du kan nog få dit fyra stycken till, men det måste vara varianten med en lysande bubbla i mitten, det har jag sett på andra goldwings
Framförallt så ska jag mata på ett gäng svenska flaggor och några mugghållare å så! Allt som får plats ska dit!

View attachment 527890

Trådarkeologi

I övrigt. Grattis till ny hoj. Det viktigaste är att vi kör inte vad vi kör. 🙂

Jag har minsann köpt en sånhär:
View attachment 527980

Galet cool sportis. Galet fint skick! Lagom mil. Köpt av en kändis dessutom. Kan det bli bättre?
Lite service, och lite besiktning. Sen hoppas vi på en solig sommar.
Vad är det för årsmodell?
Det är väl en av de sista, typ 97 eller 98a?

View attachment 527980

Galet cool sportis. Galet fint skick! Lagom mil. Köpt av en kändis dessutom. Kan det bli bättre?
Ser fin ut. På den gamla goda tiden var det en kompis som köpte en fast annan färg. Han körde av vägen första helgen sen var den mc karriären över.
Hoppas det går bättre för dig

View attachment 527980

Ååååh så snygg! Jag har själv precis blivit sugen på en gammal 750. Antingen ZXR, GSX-R eller YZF. Känns som att man borde passa på nu innan de börjar sticka iväg i pris?

Ååååh så snygg! Jag har själv precis blivit sugen på en gammal 750. Antingen ZXR, GSX-R eller YZF. Känns som att man borde passa på nu innan de börjar sticka iväg i pris?
Har en före detta arbetskompis som har en ZX750R som när jag frågade sist om hur mycket han körde med den. Då hade den inte varit ur garaget på några år så den bara står.
Började tänka om jag skulle testa att köpa loss den. Men jag är inte duktig på att skruva och har redan 4 motorcyklar så den kommer bara bli stående hos mig också. Ibland är det bättre att inte ha för mycket känns som att det lätt kan bli ett bekymmer istället för nöje.

Har en före detta arbetskompis som har en ZX750R som när jag frågade sist om hur mycket han körde med den. Då hade den inte varit ur garaget på några år så den bara står.
Började tänka om jag skulle testa att köpa loss den. Men jag är inte duktig på att skruva och har redan 4 motorcyklar så den kommer bara bli stående hos mig också. Ibland är det bättre att inte ha för mycket känns som att det lätt kan bli ett bekymmer istället för nöje.
Sant. Jag har ju bara två men det räcker gott och väl egentligen. Köper jag en till kommer jag bli sugen på ännu en…

Om den ändå bara står hos din fd kollega så kan den ju lika gärna stå hos dig.

Om den ändå bara står hos din fd kollega så kan den ju lika gärna stå hos dig.
Har du rätt i. För 2 veckor sedan så sålde jag min släpkärra som bara stod och tog plats i garaget. Då sa jag på skoj till kompisen "nu finns det plats för fler motorcyklar"

Sant. Jag har ju bara två men det räcker gott och väl egentligen. Köper jag en till kommer jag bli sugen på ännu en…
Det vore ju förfärligt. Tänk att behöva välja mellan flera hojar när man ska ut på en simpel söndagstur... Och man kan ju ändå inte köra mer än en i taget...

Klart du ska ha en klassisk 750! (y) :)
Även om dom inte skulle dra iväg i pris framöver så lär dom inte bli lättare att hitta i ok skick.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC