Vad fick dig att le idag?

Måste ändå ge Orban beröm för att vara en god förlorare.
Han ringde och erkände sig besegrad och gratulerade vinnaren.
Inget tjafs om "stulet val", hot om domstolar eller annat trams.

Snyggt! 👍
 
Måste ändå ge Orban beröm för att vara en god förlorare.
Han ringde och erkände sig besegrad och gratulerade vinnaren.
Inget tjafs om "stulet val", hot om domstolar eller annat trams.

Snyggt! 👍

Hade siffrorna varit jämnare skulle han nog ha tjafsat, men det var inte ens nära
 
Jag är inte rädd för bäver, men jag håller dom utanför sovrummet, dock så nära att en fällde ett litet träd mot sovrums väggen en natt.

Bävrar visar sig inte gärna så dom är mest aktiva på nätterna....
 
Måste ändå ge Orban beröm för att vara en god förlorare.
Han ringde och erkände sig besegrad och gratulerade vinnaren.
Inget tjafs om "stulet val", hot om domstolar eller annat trams.

Snyggt! 👍
Det var några initiala rapporter om att hans utrikesminister ock barrikaderade sig på sitt kontor och började förstöra dokument vilket inte riktigt är hur man brukar göra vid maktskifte.

 
Det var några initiala rapporter om att hans utrikesminister ock barrikaderade sig på sitt kontor och började förstöra dokument vilket inte riktigt är hur man brukar göra vid maktskifte.

Måste säga att jag inte riktigt förstått det beteendet.
Varför dokumentera sådant som inte får se dagens ljus? :va
 
Måste säga att jag inte riktigt förstått det beteendet.
Varför dokumentera sådant som inte får se dagens ljus? :va

Det funkar ju för svartjobb och annat, men när det blir större organisationer så måste man börja dokumentera vem som har betalt vad, vilka man ska vara kompis med, vilka man har kompromat på och så vidare.

Det är viktigare att dokumentera när man måste se kvitton innan man har en åsikt än när man kan gå på känsla och vad man egentligen tycker
 
Det funkar ju för svartjobb och annat, men när det blir större organisationer så måste man börja dokumentera vem som har betalt vad, vilka man ska vara kompis med, vilka man har kompromat på och så vidare.

Det är viktigare att dokumentera när man måste se kvitton innan man har en åsikt än när man kan gå på känsla och vad man egentligen tycker
Ja fast nu var ju grejen att man inte ville visa kvittona, gissningsvis för att de bevisar fuffens, så varför spara just de inkriminerande kvittona? (eller vad det nu må vara för dokumentation, det behöver ju inte vara kvitton)

Lite som att man gör svartjobb, men för en bokföring där det framkommer att man låtit bli att betala en massa skatt.
:glömdet
 
Det funkar ju för svartjobb och annat, men när det blir större organisationer så måste man börja dokumentera vem som har betalt vad, vilka man ska vara kompis med, vilka man har kompromat på och så vidare.

Det är viktigare att dokumentera när man måste se kvitton innan man har en åsikt än när man kan gå på känsla och vad man egentligen tycker
Det är lite intressant att så få hoppar över att använda kryptografi, det kan vara emblemet enkelt så man kan ha allt som behövs för tolkning i huvudet, och gärna ersättningskrypto som vid en snabb blick ser ut som tråkig gråbyråkrati.
Men det är så sällsynt att man tar sig för pannan.
 
Min MC-elev ringde idag. Han hade haft en lektion på "riktig" skola och fått tips på vad han behöver träna på. Han tyckte att jag kanske ville höra det så att jag kan få in det i nästa rutt.
Det blir några mil för att få in cirkulationsplatser.
 
Min MC-elev ringde idag. Han hade haft en lektion på "riktig" skola och fått tips på vad han behöver träna på. Han tyckte att jag kanske ville höra det så att jag kan få in det i nästa rutt.
Det blir några mil för att få in cirkulationsplatser.
Borlänge är Sveriges rondelltätaste stad.
Kom hit så tar jag med mina adepter så kan vi ta något hundratal rondeller på någon timme. 😅
Jag bjuder alla på fika när yrseln gått ner! 👍
 
Borlänge är Sveriges rondelltätaste stad.
Kom hit så tar jag med mina adepter så kan vi ta något hundratal rondeller på någon timme. 😅
Jag bjuder alla på fika när yrseln gått ner! 👍

Det finns tydligen ingen statistik efter 2010, och det är efter det det blev vansinnigt i Umeå, men då låg vi nära Borlänge i rondelltäthet.

Det finns en chans att vi har gått om.

Vi hade ju redan då den fantastiska rondellen som var en fyrvägskorsning som dom satte en stolpe i mitten av, med en rund skylt med pilar så att man skulle köra runt den
Det var dock för trångt för bussar så att skylten "rullade" längst sidorna på bussarna när dom skulle rakt igenom.
Vi hade länge också en rondell mitt på en väg med bara 2 in/utfarter, dvs det fanns inget att svänga av till, man kunde bara forsätta på den väg man redan körde på, men det underlättade ju U-svängar
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top