Ducati Hypermotard 698

Vad snackar vi om för effektvinster med termi helsystem + tillhörande mapp från Ducati? Lirar det bra med luftboxmodd med? Erbjuder Ducati ett ”öppet” lock till luftboxen?

Man skulle ju säkert kunna köra Ducatis helsystemfil på de andra systemen med tills någon lyckas mappa ECU:n. Bättre än inget?
Original 77,5 hk och med system/lock/map 85

1740244844281.png

1740244855394.png

Det är vad jag sett hittills. Men som sagt, utan mappning.

Tja , Verkar vara tunnsått med 698 mono ägare i Sverige . Är det inte Ducatis busigaste hoj ever ?

Andra rundan , hojen är superRolig att spåna runt med :)
36 stycken Ducati 698 mono registrerade…så ingen storsäljare i Sverige men är väl 15% dyrare i inköp än en motsvarande KTM 690.

Är man lite fördomsfull så är väl folk som köper Motard säkert lite priskänsligare…

36 stycken Ducati 698 mono registrerade…så ingen storsäljare i Sverige men är väl 15% dyrare i inköp än en motsvarande KTM 690.

Är man lite fördomsfull så är väl folk som köper Motard säkert lite priskänsligare…
Ja, inte kan det väl vara för kvalitetsskillnad man väljer Österrike istället för Italien. 😂🤣

(Jag är otroligt nöjd med min 690. Men åas har den inte gått ens 1000 mil på sex år.)

Ja, inte kan det väl vara för kvalitetsskillnad man väljer Österrike istället för Italien. 😂🤣

(Jag är otroligt nöjd med min 690. Men åas har den inte gått ens 1000 mil på sex år.)
Nu kommer väl alla KTM-hatare sätta fulölen i halsen men KTM 690 är en bra byggd maskin när de väl fixade till kopplingsslaven 2020. Min har nu gått 1650 mil så egentligen inte mycket att bygga ett "case" på men felfri(ta i trä) förutom kopplingsslaven då som gick vid 225 mil.

Men visst Ducati 698 mono är ju kul den med och lite mer avancerad elektronik och bättre display än KTM men om det är värt mellanskillnaden? Båda kräver åtminstone ett slip-on för lite roligare ljud och vips är det 10K till...försäljningen säger rätt mycket.

Jag hävdar att 690n är mer bus än 698.
698 kan bli en kapabel banhoj.
Men om man ska åka bana, varför inte köpa en sporthoj?

Det är ju oerhört lite hoj för mkt pengar, den dan jag har 140 tkr som jag inte har en aning om vad jag ska göra med köper jag en.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back