Ny säljsida för MC annonser

Om upphovsmännen marknadsför den ordentligt nu i starten så kanske den kan växa.
Höra av sig till alla firmor som kränger beggat osv, så börjar det spridas till privatpersoner.
Dyra blocket-annonser vill nog de flesta undvika.
FB Market är ett stort skämt. Massa filurer och det går fan inte hitta igen ett objekt man hittade för 5min sen. Blocket har fördelen med BankID identifikation på konton däremot.

Finns ingen nu. Jag hittat då i alla fall inte någon.
Verkar vara ett buggigt härke, när man klickar fram och tillbaka så blinkar en hög med saker upp men försvinner direkt.
Skulle inte lita på en sida som inte ens kan rendera en gridview ordentligt. De lär läcka data som en general i ett horhus.

Om upphovsmännen marknadsför den ordentligt nu i starten så kanske den kan växa.
Höra av sig till alla firmor som kränger beggat osv, så börjar det spridas till privatpersoner.
FB Market är ett stort skämt. Massa filurer och det går fan inte hitta igen ett objekt man hittade för 5min sen. Blocket har fördelen med BankID identifikation på konton däremot.
Jag ska. :)
BankID kanske inte är i närheten men sajten startades igår och saker fixas varefter. :)

Tack för återkoppling! :)

BankID kanske inte är i närheten men sajten startades igår och saker fixas varefter. :)

Nej det är nog underutvecklat liksom den där uf-sidan som skulle värdera hojar med var nyss - inget jag skulle sälja på om det var dags 😂
Tråkigt att höra. Du får gärna komma med konstruktiv kritik så jag vet vad jag ska fixa för att inte tappa mina kunder.

Har du ad-block i browsern syns inga hojar. Vet.
Flera buggar har rapporterats och vissa är fixade andra på G.

Det är precis i uppstarten så det är lite som det är. Jag hade inte Blockets budget. Ville bara skapa en annonssida för hojfolk.
Ok. Någon slags ad-block har jag på datorn.. Annonsfritt här på SH.
Kämpa på! Blocket kan behöva lite konkurrens. (y)

Tråkigt att höra. Du får gärna komma med konstruktiv kritik så jag vet vad jag ska fixa för att inte tappa mina kunder.
ej Henning !
😀Inget menat som kritik alls -det är bara det att säljer jag vill jag nå ut till en större grupp det var så jag menade inget illa alls men blocket behöver konkurrens efter sista fiaskouppdateringen utan tvekan för där funkar inget numer så jag har faktiskt fått krypa till korset å skaffa fb för marketplace skull 🫣
Lycka till med marknadsföringen så hoppas jag att det växer 👍
Mvh
Micke

Har du ad-block i browsern syns inga hojar. Vet.
Och då kan man ju fråga sig varför man inte får ha ad-block? Vilken information samlas in av mig som användare av sidan? En sida som är oanvändbar om man vill slippa spionerande och störande reklam känns ganska oseriös.

Ibland är time to market inte alltid det viktigaste. 1v utveckling till hade antagligen gjort sidan betydligt bättre, och det första intrycket hade blivit betydligt mycket mer positivt. Nu är känslan mer buggigt och taffligt, och då kommer man inte tillbaka.

Och då kan man ju fråga sig varför man inte får ha ad-block? Vilken information samlas in av mig som användare av sidan? En sida som är oanvändbar om man vill slippa spionerande och störande reklam känns ganska oseriös.

Hej Hoztic.
Ingen info alls. :)

Ibland är time to market inte alltid det viktigaste. 1v utveckling till hade antagligen gjort sidan betydligt bättre, och det första intrycket hade blivit betydligt mycket mer positivt. Nu är känslan mer buggigt och taffligt, och då kommer man inte tillbaka.

Jo, jag har dock inte obegränsat med pengar utan får ta lite som det kommer. Min ambition var givetvis att göra allt rätt från början men som enmansföretagare utan Blockets budget är man tvungen att sätta staven i snön någonstans för att putta sig iväg.

Möjligt att jag släppte det för tidigt men nu tyckte jag att det funkade dugligt för vad jag langat in i projektet. Vore ju jättetråkigt om jag bedömt saker så pass fel...
Den som lever får se.

Last edited:
Glöm Bank-ID.
Mina köpare SMS:ar foto på Körkortet innan dom får tid för att komma och titta.
Det är som jag ser det fullständigt vansinnigt använda Bank-Id till något annat än kontakt med banken.
Läste om en man som efter besök på vårdcentral får ett SMS med att proverna är klara, bara logga in med Bank-Id för provsvaren: Han förlorade allt han hade 500000kr.
Polisen fick in en tjej i Borås som tagits för snatteri. En polis beslöt kolla hennes mobil. Hon hade flera av Borås taxichaffisars Bank-ID i sin mobil.
Den som litar på att någon som identifierar sig med Bank-ID 2026 är "Äkta" behöver torka öronen.
Citat:
Bland de kriminella gängen beräknas idag bedrägerier vara den största inkomstkällan.
slut Citat

Last edited:
Bank-ID är ju grymt bra till det mesta, men att visa sin kod publikt kan jag tycka är ganska korkat.
Och jag tror inte att bedrägerierna var färre eller mindre innan Bank-ID, dom var bara konstruerade på ett annat sätt.
Det kommer alltid att gå att lura folk som inte förstår hur man ska uppträda på ett säkert sätt (inom rimliga gränser).
Så på en sida som denna skulle Bank-ID vara att föredra.

Bank-ID är ju grymt bra till det mesta, men att visa sin kod publikt kan jag tycka är ganska korkat.
Och jag tror inte att bedrägerierna var färre eller mindre innan Bank-ID, dom var bara konstruerade på ett annat sätt.
Det kommer alltid att gå att lura folk som inte förstår hur man ska uppträda på ett säkert sätt (inom rimliga gränser).
Så på en sida som denna skulle Bank-ID vara att föredra.
Varför inte Freja ?
Tror gör man i Kyrkan på söndagar, resten av veckan vet man lärde jag mig för länge sedan.
Antalet ANMÄLDA bedrägerier har ökat från ca 600/100000 2006 till ca 2000/100000 invånare 2024. Det är en ökning med ca 230 % ggr. Tar man sedan med befolkningutvecklingen ca 9,1 miljoner 2006 och ca 10,6 miljoner 2024 i Sverige så har antalet bedrägerier anmälda till polisen ökat från ca 54600 till ca 212000 om året. dvs på dom 18 åren en ökning med 288 %.
1772625159724.png

Last edited:
Varför inte Freja ?
Tror gör man i Kyrkan på söndagar, resten av veckan vet man lärde jag mig för länge sedan.
Antalet ANMÄLDA bedrägerier har ökat från ca 600/100000 2006 till ca 2000/100000 invånare 2024. Det är en ökning med ca 230 % ggr. Tar man sedan med befolkningutvecklingen ca 9,1 miljoner 2006 och ca 10,6 miljoner 2024 i Sverige så har antalet bedrägerier anmälda till polisen ökat från ca 54600 till ca 212000 om året. dvs på dom 18 åren en ökning med 288 %.
View attachment 526256
Varför inte Bank-ID?
Jag har svensk personnummer, så ser ingen anledning att välja det alternativ som har färre anslutna tjänster.
För övrigt verkar ju identitetsbedrägerier vara på nedgång enligt din graf (har inte lagt någon tid på att faktakolla det) men om det är så kan det vara ett tecken på att vi lär oss av misstagen?
Och tro kan man göra på många saker ,men eftersom det inte finns någonting som pekar på att det finns någon gud, så är jag ateist, och tror väldigt mycket på Yamaha och andra japanska mästerverk.
Men en anledning till att folk blir lurade och bedragna är faktiskt att vi tror på konstiga saker, som att det finns en osannolikt bra affär som lurar bakom hörnet, bara jag klickar här, och lägger in en mindre summa pengar där....och så vidare.

Varför inte Freja ?

Freja fungerar som BankID. Skillnaden är att det är privat. Men din bild talar iofs lite emot det du säger, identitetsbedrägerierna minskar

Men.. och det finns ett konkret men. Om alla använder BankID på alla sidor ökar också angreppsytan, folk som livnär sig på detta har större incitament att rikta in sig på BankID. Just av den anledningen finns det skäl att inte ha BankID på alla möjliga och omöjliga sidor. Om (och när) någon hackar BankID stannar hela Sverige.

Som svar på topicen, jag tror det blir svårt att lyckas med en sida så här idag 2026. BankID som jag känner väl till kräver avtal via sina banker = ingen privatperson kan bara regga upp det o köra på sin hemsida. Det kostar dineros. UID/pwd hackas snabbare än vi hinner göra vår morgontoalett. facebook Market, ja jag vet, satan själv där är det gratis. Det är svårt att tro att någon snubbe ska på fritiden sitta och knåpa ihop en säljsite, sprida ordet och få (hundra)tusentals besökare och annonsörer. Jag tror inte alls på det, men önskar alla som håller på ett stort lycka till.

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...