Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Det är lätt att sitta på läktaren, speciellt om man kan se repriser från olika vinklar och tänka några dagar, utan stress.
Hur hade du själv reagerat?

Hade du kollat på hjulen...kollat på ratten...eller bara haft fokus på att stort fordon kör framåt mot dig?
Ni som tycker agenten borde gjort det, har ni varit i stressade situationer där direkta hot mot eget liv förekommer.

Jag som officer, vet att man agerar och ibland gör felbeslut med dåliga konsekvenser, men vet även att avvakta leder oftast till ännu sämre konsekvenser!
Med bra träning gör man dock oftare rätt än fel.

Är därför jag uppmanar till viss ödmjukhet i denna situation.
Vet inte hur jag hade agerat. Vet hur svårt det är att göra rätt.

Jag skulle ha kastat mig åt sidan ifall jag upplevde en stark fara för att bli påkörd.

Inte fan skulle jag ta mig tid att dra vapnet ur hölstret för att skjuta föraren.

Som jag skrev tidigare så anser jag att man ser i vilken riktning fronten på bilen rör sig det vet alla som stått på en parkering. Så nej jag tittar inte på hjulen och det gör ingen annan heller.

Denna tråden var väl till för att diskutera om man borde vara orolig för USA…? Presidentens utspel är givetvis något att vara orolig för, men det finns mycket djupare och bredare förändringar som borde vara intressantare långsiktigt. Det är klart som fan att krig är obra och att ingen vill att Trump ska invadera länder i Norden - däremot så blir det ingen intressant diskussion när 5-6 surgubbar sitter i ring och kastar glåpord.

Man borde vara orolig för de långsiktiga förändringarna i global handel, för USA’s omställning till lokal tillverkning, hur tillgången till olja i Sydamerika kan påverka Kanada’s export och deras ekonomi, hur tullar mot Kina accelererar tillväxt i Sydasien, potentiellt fall av Nato, osv.

En president som kastar glåpord omkring sig värre än en tonåring kan väl inte spela någon roll ifall vi på ett svenskt forum beskriver med glåpord?

Skönt och höra att även du oroar dig för problemen som Trump skapar.

Låt oss ta RFK’s förändringar - vad specifikt är det man ska oroa sig för? Minskningen av vaccinering? Förändrade rekommendationer av dagligt matintag?
Påståenden om att vaccin mot mässling ger autism.
Han har uttalat sig negativt om vaccin mot HPV, ett vaccin som bevisligen minskar risken för ett flertal olika cancerformer.
Hans senaste kostråd går emot all vetenskap i ämnet genom ökning av rött kött och mättat fett.
Han har påstått att A-vitamin skyddar mot och kan behandla mässling.
MAHA kommissionens rapport i maj innehöll påhittad forskning och felaktiga påståenden om de studier som faktiskt existerade. Troligen ett resultat av att de använt AI.
Att han tar Chemtrails som något seriöst är kanske inte så skadligt, men säger en del om hur han värderar fakta.

Jag såg precis en två veckor gammal reel från Facebook där en ice-agent som privatperson blir trakasserad på en parkering, dom ställer sig själva och kundvagnar framför och bakom hans bil.

Nu i de senaste kommentarerna så hävdar flera samma som ice gjort, att han använder sin bil som dödligt vapen.

Vad händer när en sån här demonstrant gör likadant och skjuter en ice-agent som bara vill hem från Walmart?

Jag tror att ifall den här ice-agenten blir friad i domstolen så är det nog exakt vad som kommer ske.

Det ryktas om en affär mellan ICE-barbie, som är gift, och en av hennes närmaste rådgivare, som också är gift.
Republikanska värderingar? :va

Påståenden om att vaccin mot mässling ger autism.
Han har uttalat sig negativt om vaccin mot HPV, ett vaccin som bevisligen minskar risken för ett flertal olika cancerformer.
Hans senaste kostråd går emot all vetenskap i ämnet genom ökning av rött kött och mättat fett.
Han har påstått att A-vitamin skyddar mot och kan behandla mässling.
MAHA kommissionens rapport i maj innehöll påhittad forskning och felaktiga påståenden om de studier som faktiskt existerade. Troligen ett resultat av att de använt AI.
Att han tar Chemtrails som något seriöst är kanske inte så skadligt, men säger en del om hur han värderar fakta.

Låt oss börja med antalet vaccinationer för barn. Vad anser du vara rätt antal? Och vilka? FDA’s studie nedan visar på en stor skillnad internationellt.

Om den rekommenderade minskningen av vaccinationer av barn i USA är ett problem, bör andra länder, såsom Danmark, isf öka antalet vaccinationer?

a82d83053f665539a6aea47f51acc03c.jpg

66dd739ba63a4503fbb925fb9268d780.jpg

87fafc5fae6e122cdc69b4cbd46ce653.jpg

Berätta om dina erfarenheter av liknande situationer
o va fan har det med mej att göra,. jag är inte tränad till sånt jobb.
men har varit med om en del i min tid som jag inte vill berätta om här.
så du menar det gamla western ordspråk gäller än
skjut först fråga sen :va
man är verkligen tuff när man skjuter en liten tjej i huvudet som är på vägg väck från en. va man kan se skött han ju när han stog snet fram för bilen. 2 sek senare hade bilen passerat han.
istället för att dra upp pistolen. ja den var inte framme. så kunde han bara ta ett steg åt sidan. bilen körde ju inte ens i gång fart, det var först när han sköt henne som bilen tog fart
problemet är att dessa pajaser tror att dom är bättre än andra o kan göra precis va dom vil.
våran egen piket är på exakt samma sätt, har haft en del med dom att göra förut

Karta från 1940 med Technokraternas drömvision av Amerika.
Känns väldigt bekant ut va...?

View attachment 524589

Sen kan ni ju fundera över vilken rik technokrat som har Trumps öra....
*hint* han är världens rikaste man *hint*
Vem förespråkar en byråkrati med för positionen relevant erfarenhet istället för politisk tillhörighet, och avskaffandet av intressegruppers inflytande på hur landet styrs?

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back