Hur många mil körde du i dag?

Det blev inga mil alls idag , är i Åre hos svärföräldrarna och svärfars garagetält hade blåst omkull så han hade fått parkera min XT600 ute under en presenning dan innan vi kom dit och idag så blåste det över 40m/s i vindbyarna uppe på Åreskutan 😬
IMG_7080.jpegIMG_7061.jpeg

Nio mil idag. Testade mina gamla dunskinnvantar från Lelles 1983. Har kör med dom i 30 minus så en minusgrad borde ju funka även om man är några år äldre.
Funkar bättre än mina fodrade höst/vår-touringhandskar.

IMG_2384.jpeg
Minnesplatsen i Rönninge centrum. Så oerhört tragiskt.

IMG_2385.jpeg
”Vart”/vars/var är alla? Fint väder om än lite byig sidvind. Halt också men jag blåste inte omkull.

IMG_2386.jpeg
Min vattenpöl är nu bottenfrusen. Det snöade en stund men det syns visst inte på bilden.
Värsta snösmockan ba’

Avslutar säsongen rätt tidigt, redan vid 14-tiden.
Tre mil i stan. Halt överallt -4 grader.

IMG_2391.jpeg
Slottsbacken, gatsten. Alltid halt, så även idag.

IMG_2392.jpeg
Lilla Hasselbacken. Lite av ett hojfik på 80-talet. Inte längre. Ligger mittemot Skansen.
Halt? Jovars.

IMG_2393.jpeg
Beckholmen. Träbron över, haalt.

Jag hittade inget tillverkningsår på bakdäcket. Kanske lika bra det, gamla däck är ju farliga har jag läst.

IMG_0572.jpeg
Första vintern med LTDn. De däcken var 16 resp 12 år. Fotokurvan, Slingerbulten 14 feb 2016. (❤️)

IMG_2356.jpeg

🥶 Inte en enda meter lär det bli på två hjul idag... Men nu "bäddat" och klart vad som ska göras som det verkar varje dag framöver😖 Tack och lov att man har 🏍-kläder. Om vi inte hörs mer har jag fått en hjärtattack av all snöskottning❤️‍🩹 Ha en go och snöig början av året 2026 på er😀20260101_085816.jpg

*/ ?>
Back