Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haha, känner inte igen dig men tror 3:an var "Raset" från FalkenbergStartade banne mig upp den stationära burken bara för att kunna bidra med denna klenoden...
View attachment 523551
View attachment 523553
Oops, ser inte vad det är för hoj men krascherna var många dom åren, rekordet var väl 3 i samma kurva på vägen mot Lilla EdetHittade bildbevis på mig i Sporthojströja från 2002 så antar man kvalificerar sig in som OG...
På den tiden västkustkörningarna hade sina naturliga bensträckare för att fiska upp hojar från krondiken.
View attachment 523540

Jag trodde också jag reggade mig i samband med Sporthojsprojeket men det drog igång på våren 2005 med en annons här på SH så både du och jag var med före det. Annonsen hette "Vill du bli sporhojsinstruktör". Sen var det "uttagning" på Kinnekulle samma år...Jaha, man har alltså gått och blivit en OG
Reggade mig -04 i samband med att SMC drog igång projektet med sporthojskurser och har för mig att det var härifrån man kunde söka och bli antagen till instruktörsutbildningen.
Är faktiskt inne och läser på forumet ett par gånger i veckan fortfarande men är dålig på att kommentera. Blir mest MotoGP-trådarna men av någon anledning är det även kul att läsa ämnen som inte alls har med mc att göra. Vet inte varför, kanske hojåkare har en annan livssyn jämfört med alla idiotiska kommentarer man ser i sociala medier.
Kör fortfarande men mycket mindre och mer sällan, tyvärr. Jag och sambon har fortfarande kvar våra reliker från 00-talet och luftar dem på en och annan glasstur när lusten faller på.
Jag är 99% säker på att det är en 996a. Vi hade "besök" av något gäng från Växjö den helgen och viss "hets" förekom. Vi tog oss även igenom avspärrningarna till Torslanda Flygfält och lekte lite där på den rundan.Oops, ser inte vad det är för hoj men krascherna var många dom åren, rekordet var väl 3 i samma kurva på vägen mot Lilla Edet![]()

Sporthoj.com-tröja. När jag ser dom där så blir man lite varm.Aha, den helgen minns jag svagt. Många goa gäng från den tiden, var nåt ner mot Helsingborg som ofta var uppe på mässa och fest. Minns inte dig dock, vad körde du för hoj?Jag är 99% säker på att det är en 996a. Vi hade "besök" av något gäng från Växjö den helgen och viss "hets" förekom. Vi tog oss även igenom avspärrningarna till Torslanda Flygfält och lekte lite där på den rundan.

Jaha vafan är det James? Helt glömt ditt NickHar inte vi sprungit på varandra på crossbanan efteråt? Jag körde en svart RSV Mille R med mindre tyst bullersystem...

Ah, du har rätt. Som "OG" kan jag alltid skylla ett taskigt minne på åldern.Jag trodde också jag reggade mig i samband med Sporthojsprojeket men det drog igång på våren 2005 med en annons här på SH så både du och jag var med före det. Annonsen hette "Vill du bli sporhojsinstruktör". Sen var det "uttagning" på Kinnekulle samma år...
Bild på en del av gänget![]()
Rätt på hojen, det är Camilos ducce som loosade mot en erkänt lurig högerkurva utanför Lindome.Jag är 99% säker på att det är en 996a. Vi hade "besök" av något gäng från Växjö den helgen och viss "hets" förekom. Vi tog oss även igenom avspärrningarna till Torslanda Flygfält och lekte lite där på den rundan.
Just det ja, rullgrus så det blev tjafs med Vägverket om detta efteråt och man fick lära sig att ingen ersättning betalas ut om det inte var anmält sen tidigare.Rätt på hojen, det är Camilos ducce som loosade mot en erkänt lurig högerkurva utanför Lindome.
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!