Hur många OG's har vi kvar?

Hittade bildbevis på mig i Sporthojströja från 2002 så antar man kvalificerar sig in som OG...
På den tiden västkustkörningarna hade sina naturliga bensträckare för att fiska upp hojar från krondiken. :näsblod
View attachment 523540
Oops, ser inte vad det är för hoj men krascherna var många dom åren, rekordet var väl 3 i samma kurva på vägen mot Lilla Edet :yoparty:lol

Kul tråd, reggade mig 6 mars 2003 ser jag, allt var inte bättre förr men hoj-communityn var möjligen det och inte minst tiden man hade för att åka, svänga höger eller vänster spelade ingen roll bara man fick köra - och det gjorde jag - massor.

Onsdagar var just HOJ, idag är onsdagar mest en veckodag.

Åker fortfarande mc men på ett annat sätt, fast saknar den gamla goda tiden.
Man blir mer klok med åren, kanske ser saker på ett annat sätt och förstår att man inte är odödlig och ser inte längre vitsen med att köra på det sett man körde förr.

Har haft mc varje år sedan 1998, många fina har passerat genom åren i min ägo och både är och har varit bortskämd med många av dom. Så även min nuvarande som får alldeles för gashand av mig.

Lika så alla ni i Potatoes Mc, gemenskapen, alla vägar man upptäckte, bus fester och annat.
Ni som vet - vet.

Sen många roliga människor här inne också.

Bra tider och kul att detta forum finns kvar också.

Jaha, man har alltså gått och blivit en OG 🧓

Reggade mig -04 i samband med att SMC drog igång projektet med sporthojskurser och har för mig att det var härifrån man kunde söka och bli antagen till instruktörsutbildningen.

Är faktiskt inne och läser på forumet ett par gånger i veckan fortfarande men är dålig på att kommentera. Blir mest MotoGP-trådarna men av någon anledning är det även kul att läsa ämnen som inte alls har med mc att göra. Vet inte varför, kanske hojåkare har en annan livssyn jämfört med alla idiotiska kommentarer man ser i sociala medier. :bladder

Kör fortfarande men mycket mindre och mer sällan, tyvärr. Jag och sambon har fortfarande kvar våra reliker från 00-talet och luftar dem på en och annan glasstur när lusten faller på.

Jaha, man har alltså gått och blivit en OG 🧓

Reggade mig -04 i samband med att SMC drog igång projektet med sporthojskurser och har för mig att det var härifrån man kunde söka och bli antagen till instruktörsutbildningen.

Är faktiskt inne och läser på forumet ett par gånger i veckan fortfarande men är dålig på att kommentera. Blir mest MotoGP-trådarna men av någon anledning är det även kul att läsa ämnen som inte alls har med mc att göra. Vet inte varför, kanske hojåkare har en annan livssyn jämfört med alla idiotiska kommentarer man ser i sociala medier. :bladder

Kör fortfarande men mycket mindre och mer sällan, tyvärr. Jag och sambon har fortfarande kvar våra reliker från 00-talet och luftar dem på en och annan glasstur när lusten faller på.
Jag trodde också jag reggade mig i samband med Sporthojsprojeket men det drog igång på våren 2005 med en annons här på SH så både du och jag var med före det. Annonsen hette "Vill du bli sporhojsinstruktör". Sen var det "uttagning" på Kinnekulle samma år...

Bild på en del av gänget :)

Bifogat

• Kinnekulle 2005 sporthojsinstruktörer.jpg
    Kinnekulle 2005 sporthojsinstruktörer.jpg
    107.3 KB · Visningar: 47
Last edited:
Oops, ser inte vad det är för hoj men krascherna var många dom åren, rekordet var väl 3 i samma kurva på vägen mot Lilla Edet :yoparty:lol
Jag är 99% säker på att det är en 996a. Vi hade "besök" av något gäng från Växjö den helgen och viss "hets" förekom. Vi tog oss även igenom avspärrningarna till Torslanda Flygfält och lekte lite där på den rundan.

Damn :yoparty:kär Sporthoj.com-tröja. När jag ser dom där så blir man lite varm.

Hoppas få lite MC liv en dag igen men solo, jobb och skit gör att jag fastnar i träsket.

Det viktiga på SH nu för tiden för mig är ju gemenskapen ändå. En gång i tiden var det du MÅSTE ha Sporthoj vilket var en grej men det har lite gått ur tiden.

Jag är 99% säker på att det är en 996a. Vi hade "besök" av något gäng från Växjö den helgen och viss "hets" förekom. Vi tog oss även igenom avspärrningarna till Torslanda Flygfält och lekte lite där på den rundan.
Aha, den helgen minns jag svagt. Många goa gäng från den tiden, var nåt ner mot Helsingborg som ofta var uppe på mässa och fest. Minns inte dig dock, vad körde du för hoj? :lol

Har inte vi sprungit på varandra på crossbanan efteråt? Jag körde en svart RSV Mille R med mindre tyst bullersystem...

Så himla OG vetefan om jag är, men mycket skoj har jag fått uppleva genom hojkörningen, gemenskapen och massa goa vänner för livet som jag träffat via SH! :krama:hjarta

SH-tröjan... jadu vetefan om den finns kvar. Får leta runt lite.

Jag trodde också jag reggade mig i samband med Sporthojsprojeket men det drog igång på våren 2005 med en annons här på SH så både du och jag var med före det. Annonsen hette "Vill du bli sporhojsinstruktör". Sen var det "uttagning" på Kinnekulle samma år...

Bild på en del av gänget :)
Ah, du har rätt. Som "OG" kan jag alltid skylla ett taskigt minne på åldern. 😉

Då kan det nog ha varit så att man helt enkelt blev tipsad om forumet när man träffade folk på diverse bandagar. Nu minns jag också att förutom Sporthojsprojektet funkade forumet även bra som kontaktannons för gruppkörningar. Vi var ett ganska stort gäng här i stan som "hittade varandra" för återkommande körningar. 😎

Rätt på hojen, det är Camilos ducce som loosade mot en erkänt lurig högerkurva utanför Lindome.

Rätt på hojen, det är Camilos ducce som loosade mot en erkänt lurig högerkurva utanför Lindome.
Just det ja, rullgrus så det blev tjafs med Vägverket om detta efteråt och man fick lära sig att ingen ersättning betalas ut om det inte var anmält sen tidigare.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back