Tråden som avslöjar bildfusk

Terje glömmer jag inte, jag var en hård kritiker av många av hans tankar kring fotograferandet kontra hans resultat redan innan kaoset med Lo och mårdhund mm.
Han har dock skrivit några trevliga fotoböcker från den analoga tiden men inte heller de utan lite ifrågasättande.
Synd, men som jag förstod det så klarade han inte av att leva upp till sina egna och andras förväntningar på den store naturfotografen med så många priser och stipendier.

Det var ju lugnt länge men nu med AI så kan man inte lita på någon bild, de mest uppenbara AI-felen försvinner snart och då kommer den gamla photoshopdevisen till sin rätt igen,
"en bra bild är bra oavsett hur den kom till".

Jag älskar AI 😁

Kan bränna däck utan att nöta på dom 😜

Och den här är ju faktiskt väldigt nära verkligheten, hade dock bara stillbildssekvens så AI fick fylla i mellan bilderna åt mig.

Och använde Grok för att få lite inspiration till nästa eventuella byggprojekt. Skulle vilja bygga något mittemellan cyclekart och en riktig gammal räser. ATV drivlina och kanske fyrhjulsdrift med en R6 motor eller liknande och moderniserad fjädring så man kan hoppa lite.

Jag älskar AI 😁

Kan bränna däck utan att nöta på dom 😜

Och den här är ju faktiskt väldigt nära verkligheten, hade dock bara stillbildssekvens så AI fick fylla i mellan bilderna åt mig.

Och använde Grok för att få lite inspiration till nästa eventuella byggprojekt. Skulle vilja bygga något mittemellan cyclekart och en riktig gammal räser. ATV drivlina och kanske fyrhjulsdrift med en R6 motor eller liknande och moderniserad fjädring så man kan hoppa lite.
När du bööörnar är jag impad över hur stämningsfullt bakslangen fått ett gyllene solskimmer, och att framhjulet i ren eufori gör sitt bästa med- trots att marken inte rör sej.
👏😎👏

samma moppe kan skymtas i bakgrunden av ram 313 i zapruderfilmen, jag tror du är något på spåret.
Gemini_Generated_Image_3gsjtn3gsjtn3gsj.png
Jag har alltid trott att det var någon random åskådare som stod där, men se på fan... :gnissla :hihi

Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back