Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Förgasare är jag färdig med i alla fall.Men var har du dragit gränsen för hjälpmedlen? Har du förgasare eller fuktad trasa för rätt bränsleblandning?
Du kanske rentav har tändsystem som ställer om sig beroende på temperatur och varvtal?
Jag tycker mest att det är skrattretande att de funktioner som fanns när man själv började köra är ok, men det som har kommit senare är bara trams.Förgasare är jag färdig med i alla fall.
Med motorcykeln kör jag bara kurviga småvägar. Kommer jag ikapp en bil kör jag om. Jag vill inte att hojen skall bromsa in och lägga sig på rulle bakom bilen. Helt menlös funktion för mig.
Motorväg skulle jag inte ens köra om jag fick betalt.
Vi använder väl alla hojen lite olika och därför letar vi olika egenskaper.Jag tycker mest att det är skrattretande att de funktioner som fanns när man själv började köra är ok, men det som har kommit senare är bara trams.
"Jag vill inte att motorcykeln klipper tändningen när jag petar på växelpedalen. Helt menlös funktion för mig"
Håller med.Vi använder väl alla hojen lite olika och därför letar vi olika egenskaper.
Jag ser det som att eftersom ingen hoj är bäst på allt behöver man fler.![]()
Ja, jag är väl lite tramsig. Specialbeställde en Porsche Cayenne S med V8 och manuell låda när vi fick första sonen och skulle köpa första 'familjebilen" back in the days.Jag tycker mest att det är skrattretande att de funktioner som fanns när man själv började köra är ok, men det som har kommit senare är bara trams.
"Jag vill inte att motorcykeln klipper tändningen när jag petar på växelpedalen. Helt menlös funktion för mig"
En av oss fyra som åkte till Nordkapp hade inte farthållare.Jag använder farthållaren på cykeln mellan de roliga sträckorna. Det är skönt att kunna vifta lite med högernäven utan att tappa farten.
På Suzukin har jag inte saknat den. Det är inte så stor skillnad på om man gasar eller inte.
Vem tusan är det som bestämmer hur passagerarplatsen ska utformas ?Även KTM 990 RC R har fått pris nu på blocket.
View attachment 522171
Edit: Och vem blir inte glad av den lille samurajen.
View attachment 522172
Verkligen inte.Det är reklam-länkat här på sporthoj till 'artikel' på bike om ny KTM; RC-990...
Från reklamtexten:
En riktigt fin sporthoj av den nya generationen. 130 hästar och 103 newton ser till att det går undan. Detta kombinerat med ny avancerad elektronik och en helt ny större instrumentering.
Går folk verkligen igång på "ny avancerad elektronik" ?
Jag såg en BMW i somras med en laptop-stor 'instrumentbräda/skärm' som man kunde splitta och titta på tv-serier på ena halvan medan man körde.(inte det uttalade syftet men fullt möjligt...)
Är detta verkligen framtiden för motorcyklar?
Inte ens QS/Blipper? ABS?Elektronik som tar över kontrollen över hojen är absolut noll intressant för mig.
Samma sak med automatväxel.
Nä fan, jag har väl fingrar? Aldrig kört en hoj med quickshifter, men kan inte säga att jag någonsin saknat det heller. Kopplingskontroll är en del av körningen.Inte ens QS/Blipper? ABS?
Det är förstås grader i helvetet också. Jag kom att tänka på en tråd jag startade för några år sen.
För mig som är en bekväm gammal gubbe framstår det som fullkomligt obegripligt att folk pallar att använda mc för långa resor. Jag tycker det är skitkul att köra på krokiga vägar, men blir det raksträckor som är längre än 300 meter känns det bara tråkigt. Visst kan man öka farten och avverka rakorna på kortare tid, men då ökar man riskerna en smula.
Vid några tillfällen har jag tagit hojen till jobbet, men tre mil motorväg är bortom olidligt.
Det är inte roligare att åka bil, men då sitter man luftkonditionerat och lyssnar på en podcast och behöver inte sitta på helspänn för att slippa...
- L. Mäkinen
- Svar: 51
- Forum: Överflödiga Diskussioner
Jag hade inte heller saknat det tills jag provade. Nu är man svårartat beroende av lite sådana accelerationer på varje runda man är ute och kör. Har liksom adderat något extra till körningen.Nä fan, jag har väl fingrar? Aldrig kört en hoj med quickshifter, men kan inte säga att jag någonsin saknat det heller. Kopplingskontroll är en del av körningen.
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
![]() |
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
KTM är tillbaka!
Dags för ”Tracking” med fot... |
![]() |
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell
Screenshot Titta bakåt u... |
|
![]() |
Nya Ducati Multistrada V4 Rally
Pressrelease från Ducati (B... |
![]() |
MV Agusta bekräftar ny Brutale
MV Agusta har avslöjat en d... |
![]() |
Yamaha rekordsatsar på GGN
När världens största enduro... |
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan
Screenshot När Buell för... |
|
![]() |
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h
Den brittiske stuntföraren ... |