Jag vill ändå veta, så jag kan bocka i rutorna på mitt (fiktiva) fördomsformulär.Man kan nog säga såhär, det är förmodligen inte SMC med körkort och helförsäkring som framfört motorcykeln
Synd om stackars gubben, VIF![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill ändå veta, så jag kan bocka i rutorna på mitt (fiktiva) fördomsformulär.Man kan nog säga såhär, det är förmodligen inte SMC med körkort och helförsäkring som framfört motorcykeln
Synd om stackars gubben, VIF![]()
Om det inte tömdes uppgifter ur telefonen vad gäller aktiverad skärm/samtal vi olyckan är det anmärkningsvärt. Möjligheten finns ju hos utredare.
Det är hastigheten som dödar.Om det inte tömdes uppgifter ur telefonen vad gäller aktiverad skärm/samtal vi olyckan är det anmärkningsvärt. Möjligheten finns ju hos utredare.
Man får väl förvänta sig att försäkringsbolaget kommer att betala ut ersättning för invaliditet? 30% är rätt mycket. Nog för att man kan tycka att bilföraren själv borde stå för det.
Hade vi inte fastställt att det är slumpen som dödar?Det är hastigheten som dödar.
Möjligtvis också alkohol men att telefon, GPS, skärm och trötthet ger samma konsekvenser tar Tragikvärket inte hänsyn till...![]()
Med tanke på att gubben är 85 så lär han inte betala för det så länge ändå.Man får väl förvänta sig att försäkringsbolaget kommer att betala ut ersättning för invaliditet? 30% är rätt mycket. Nog för att man kan tycka att bilföraren själv borde stå för det.
Du och jag!Hade vi inte fastställt att det är slumpen som dödar?
Jag kör på det i alla fall, då slipper man hålla på med att blanda in så många krångliga parametrar, och det gör det också möjligt att köra i t-shirt och foppisar varma dagar - riktigt najs!
Du har inte bara DÖDAT rådjuren, du KRÄNKTE dem också! Din skurk.Du och jag!
Men det finns tyvärr fler parametrar. och trots att Noll Vision inte innehåller aktiv säkerhet, att undvika olycka, så tillhör jag dem som försöker det, även om jag då inte uppfyller Noll Vision.
Nu har jag dödat två rådjur i ungefär samma hastighet och även om båda djuren dog så blev det väldigt stora skador på den gula motorcykeln i det ena fallet medans i det andra fallet fortsatte jag hem. På min gula motorcykel inte med ambulans till sjukhuset som den första gången. Skulle kunna kallas slumpen men den går, slumpen alltså precis som Noll Vision, inte att lita på...
Nu sa BosseL att du var en trevlig prick så även om jag inte kan komma förbi 24:e juli kanske jag kan komma förbi någon annan dag och kanske bada vedeldad bastu. Dricker tyvärr inte Yamalube men det finns annat!![]()
Du har inte bara DÖDAT rådjuren, du KRÄNKTE dem också! Din skurk.
Nix, självmordbenägna borde hålla sig borta från dödsmaskiner på två hjul.Du har inte bara DÖDAT rådjuren, du KRÄNKTE dem också! Din skurk.
Nein, ein Bock.Bambis mamma...
Det senaste slängde sig ut när jag kom körandes med en kamrat körandes efter mig på en FireBlade. En annan gång var den sen, jag såg den inte ens, och det blev närkontakt med framhjulet på hans FireBlade. Slumpen?
Minsta gemensamma nämnare:
Fireblade.
En dödsmaskin. Sedan gammalt.
Bock är fö överskattat.
Likadant med sådant som slutar på -tor.
Överstarkt och opålitligt. Se bara på Diktator. Inga glada associationer där inte. Det konceptet fickade dom upp med besked, düskarna.
Motor, traktor, rotor?Likadant med sådant som slutar på -tor.
Är det samma med Honda Dominator?
Känns som om den hojen fickade upp den titeln också för eftervärlden… fast på ett helt annat vis.
Med vänlig hälsning,
Vi är i fel tråd nu, men det verkliga problemet med Hondas NX-serie är...
View attachment 522103
NX 250 Dominator.
Den hojen förmådde inte ens dominera sina samtida 125or!
Tänk en BDSM-master som ber om ursäkt.
Före, under och efter.
Motor, traktor, rotor?![]()
Jag kan inte nog betona hur långt bort dina bilder skickade min arbetslust!Som sagt, fel tråd att blaja i - men missförstånd måste redas ut.
Det var en ölreferens på temat "bock".
Bock, Doppelbock, Eisbock - det finns massa spritstarka öl.
Och, det finns bryggerihypen med att dôna på med alkoholhalten och lägga till ett fantasifullt "-tor"suffix:
View attachment 522109
View attachment 522110
View attachment 522111
View attachment 522112
Så varför ogillar jag spritstarka öl?
Tja, 25 år sedan, killgäng, resa, Tyskland.
Någon fick upp ögonen för alla -toröl som fanns i en välsorterad Getränktmark, och plötsligt skulle vi köpa två av varje etikett och dricka oss igenom hela sortimentet.
Gick la sådär, om man säger...
Någon spydde ner sitt tält, andra sovsäck och/eller liggunderlag - ytterligare någon all of the above och mer ändå .
Doften följde oss hela resan igenom...
Spritöl slår hårt om man dricker det som pilsner i värmen.
Det om detta. Ursäkta ivägvinglingen i denna tråd man inte alls bör skoja i.
Det kommer att hända igen. Vi kan bara hoppas att det dröjer.
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
![]() |
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
KTM är tillbaka!
Dags för ”Tracking” med fot... |
![]() |
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell
Screenshot Titta bakåt u... |
|
![]() |
Nya Ducati Multistrada V4 Rally
Pressrelease från Ducati (B... |
![]() |
MV Agusta bekräftar ny Brutale
MV Agusta har avslöjat en d... |
![]() |
Yamaha rekordsatsar på GGN