Öppet hus i Järvsö.....

Precis. De
Det där är ju faktiskt riktigt märkligt, nästan kriminellt i sig? :va
Jag tänker på att det med dagens teknik inte går att ha ett sökbart, landsomfattande system, hos polisen för förlorad/stulen egendom?

För inte så länge sedan så tappade jag en nyckelknippa.
Den var inte svår att identifiera med tanke på nyckelring med text mm.
Knallade glatt till polisstationen för att höra mig för om dom kunde hjälpa mig att söka.
Japp, det kunde dom....i "upphittat-lådan" på stationen!
Så, svaret jag fick var att om någon hittat den, och lämnat in den till en annan polisstation, då har dom inte möjlighet att hjälpa mig.
Tänkte försöka mig på ett tips om att det finns en sak som heter databas, och så finns det TCP/IP, routingtabeller, och.....men...nä.

Är det någonting i någon lag, förordning, sekretess, inkompetens, inkontinens...eller???
Hur kan det vara så år 2025?

Nu blev det lätt pulshöjning, jag känner att Cafe Dunken faktiskt får bjuda på en så kallad "nedvarvare" nu.....
Precis. Hur svårt ska det vara för polisen, ramnummer är tillräckligt och det har varje motorcykel, vägreggad eller inte.

Den där stöten ser för lätt ut. Vet att några hojbutiker har stora pollare nergjutna i marken utanför entren, borde vara en självklarhet för alla butiker.

Det där är ju faktiskt riktigt märkligt, nästan kriminellt i sig? :va
Jag tänker på att det med dagens teknik inte går att ha ett sökbart, landsomfattande system, hos polisen för förlorad/stulen egendom?

För inte så länge sedan så tappade jag en nyckelknippa.
Den var inte svår att identifiera med tanke på nyckelring med text mm.
Knallade glatt till polisstationen för att höra mig för om dom kunde hjälpa mig att söka.
Japp, det kunde dom....i "upphittat-lådan" på stationen!
Så, svaret jag fick var att om någon hittat den, och lämnat in den till en annan polisstation, då har dom inte möjlighet att hjälpa mig.
Tänkte försöka mig på ett tips om att det finns en sak som heter databas, och så finns det TCP/IP, routingtabeller, och.....men...nä.

Är det någonting i någon lag, förordning, sekretess, inkompetens, inkontinens...eller???
Hur kan det vara så år 2025?

Nu blev det lätt pulshöjning, jag känner att Cafe Dunken faktiskt får bjuda på en så kallad "nedvarvare" nu.....
Din nyckelknippa, och varenda båt i hela Sverige har brist på samma sak. Ett register

cf2eb0d3a34c4a25a6b9847b1185bf1d.jpg

Delar detta då jag nu iaf bevisligen haft ETT rätt på Sporthoj. :fakta

Med vänlig hälsning,

Det borde ju gå att finna dem, har de gjort detta på 4 minuter så vet de både vart hojarna står och att hjullastaren står där den står, troligen med en nyckeln i?

Inside - job?
Inside jobb eller försäkringsbedrägeri?
Lite för välplanerat för att sno några KTM crollar.

cf2eb0d3a34c4a25a6b9847b1185bf1d.jpg

Delar detta då jag nu iaf bevisligen haft ETT rätt på Sporthoj. :fakta

Med vänlig hälsning,

Här ser man konsekvensen av KTMs huvudlösa produktionsstrategi:
Tillverka fullt ut på alla linor, alla modeller. Det som säljer tar slut snabbt, det ointressanta blir stående på lager och tynger ner hela företaget.

När problemen blir oöverstigliga stoppas produktionen och vips! har man inget intressant kvar att sälja.
Men dödköttet står kvar, tar plats och kostar pengar.

Externa räknenissar kommer in...

images (3).jpeg

...och säger: ni har ju stort lager av osålda motorcyklar. Sälj dom först, så får vi se hur vi går vidare efter det.

Ingen kul sits.
Men, allt går att skylla på Pieter.

Här ser man konsekvensen av KTMs huvudlösa produktionsstrategi:
Tillverka fullt ut på alla linor, alla modeller. Det som säljer tar slut snabbt, det ointressanta blir stående på lager och tynger ner hela företaget.

När problemen blir oöverstigliga stoppas produktionen och vips! har man inget intressant kvar att sälja.
Men dödköttet står kvar, tar plats och kostar pengar.

Externa räknenissar kommer in...

View attachment 522048

...och säger: ni har ju stort lager av osålda motorcyklar. Sälj dom först, så får vi se hur vi går vidare efter det.

Ingen kul sits.
Men, allt går att skylla på Pieter.
Jag skulle ju räkna med att de externa räknenissarna skulle ta fram statistik över vad som säljer och vad som är bråte.... :va

Men, det är ju ett problem när räknemänniskor inte förstår varken verksamheten eller branschen.
(Det är också skoj när de som förstår branschen, inte kan enkel grundskolematte, men...)

Nu vet ju inte jag om detta är alls ett bedrägeri, men det kan ju mycket väl vara en gammal praktikant eller liknande som vet vart allting står.
Om det inte är någon som är bekant med butiken sedan tidigare aå lör de ju ha snokat en hel del under närtid, och borde finnas på bild.

Inside jobb eller försäkringsbedrägeri?
Lite för välplanerat för att sno några KTM crollar.
Knappast.

Detta är en sedan flera år pågående stöldvåg med påtagligt liknande MO:

Ett tjugotal motorcyklar har stulits från ett företag i Örebro. Polisens tekniker undersöker platsen.

Polisen undersöker en omfattande stöld av motorcyklar som har skett hos ett företag i Aspholmen natten till torsdag. Stölden upptäcktes på morgonen och enligt polisen har ett tjugotal motorcyklar stulits.

– Man blir ju trött. Vi har ju annat att fokusera på, säger Robert Halldén, vice vd i företaget som drabbats.

Det var cross- och enduromotorcyklar som stals till ett sammanlagt värde av runt två miljoner kronor.

Polisen larmades om ett pågående inbrott i en en motorcykelaffär i Mölnvik sent på tisdagskvällen. Det blev en stor polisinsats med flera patruller och helikopter som letade efter tjuvarna.

Larmet inkom till polisen vid 03.41 under tisdagsnatten. Ett okänt antal gärningspersoner har gjort inbrott i butiken och stulit motorcyklar och annan utrustning. Gärningspersonerna ska sedan ha försvunnit från platsen i riktning mot Ulvåker i en skåpbil.

Natten mellan lördag och söndag fick motorcykel-butiken CEC i Tibro ovälkommet besök av tjuvar. En motorcykel värd runt hundratusen kronor stals.

Jag kan, tyvärr, lägga upp fler exempel.

Gemensamt är att ingen av dessa hojar dyker upp i Sverige. Själv är jag övertygade att bytet förs ut över gräns och kupperna framstår som ytterst välrekade. Man vet precis var man skall gå in, vad man skall ta med sig och är iväg på några minuter, om än inte just 60 seconds.

Ett resultat av vårt nya, gränslösa Europa där allt flödar så fritt och enkelt över gränserna. Både varor och bottenslam...

Gemensamt är att ingen av dessa hojar dyker upp i Sverige. Själv är jag övertygade att bytet förs ut över gräns och kupperna framstår som ytterst välrekade. Man vet precis var man skall gå in, vad man skall ta med sig och är iväg på några minuter, om än inte just 60 seconds.
Tyvärr så förlitar man sig på trådlösa sensorer/kameror för larmet och som sen larmar via mobilnätet, frekvensstörning stör ut allt.
Sätt igång störningen, jobba "ostört i en halvtimme", låt skåp/lastbilen åka iväg, vänta 20 min/en kvart och slå av störaren och åk iväg lugnt och försiktigt.

En kraftig tuta kopplad via dörrkontakt hjälper bättre än moderna larm.

Säkert på väg mot Russki och senare mot Ukraina. Snart på en drönarfilm nära dig.

Inte alls omöjligt. Vill man batchsälja hela lasset på en och samma gång så lär nog Moskvastaten vara den som betalar bäst.

...i Rubel, visserligen - men något får man ju offra för att korta ner kriget...

Nya Kottar i ryssarnas händer.
Vad kan gå fel?

Nyheter
KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h