"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
En tuorniquet blev det häromdagen. Kompletterande min personliga sjukvårdsmateriel i väskan. Väskan som alltid är med mig. Hoppas att man aldrig får nytta av den.

Den förberedde överlever. 🙂

Köpte mig en sänhär liten sak.
1757527387393.png

Eftersom att min gamla bestämde sig för att få kabelbrott i styret och vägrar att starta utan signal från bromsgivaren.
Jag ska fixa den... Nän gång... Hade det gått att köpa den delen separat och om det vore smidigt att montera isär styret så hade jag antagligen redan fixat den, men eh. Blir att plocka isär skiten och löda ihop med en annan liten kabel. När jag orkar.

Köpte mig en sänhär liten sak.
View attachment 520770

Eftersom att min gamla bestämde sig för att få kabelbrott i styret och vägrar att starta utan signal från bromsgivaren.
Jag ska fixa den... Nän gång... Hade det gått att köpa den delen separat och om det vore smidigt att montera isär styret så hade jag antagligen redan fixat den, men eh. Blir att plocka isär skiten och löda ihop med en annan liten kabel. När jag orkar.
Viktigt att du kommer ihåg att aldrig lyfta blicken från mobilen när du kör sån där.
Tydligen.

Viktigt att du kommer ihåg att aldrig lyfta blicken från mobilen när du kör sån där.
Tydligen.
Här in byn är det spännande nog väldigt ovanligt med folk som fipplar med mobilen på elsparkcyklar, istället är det 3 pers på samma. :hihi och de flesta verkar köra obegränsade, trots att polisen bötfäller folk för det.

I vilka städer gör poleserna något åt elsparkcyklarna?

Den på bild ovanför här är väl inte godkänd i Sverige?
95% av dom man ser på vägarna är inte heller godkända.

Inte ens hyrkickarna är godkända egentligen, men genom mjukvarustrypning har dom lyckats få tillstånd

I vilka städer gör poleserna något åt elsparkcyklarna?

Den på bild ovanför här är väl inte godkänd i Sverige?
95% av dom man ser på vägarna är inte heller godkända.

Inte ens hyrkickarna är godkända egentligen, men genom mjukvarustrypning har dom lyckats få tillstånd
Den i min post är laglig.
Här i byn bötfäller polisen folk som åker olagliga elsparkcyklar. Ovanligt aktiv polis här.

Nej.

Nej.

Motorn har en kontinuerlig märkeffekt på 250w och den har en toppfart på 20 km/h.

Ah, ja dom har satt en klisterlapp med 250W på 1000W motorn i Sverige och begränsat topphastigheten i mjukvaran.....

Det kan man säkert inte kringgå på något vis

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...