SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Viktigt att du kommer ihåg att aldrig lyfta blicken från mobilen när du kör sån där.Köpte mig en sänhär liten sak.
View attachment 520770
Eftersom att min gamla bestämde sig för att få kabelbrott i styret och vägrar att starta utan signal från bromsgivaren.
Jag ska fixa den... Nän gång... Hade det gått att köpa den delen separat och om det vore smidigt att montera isär styret så hade jag antagligen redan fixat den, men eh. Blir att plocka isär skiten och löda ihop med en annan liten kabel. När jag orkar.
Här in byn är det spännande nog väldigt ovanligt med folk som fipplar med mobilen på elsparkcyklar, istället är det 3 pers på samma.Viktigt att du kommer ihåg att aldrig lyfta blicken från mobilen när du kör sån där.
Tydligen.
och de flesta verkar köra obegränsade, trots att polisen bötfäller folk för det.Den i min post är laglig.I vilka städer gör poleserna något åt elsparkcyklarna?
Den på bild ovanför här är väl inte godkänd i Sverige?
95% av dom man ser på vägarna är inte heller godkända.
Inte ens hyrkickarna är godkända egentligen, men genom mjukvarustrypning har dom lyckats få tillstånd
Den i min post är laglig.
Här i byn bötfäller polisen folk som åker olagliga elsparkcyklar. Ovanligt aktiv polis här.
Nej.Är inte motorn på mer än 250W?
Nej.Är inte topphastigheten över 20km/h
Nej.
Nej.
Motorn har en kontinuerlig märkeffekt på 250w och den har en toppfart på 20 km/h.
Den är spärrad till 250w märkeffekt, sedan använder den såklart 1000w momentaneffekt, men det är fortfarande lagligt.Ah, ja dom har satt en klisterlapp med 250W på 1000W motorn i Sverige och begränsat topphastigheten i mjukvaran.....
Det kan man säkert inte kringgå på något vis

Har ju varit sjukt nöjd med min Schuberth E1, men den är nu 6-7 år gammal.
Därav beställdes efterföljaren E2.
View attachment 520972
Med tillhörande Schuberth SC2 Edge Cardo-system:
View attachment 520973
Kepsen tog jag av min E1 DirEcT!1! så det blir samma här.
Dom tar fn 3519 för packtalken på xlmoto.Köpte nyss en E2 av en kompis som var missnöjd efter första turen då den inte passade hans huvud alls. Har sett att Cardo har lanserat en passande Packtalk och det är ju en attraktiv lösning.
Om du får en skärm över köper jag den diRekCt!
Med vänlig hälsning,
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |