Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Lite slappt för din nivÄ va :7peta

Add-on chrome funkar sÀllan i mina ögon.
Det fanns en firma i Göteborg som överlevde under decennier genom att sÀlja halvmÄneformade krombitar att sÀtta pÄ bilars skÀrmkanter.

Det sÄg ut som fan, och som sagt - fortsatte tills det blev plÄgsamt.

I dag Àr det frÀmst asiatiska bilar som har en fanclub dÀr man kan köpa massa olika pryttel att klistra pÄ vagnen.

H6fee3cfba1df4b9d8c8cf44471dd170cG.jpg

Dessa mÀnniskor kÀnner sÀllan igen begreppet "lagom" utan tickar alla boxar i katalogen och skall ha allt allt allt pÄ bilen.

...Ä andra sidan finns det folk som köper snickarglÀdje pÄ löpmeter hos typ Byggmax och spikar upp pÄ sin funkisvilla , sÄ - visst, det kan alltid bli vÀrre.

Det fanns en firma i Göteborg som överlevde under decennier genom att sÀlja halvmÄneformade krombitar att sÀtta pÄ bilars skÀrmkanter.

NĂ€r jag vĂ€xte upp kallades de - pĂ„ samma gĂ„ng billigt och ganska trĂ€ffande - för ”tattarbĂ„gar”

Med vÀnlig hÀlsning,

I dag Àr det frÀmst asiatiska bilar som har en fanclub dÀr man kan köpa massa olika pryttel att klistra pÄ vagnen.

View attachment 520147

Dessa mÀnniskor kÀnner sÀllan igen begreppet "lagom" utan tickar alla boxar i katalogen och skall ha allt allt allt pÄ bilen.

...Ä andra sidan finns det folk som köper snickarglÀdje pÄ löpmeter hos typ Byggmax och spikar upp pÄ sin funkisvilla , sÄ - visst, det kan alltid bli vÀrre.
Menade din regionsrelaterade kommentar inom ramarna för sĂ„ kallade ”hĂ€ppisar” och inget annatđŸ€Ș

NÄja BMW motorcyklister, Harely's och kanske framförallt Goldwings....

Enda skillnaden Àr att i ena fallet Àr det korvlÄdor i aluminium och motorbÄgar, i andra fallet Àr det döskallar, skrikande örnar och motorbÄgar och i tredje fallet Àr det ALLT och lite till + givetvis motorbÄgar...

NÄja BMW motorcyklister, Harely's och kanske framförallt Goldwings....

Enda skillnaden Àr att i ena fallet Àr det korvlÄdor i aluminium och motorbÄgar, i andra fallet Àr det döskallar, skrikande örnar och motorbÄgar och i tredje fallet Àr det ALLT och lite till + givetvis motorbÄgar...
Jag vet inte, alulÄdor som lastas uppifrÄn kÀnns mer som en praktisk grej.

Jag vet inte, alulÄdor som lastas uppifrÄn kÀnns mer som en praktisk grej.

Jo, om man köper dom för att man har det behovet, inte om man kryssar i det i bestÀllningskatalogen för att hojen ska se "Àventyrlig ut" nÀr man stÄkör den pÄ parkeringsplatsen vid korvkiosken

MÄste man föresten ha den dÀr tyska korvÀtar/snuthjÀlmen fortfarande, eller kan man ha valfritt mÀrke med bogvisir om man kör BMW?

Jo, om man köper dom för att man har det behovet, inte om man kryssar i det i bestÀllningskatalogen för att hojen ska se "Àventyrlig ut" nÀr man stÄkör den pÄ parkeringsplatsen vid korvkiosken

MÄste man föresten ha den dÀr tyska korvÀtar/snuthjÀlmen fortfarande, eller kan man ha valfritt mÀrke med bogvisir om man kör BMW?
Som nÄgon som alltid ska ha en förbannad massa skit med sig sÄ skulle jag gÀrna ha en uppsÀttning, men det passar sig inte pÄ Aprilian riktigt.

Ingen aning, har aldrig kört bmw.

Som nÄgon som alltid ska ha en förbannad massa skit med sig sÄ skulle jag gÀrna ha en uppsÀttning, men det passar sig inte pÄ Aprilian riktigt.

Ingen aning, har aldrig kört bmw.

Inte alls riktat mot dig SJP, men jag tror att man skall överlÀmna den typen av beslut till de som faktiskt kör hoj och inte enbart spelar Allan pÄ forum.

Med vÀnlig hÀlsning,

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing pÄ Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i RumÀnien

Platsen för BMW Motorrad In...

StrÀngnÀs Bike Show den 30/8