Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Eloge till att smyga in lite ödmjukhet också som förebild!
Och rätt inställning hos knatten dessutom.
Mvh
Det är redan många år sedan hon insåg att pappa inte kan laga allt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eloge till att smyga in lite ödmjukhet också som förebild!
Och rätt inställning hos knatten dessutom.
Mvh
Bättre än -"Min pappa har jättestor snopp!".Efter en skidtävling med dagis:
- Nu är det slut batteri!
Till dagisfröken:
- Min pappa kan laga allt!
När vi tittade på motocross också i dagisåldern:
- Pappa är du med där?
- Nej, jag dom är mycket snabbare än mig.
- Men du kan väl göra din motorcykel snabbare?
- Det är inte så lätt.
- Du kan väl läsa i en bok hur man gör motorcyklar snabbare?
Bättre än -"Min pappa har jättestor snopp!".![]()
Vi håller på att lära grabben cykla, och det har gått sådär. Men nu har vi flyttat, och har ett eget vägsystem på tomten, så han har nött lite på egen hand. Förra veckan vurpade han rejält när han försökte rulla utför. I förrgår cyklade han för första gången på egen hand, och slog till med 3km när han ändå höll på. Igår cyklade vi och handlade, 10km ToR, utan pauser, bortsett från handlandet då. Jag måste erkänna att jag är otroligt imponerad, det är bra kämpat för en sexåring!
Hade tänkt köpa en sådan där pinne, men det blev aldrig av. For till en stor asfaltsplan och övade, gick rätt bra att putta på ryggen så han fick början så klurade han ut det rätt bra. Men som sagt hade han ju lallat balanscykel sedan han kunde springa, så balansen fanns ju.Har han haft stödhjul från början? Det är jävligt kontraproduktivt för inlärningen eftersom man inte motstyr med stödhjul och sen ska barnet helt plötsligt fatta att man motstyr och vanligtvis utan att någon ens förklarar att det är tvärtom nu.
Min dotter fick aldrig använda stödhjul, hon fick börja med springcykel och sedan när hon fick cykel med trampor så satte jag en sån där pinne så att jag kunde springa bakom. Vid något tillfälle när det gick lite väl snett sa jag åt henne att om cykeln börjar vicka så styr du åt samma håll som cykeln vill falla vilket hon också gjorde först aningen sent men ändå tillräckligt för att rädda sig själv och sedan såg man hur det ganska snabbt satte sig i ryggmärgen.
Inga stödhjul.Har han haft stödhjul från början? Det är jävligt kontraproduktivt för inlärningen eftersom man inte motstyr med stödhjul och sen ska barnet helt plötsligt fatta att man motstyr och vanligtvis utan att någon ens förklarar att det är tvärtom nu.
Min dotter fick aldrig använda stödhjul, hon fick börja med springcykel och sedan när hon fick cykel med trampor så satte jag en sån där pinne så att jag kunde springa bakom. Vid något tillfälle när det gick lite väl snett sa jag åt henne att om cykeln börjar vicka så styr du åt samma håll som cykeln vill falla vilket hon också gjorde först aningen sent men ändå tillräckligt för att rädda sig själv och sedan såg man hur det ganska snabbt satte sig i ryggmärgen.
- Jag fick övningscykla på gräsmattan hemma när jag var liten.Hade tänkt köpa en sådan där pinne, men det blev aldrig av. For till en stor asfaltsplan och övade, gick rätt bra att putta på ryggen så han fick början så klurade han ut det rätt bra. Men som sagt hade han ju lallat balanscykel sedan han kunde springa, så balansen fanns ju.
Ett par vurpor tig det väl innan han förstod att han skulle fortsätta trampa och titta framåt, men sedan var glädjeruset totalt när han märkte att det gick.![]()
Näe, han har aldrig haft stödhjul, utom möjligen på någon liten mer leksaksbetonad cykel när han var 2 typ. När vi började mer seriöst med cykelträning så var det tvåhjuligt men med pinne som gällde. Men det tog bort känslan för honom tror jag. Rulla och paddla med benen själv var bättre. Han har fortfarande lite svårt att starta ibland, men om man bara håller en handflata i ryggen på honom så är det tillräcklig psykologisk effekt för att han ska komma igångHar han haft stödhjul från början? Det är jävligt kontraproduktivt för inlärningen eftersom man inte motstyr med stödhjul och sen ska barnet helt plötsligt fatta att man motstyr och vanligtvis utan att någon ens förklarar att det är tvärtom nu.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |