Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Är ju lite skillnad om potten ligger på 10 mille, eller 120 också.
Men en hyffsad del av vinsten lär åka om man vill bygga en bana där du kan sträcka benen på en literklubba.
Eurojackpot är väl som minst 120 Mille, upp till 1.2 miljarder. I sek då.

Eurojackpot är väl som minst 120 Mille, upp till 1.2 miljarder. I sek då.
Nå jag tänker ju i riktiga pengar.
Men minimum 10milj € upp till 120, enligt googling.
Kymiring var väl beräknad till att byggas för 30 mille, men det verkar inte riktigt ha räckt iom konkurser etc.
För svenska monopolpengar lägg till en nolla? :hihi

10 mille för övrigt känns lite magert, varesig man tänker sig att bygga motorbana eller ej.
Men för 100 kan man ju börja pensionera sig och koncentrera sig på något roligt istället.

Tja, fast hade du klivit upp i tid och åkt till jobbet för att göra det?

Det hade nog blivit ett mail. när man hade nyktrat till.
Jag hade bara skaffat nytt telefonnummer och försvunnit.
Eller, ett alternativ åt andra hållet, fortsatt gått till jobbet och vid första minsta mothugg sagt upp mig och stormat ut i dramatisk stil.

Jag hade bara skaffat nytt telefonnummer och försvunnit.
Eller, ett alternativ åt andra hållet, fortsatt gått till jobbet och vid första minsta mothugg sagt upp mig och stormat ut i dramatisk stil.

Vafaan, är det ingen jävel som gör morgonkaffe, här går det ju fan inte att jobba....

Tja, fast hade du klivit upp i tid och åkt till jobbet för att göra det?

Det hade nog blivit ett mail. när man hade nyktrat till.
Jag hade nog åkt dit bara för att se hur roligt man kan ha det innan chefen bryter samman totalt. Säga alla dom där sakerna som man inte kan göra när man har huslån.

Jag hade nog åkt dit bara för att se hur roligt man kan ha det innan chefen bryter samman totalt. Säga alla dom där sakerna som man inte kan göra när man har huslån.

Då gäller det att man inte har läst fel på lottnumret, så att det var 38 kronor och inte 38 miljoner i vinst...

Lite som när dom feltryckte på missil-larmet på Hawaii och folk var övertygade om att dom skulle dö, så dom passade på att lätta på hjärtat, och sedan var det lite pinsamt efteråt...

Det fanns en hel sida med saker folk ångrade

Då gäller det att man inte har läst fel på lottnumret, så att det var 38 kronor och inte 38 miljoner i vinst...

Lite som när dom feltryckte på missil-larmet på Hawaii och folk var övertygade om att dom skulle dö, så dom passade på att lätta på hjärtat, och sedan var det lite pinsamt efteråt...

Det fanns en hel sida med saker folk ångrade
Ja, fast det gäller ju om man säger upp sig också.

Jag har aldrig förstått de som inte förstår vad de ska göra med sin tid utan att gå på jobbet. :va

Jag kände en farbror som jobbade hela sitt liv på Volvo (fast det hette nog Gösta Nyströms Hyttfabrik på den tiden) och det skulle sägas upp en mängd personer.
Dom som var gamla nog fick erbjudande om att gå i förtida pension med bibehållen lön.

Han var några månader för ung för att få erbjudandet, men så väldigt få gubbar tog erbjudandet så han chansade och gick in på kontoret och frågade.
Han sa "Jag går hem direkt, jag har hobbys att fylla min tid med, jag har egentligen inte tid att jobba"

Men det har tydligen inte andra gubbar, det är jobbet som fyller deras liv

Jag hade nog jobbat mer troligen.
Men med något jag vill göra, istället för vad jag får lön för.

Jag har aldrig förstått de som inte förstår vad de ska göra med sin tid utan att gå på jobbet. :va

Jag förstår inte de som har så tråkiga jobb att de skulle säga upp sig på stört ifall de vann pengar. Då tycker jag man ska byta jobb oavsett lottovinster eller ej.

Även om jag hade ett jätteroligt jobb skulle jag säga upp mig på stört, bara att slippa vara bunden att göra saker, utan istället bara göra dom saker man vill, när man vill istället.

Att kunna sitta i soffan och säga "Är det nästa vecka festivalen i Rio drar igång, det skulle fan vara kul att åka dit" utan att behöva tänka på om jobbet har några deadlines man måste ta hänsyn till, och sedan att åka hem och tvätta en maskin och kolla posten för att packa om och åka till Spa dagen efter

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT