Ja, tyvärr det enda vettiga man har (som Garmin-användare framförallt). Det är rätt kraftfullt, en bra feature tycker jag är att katalogisera rutter med olika listor osv. Den klarar väldigt många rutter (tusentals) utan att balla ur eller sega ner som andra alternativ jag provat. Det värdesätter jag enormt.Basecamp - ett närmast antikt kartprogram från förra seklet, där utvecklarna förmodligen gått i pension för länge sen. Det har så hög inlärningströskel att man i princip behöver gå kurs varje år. Dessutom är det skitlångsamt och har ett användargränssnitt som är totalt ointuitivt.
Men det går att göra en massa avancerade saker som inte riktigt går att få till på annat sätt. Och så är det i princip en nödvändighet för att göra ruttplanering med Garmins och BMW:s navigatorer av lite äldre sort.
Men jag svär över det varje gång.
Tycker inte det är långsamt. Men användargränssnittet och framförallt snabbkommandon som t ex panorera eller zooma och klippa spår osv är så totalt odugligt. Är såpass illa så jag skulle vilja göra nåt script eller så för att justera det så det blir som man vill ha det.
Tyvärr ser det ganska mörkt ut, det som verkar ersätta är väl Explore/Tread men det är inge vidare att ha å göra med heller. Dessutom inte offline. Är bara en ren tur att det funkar bra med Zumo XT2 i Basecamp, hoppas det inte kommer nån firmware som ändrar det.