Kaos på E18 – hundratals motorcyklister stoppar trafiken

Jag håller på och konverterar min Husaberg 450 till en 570 och ska besikta den enbart för att kunna åka ut och mysåka lite bakhjul.
Småvägar, bakhjul och kanske en glass.

Edit: Jag är fullt övertygad om att det finns folk som vill knacka mig på näsan. Men det bjuder jag på.

View attachment 518684
Jag råkar också gilla gatmotard upptäckte jag när jag körde på en fyrsiffrig väg som var snabellagad eller vad det nu kallas, en hundra meter lång sträcka med osynligt rullgrus.
En vidrig upplevelse på en R-hoj men väldigt ok på en 450 med släta, balanserade ekerhjul.

Motardåkare har ofelbart varg-t-shirts, tribal tatueringar och crocks när dom inte kör hoj.
Jag känner en som skaffade motard men bytte till enduro som faller utanför ramarna här, kanske var det därför han bytte också...

Det vet jag inte om jag håller med om. Väldigt många gatåkande motardister representeras nog ganska väl av bilden tidigare i tråden och ytterligare en gemensam nämnare verkar vara att de inte har kört hoj väldigt länge och inte heller har kvar sin motard väldigt länge innan de blir less. Något man provar under en kort tid relativt tidigt under sitt motorcykelliv, ungefär. I alla fall de jag har sett häromkring.

Dessa ska inte förväxlas med vare sig banåkande / tävlande motardister eller enduroåkare, som ju utövar respektabla motorsporter.

Motard = subkultur för ungdomar, jfr EPA. Går ut på att få uppmärksamhet , verka badass etc. Kommer efter något år på att ingen faktiskt tycker att det är badass varpå fordon byts mot annat. Någonstans längs vägen upptäcker vederbörande att ”tuffhet” handlar om det du har inom dig och beteendet försvinner.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Motard = subkultur för ungdomar, jfr EPA. Går ut på att få uppmärksamhet , verka badass etc. Kommer efter något år på att ingen faktiskt tycker att det är badass varpå fordon byts mot annat. Någonstans längs vägen upptäcker vederbörande att ”tuffhet” handlar om det du har inom dig och beteendet försvinner.

Tack. Den här medelålders, bankörande, huliganmopedskörande radhusfarsan känner sig ung nu. 🤪

Hehe, det finns självklart en seriös kategori också, men de/ni är få.

#fördomar

Hoppsan. Nu blev jag nåt av en enhörning också.

Jag själv är ödmjuk och helt jävla fördomsfri.🤪

Obildbar, feg och talanglös sa en instruktör också. Kanske var det för att jag har motard men inte kan wheela ordentligt? Skrapa knä kan jag iaf.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman