Han borde iaf köra mindre.Han hade ju bil. Ingen anledning att åka tunnelbana då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han borde iaf köra mindre.Han hade ju bil. Ingen anledning att åka tunnelbana då.
Usch.. kollat alla säkringar?I morse när jag skulle duscha så var det bara ljummet varmvatten. Kollade pannan, det står att kompressorn går (frånluftsvärmepump som vi installerade 2019) men den frambringar inget varmvatten.
Nä, ska göra det. Fick samma tips från installatören. Har för mig att det sitter en sammankopplad 3-fas säkring till pannan, men de sa att jag även skulle kolla inkommande. Gjorde inte så mycket mer hemma imorse, tyvärr måste man ju iväg till jobbet.Usch.. kollat alla säkringar?
Kan kanske vara växelventilen som strular? Pumpen kan ju bara göra varmvatten eller värme till elementen/golvvärmen, inte båda samtidigt. Efter som kompressorn går verkar den ju tillverka värme!Nibe F370. Det enda jag hade när jag gick och kollade på morgonen var filterlarm, så jag stängde ju av och dammsög filtret, sedan satte jag igång den igen, kollade larmlogg m.m. och hittade ingenting. Filterlarm är tidsinställt att komma med jämna mellanrum.
I loggen stod också att den startat kompressorn, och jag hörde ju den också. Ändå så var tempen på 34 grader, och sedan fixade jag frukost, kollade igen och då var det 33 grader. Sedan var jag tvungen att åka till jobbet och ringde leverantören. De tyckte att jag skulle kolla huvudsäkringar. När jag kommer hem, kollar hudusäkringar, alla är hela. Kollar pannan, då har den full temp.
Har inte kollat mer, åkt till landet för vi är kattvakter åt dottern. Märkligt är det i alla fall. Får se om det händer igen.
Ja det är ju möjligt. Men är inte så stort behov av värme just nu, den borde ju bara behöva tillverka varmvatten. Vi har över 25 grader inne nu. Vi får se om det händer igen.Kan kanske vara växelventilen som strular? Pumpen kan ju bara göra varmvatten eller värme till elementen/golvvärmen, inte båda samtidigt. Efter som kompressorn går verkar den ju tillverka värme!
Går att ändra tidsintervallet i Servicemenyn.Vi har ju haft den sedan 2019, har ju inte kollat inställningarna men jag läste på nätet att det är satt att larma var tredje månad som standard. Har aldrig hänt förut att den slutat göra varmvatten, och iom att jag vet att larmet är tidsstyrt (det var det inte på den gamla, den kände av smutsigheten på antar jag luftgenomströmning) så har jag ibland inte gjort rent luftfiltret på en gång jag ser att det är filterlarm.
Jo jag vet, men har inte sett någon anledning att ändra. Filtret är skitigt och behöver dammsugas när larmet kommer, men det borde inte vara så igensatt att de hämmar luftcirkulationen.Går att ändra tidsintervallet i Servicemenyn.
På min gamla Nibe F750 hände det förvånansvärt ofta att filtret sattes igen så att det inte gav varmvatten. Pollensäsongen kanske har varit hård.Jo jag vet, men har inte sett någon anledning att ändra. Filtret är skitigt och behöver dammsugas när larmet kommer, men det borde inte vara så igensatt att de hämmar luftcirkulationen.
OK, bra info att ha i bakhuvudet om det händer igen. Någon gång ska ju vara den första som det heter. Vi byggde huset (och flyttade in) 2001. December 2018 gav kompressorn upp på föregångaren (kommer inte ihåg exakt modell) och februari 2019 bytte vi ut den. Hittills har vi aldrig haft problem med varmvatten på någon av dem. Ventilationskanalerna gjordes rent första gången för kanske 15 år sedan (när vi bott ca 10 år) och i samband med installationen av nya pannan så gjorde även de en rensning.På min gamla Nibe F750 hände det förvånansvärt ofta att filtret sattes igen så att det inte gav varmvatten. Pollensäsongen kanske har varit hård.
Det är många som lider av tvångssyndrom och inte kan låta bli att byta till vänsterfilen även om det råkar befinna sig andra trafikanter där.Var och hämtade tanten på Arlanda i onsdags. När jag startade bilen och skulle köra hem igen så hade ACn slutat funka. Och när vi svängde av stäketleden ner på e18 var det tvärstopp. Tanten undrade vad som hänt, och utan att ens behöva kolla upp det sa jag att det var några klappmongon krockat på bron, eller vid Kungsängen. För av någon jävla anledning är det väldigt vanligt med som inte kan köra bil som orsakar olyckor där.
Och efter en lång tid med krypkörning kom vi fram till orsaken, en kedjekrock med 4 bilar inblandade.
De här klåparslena är värre än de där som stänger e18 för 5 minuters busåka, de här ställer till med mycket värre och längre förseningar i trafiken och de gör det för att de inte kan köra bil ordentligt. De borde bli av med körkortet.
Det är också förvånansvärt många som tror att blinkers inte fungerar innan man börjat vrida på ratten.Det är många som lider av tvångssyndrom och inte kan låta bli att byta till vänsterfilen även om det råkar befinna sig andra trafikanter där.
Tror visst du menar bakluckeåkarna, isåfall blir det väldigt många som hade blivit av med körkortet.Var och hämtade tanten på Arlanda i onsdags. När jag startade bilen och skulle köra hem igen så hade ACn slutat funka. Och när vi svängde av stäketleden ner på e18 var det tvärstopp. Tanten undrade vad som hänt, och utan att ens behöva kolla upp det sa jag att det var några klappmongon krockat på bron, eller vid Kungsängen. För av någon jävla anledning är det väldigt vanligt med som inte kan köra bil som orsakar olyckor där.
Och efter en lång tid med krypkörning kom vi fram till orsaken, en kedjekrock med 4 bilar inblandade.
De här klåparslena är värre än de där som stänger e18 för 5 minuters busåka, de här ställer till med mycket värre och längre förseningar i trafiken och de gör det för att de inte kan köra bil ordentligt. De borde bli av med körkortet.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |