"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Köpte en tavla.
Signerad av konstnären på plats.
Någon som känner igen konstnären?
3720fcf711e7c177f81c0f16a558054e.jpg

Last edited:
Fick pyspunka på min uppblåsbara kudde. Hittar inte läckan trots tvål och vatten.
Fem franska euro åt skogen efter bara fem år.
Testar XXLs lågbudget. 149:-

Min uppblåsbara madrass från Stadium blåser jag upp med egna lungor. 27 rejäla blås.
Testar en uppladdningsbar pump nu teknikfreak som jag är. 399:-

IMG_2053.jpeg

Jag visste inte att XXL i kungens kurva hade flyttat (ligger bredvid ICA Maxi nu) så jag gick i på Thansens butik. Där fanns det billiga grejer, både kudde och pump men nej tack.

Vattenpump med packning.. ar hoppas jag dom mena.
Strålkastarglas vä. med packning Och clips man tackar.
Packning kåpa vevaxel.
Främre packbox vevaxel.
Packbox mellanaxel.
Främre packbox kamaxel.
Packningssats ? fördelare/bakom kamaxel.
Ventilkåpspackning.
Packning oljelock.
Oljeavskiljare(vevhusvent.) och packning.

..men 19(!) spänn för en oljepluggspackning, nä där gick gränsen.

Tillverkar egen :nicka

Nu är det bara hoppas på dåligt väder i helgen så man slipper stå o svettas.

..men 19(!) spänn för en oljepluggspackning, nä där gick gränsen.

Tillverkar egen :nicka

Nu är det bara hoppas på dåligt väder i helgen så man slipper stå o svettas.
Därför köper jag 10 åt gången på Swedol, Stålgummipackning/Tredoring finns också i tummått.

Jovars, jag känner väl till någon låda och har säkert något sortiment hemmavid. Dom brukar dock vara tunna jämfört med original men om jag frågar snällt i röda lådan så kanske, koppar ska det va.. måste bara killgissa dimensionen.
1000000509.jpg
1000000506.jpg

Bra, vårt reningsverk är kräset.
1000000507.jpg

Beställde en sån här... Inte för att jag har så stor användning av den. Jag har ju dessutom säkert tio räknare hemma som klarar precis allt jag behöver och lite till, men nu är det ju så att jag har samlarmani ibland och köper mig lycka i form av små saker jag nördar in på. Inte billig, men kostar å andra sidan inte mer än vad jag drar in på en dag när jag jobbar helg tex

Fin kvalitet på hårdvaran och allt avancerat ligger i firmware som kan uppgraderas och även modifieras själv om man kan och orkar. Jag har saknat en riktig RPN-räknare och de HP 49G och Prime G2 jag har, är mer som snofsiga Texas Instruments eller Casio (jag har en drös sådana med) i funktion och kvalitet.

669fe26150bca16981ac30ce_dm42n_1.jpg

Beställde en sån här... Inte för att jag har så stor användning av den. Jag har ju dessutom säkert tio räknare hemma som klarar precis allt jag behöver och lite till, men nu är det ju så att jag har samlarmani ibland och köper mig lycka i form av små saker jag nördar in på. Inte billig, men kostar å andra sidan inte mer än vad jag drar in på en dag när jag jobbar helg tex

Fin kvalitet på hårdvaran och allt avancerat ligger i firmware som kan uppgraderas och även modifieras själv om man kan och orkar. Jag har saknat en riktig RPN-räknare och de HP 49G och Prime G2 jag har, är mer som snofsiga Texas Instruments eller Casio (jag har en drös sådana med) i funktion och kvalitet.

View attachment 518473
Du har så rätt. RPN FTW. RPL ... inte lika mycket.

Själv har jag ett par hp48or som jag sällan nyttjar ordentligt ... men de äter ju inte bröd så...

Tjöra hem den lite otympliga lådan gick bra så fundera på om 25kg domkraft kunde komma hem på samma vis, med frassespännband.
20250718_163525.png

Blev dock andra uppdrag under lördagen så.. sen skulle vi till Ikea och införskaffa något otympligt men det vill jag inte prata om.
1000000525.jpg

Du sätter lite väl hög tilltro till wellpappens hållfasthet....

Har du aldrig fått paket där grejorna börjat sticka ut genom kartongen?

Inget nämnvärt tungt eller vasst där i =) Skulle nog hela 3 km också.
Men du kanske menar Om jag motorcyklat hem domkraften, ja det hade nog inte varit så slugt.. men kanske ett äventyr.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman