CF Moto 450 MT eller Tenere 700?

Verkar vara en utväxlingsfråga. Fyller på med relevant testresultat från MOTORRAD.
Hondan är faktiskt lättare än KTM och vilken som håller bäst i det långa loppet behöver man nog inte fundera särskilt länge på. Suzuki vann testet.

a50817f1713070f0091629c9e51b79fe.png

a33a385e6439a2123965ccc43260a6fb.png

8aadf5c2bb99e384a90fbd87635eccf6.png

0843c3a53820cd4594ce3464a022aeee.png



Med vänlig hälsning,
...och varför testar man inte Aprilian som i mitt tycke är den absolut bästa hojen av alla dessa maskiner?
 
...och varför testar man inte Aprilian som i mitt tycke är den absolut bästa hojen av alla dessa maskiner?

Lite svårt för mig att svara på faktiskt… :)

Aprilian är nog kanske mest offroadig i alla fall; tyskarna brukar värdera andra saker också såsom asfaltsegenskaper och hur den funkar vid långturer (underförstått typ Hamburg-Malaga/Nordkapp).

Mer förvånande kanske är att de inte hade med någon BMW.


Med vänlig hälsning,
 
Lite svårt för mig att svara på faktiskt… :)

Aprilian är nog kanske mest offroadig i alla fall; tyskarna brukar värdera andra saker också såsom asfaltsegenskaper och hur den funkar vid långturer (underförstått typ Hamburg-Malaga/Nordkapp).

Mer förvånande kanske är att de inte hade med någon BMW.


Med vänlig hälsning,
Just på långkörningar har Aprilia fördelen av farthållare. Det saknas ofta på japanska cyklar.
 
Lite svårt för mig att svara på faktiskt… :)

Aprilian är nog kanske mest offroadig i alla fall; tyskarna brukar värdera andra saker också såsom asfaltsegenskaper och hur den funkar vid långturer (underförstått typ Hamburg-Malaga/Nordkapp).

Mer förvånande kanske är att de inte hade med någon BMW.


Med vänlig hälsning,
Den är lika offroadig som teneren så den borde vara med… och såklart Triumph, och BMW…

Fast då hade ju BMW vunnit på walkover, det är ju Motorrad vi snackar om nu😄
 
Den är lika offroadig som teneren så den borde vara med… och såklart Triumph, och BMW…

Fast då hade ju BMW vunnit på walkover, det är ju Motorrad vi snackar om nu

Den logiska uppställningen vore kanske

MT450 - T700 - AT1100

”Samma” koncept, tre storlekar… :)

MOTORRAD brukar ju tex skilja mellan europeiska och asiatiska tillverkare. Antingen kör de BMW, KTM, Triumph och Ducati mot varandra eller så kör de Honda, Suzuki, Yamaha och Kawasaki i utslagningstest.

Men såväl Suzuki Vstrom 800 som Honda Transalp har fått bra test och Vstromen vann till och med Alpenmasters häromåret vilket är en skräll med tysk-press-mått mätt.


Med vänlig hälsning,
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top