Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Snacka om sten i glashus. Dock var det inte pride som retade så mycket, utan det allmänna förfallet, hemlösheten, det öppna nyttjandet av tunga droger, osv

Det är lugnt, alla kan göra misstag, jag hamnade i Sveriges bögigaste stad, stockholm, under Pride av misstag, det märktes dock ingen större skillnad på folket, det var mest bara en massa extra regnbågar...

Men jag håller med om att förfallet är hemskt i hela USA, jag har väl som närmast varit i LA, och misären är utbredd, även om dom i LA sopar under mattor så mycket det går för turismens skull, jag bodde i princip nere på Venice beach och tänkte knata ner och köpa en macka på Subway vid skylten, det var lite misär-safari över det, men på dagarna patrullerades området för att se till att tältlägren revs och turisterna kunde strosa omkring.

Det är lugnt, alla kan göra misstag, jag hamnade i Sveriges bögigaste stad, stockholm, under Pride av misstag, det märktes dock ingen större skillnad på folket, det var mest bara en massa extra regnbågar...
Pride i Stockholm brukar sammanfalla med Stockholm cruising så det är osedligheter överallt då.

Efter en helg i San Francisco, då det även var pride-fest i stan, så är jag riktigt trött på vart det är på väg. Man förstår varför folk flyttar till andra delstater - har själv börjat titta på hus österut.
Hur gick det att passera genom LA vid oroligheterna?

Snacka om sten i glashus. Dock var det inte pride som retade så mycket, utan det allmänna förfallet, hemlösheten, det öppna nyttjandet av tunga droger, osv
Glashus var ordet ja. 😅
Jag var i SF 2008 senast (...) och minns det som en helt fantastisk stad, på topp över trevliga städer jag besökt faktiskt.
Ska man leva på minnet alltså?

Glashus var ordet ja.
Jag var i SF 2008 senast (...) och minns det som en helt fantastisk stad, på topp över trevliga städer jag besökt faktiskt.
Ska man leva på minnet alltså?

Absolut. Haight St brukade vara lite slappt bohemiskt, typ söder, och perfekt för att ta en kaffe och titta på folk. Nu är det öppen drogförsäljning, hemlösa som blockerar trottoarerna, och vanliga familjer lyser med sin frånvaro. Sjaskigt som fan har det blivit.

18a51966f7a86414b52ed452db134dd5.jpg

Har hört från flera håll att utvecklingen sista tio åren med droger osv inte är bra. Även tidigare helt oförstörda samhällen väster om sjöarna är idag fyllda av uteliggare osv och det är inte kul särskilt att köra hoj i den miljön.

Med vänlig hälsning,

Inga problem alls. Kört igenom med släp fyra gånger senaste månaden och det var inte värre än vanligt.
När jag var där för 6 år sedan så låg det redan då använda kanyler på trottoarer, uteliggare låg och sov på gatan, methheads hade serenader på nätterna bakom hotellet, och det stod sjaskiga prostituerade vid ingången till gränderna. Och det var små prydliga bajshögar från uteliggarna på trottoarerna med. Och när jag var där staden hade städat upp inför ett stort event.

Dock så var turisthotspots hyfsat rena och städade med en ganska låg andel uteliggare och knarkare som bad om pengar.

Och sedan dess har vad amerikanerna kallar death spiral hänt där så jag förväntar mig att allt är många gånger värre.

Ärligt talat så är de dåliga delarna av Monterrey Mexico i bättre skick än S.F.

Last edited:
Har hört från flera håll att utvecklingen sista tio åren med droger osv inte är bra. Även tidigare helt oförstörda samhällen väster om sjöarna är idag fyllda av uteliggare osv och det är inte kul särskilt att köra hoj i den miljön.

Med vänlig hälsning,

Jo det har gått fort utför med spridandet av "billiga" droger, men det löser sig med tariffer mot Kanada....

Jag har bekanta i Seattle, som förvisso har varit en förlorad stad länge, men även i småbyarna i NorthDakota/Minnesota har droger/uteliggare blivit ett problem, och dom har tufft klimat att överleva i, så dom söker sig ju gärna söderut där dom inte fryser ihjäl på vintern, därav har det upplevts som att vissa samhällen norrut har klarat sig bättre.

Ja, exakt. Fantastisk stad. Med eller utan bögar.
Har du besökt?

Nej, jag har aldrig varit där, men jag har också hört mycket gott om staden från en som har bott där, han sa att "SF är kanske den mest Europeiska staden i USA när det kommer till café, restaurang och nattliv, staden är förhållandevis ren och trevlig, med fungerande kollektivtrafik och är cyklingsbar" (han är cykelfanatiker)

Men det omdömet är väl ungefär 10-15år gammalt nu, saker har ändrats, det kan ju fortfarande vara en av USA's bästa städer.

Och dom är nu tydligen bara näst bögigast sedan Atlanta har gått om (jag frågade AI)

Jo det har gått fort utför med spridandet av "billiga" droger, men det löser sig med tariffer mot Kanada....

Jag har bekanta i Seattle, som förvisso har varit en förlorad stad länge, men även i småbyarna i NorthDakota/Minnesota har droger/uteliggare blivit ett problem, och dom har tufft klimat att överleva i, så dom söker sig ju gärna söderut där dom inte fryser ihjäl på vintern, därav har det upplevts som att vissa samhällen norrut har klarat sig bättre.
Det är spännande det där med att beskatta Kanadaimport på grund av Kinas gråa krigföring mot USA.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman