Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Det har ryktats om hemliga förhandlingar mellan gubb-sur och Putler.
Och nu pausar USA vapenleveranser till Ukraina.

Men det är nog ett sammanträffande...

Det förefaller vara så att USA disponerar om just de gripbara Patriotsystemen till Persiska viken. Ukrainas leveranser utlovas, men ”America First”…

Med vänlig hälsning,

Det förefaller vara så att USA disponerar om just de gripbara Patriotsystemen till Persiska viken. Ukrainas leveranser utlovas, men ”America First”…

Med vänlig hälsning,

Dom har även bromsat leveransen av sådant som redan ligger i polen och väntar enligt uppgifter på bluesky
Andra hävdar att lagren i USA är välfyllda med just sådant som har stoppats.

Det är nog väldigt lätt att skylla på mellanöstern

Dottern kommenterade att Tucker framstod som den mer påläste och intelligente av de två.

Sätter ribban på en nivå som är oerhört svår att underträffa.
Ja, jag delar hennes analys men inte din.

Det är väl det alla drömmer om, att ens barn skall överträffa en?

Ted Cruz framstod som riktigt kass faktiskt, det lilla jag sett.

Roliga nu är ju vad alla som måste hata någon hela tiden ska tycka.

Ja, jag delar hennes analys men inte din.

Det är väl det alla drömmer om, att ens barn skall överträffa en?

Ted Cruz framstod som riktigt kass faktiskt, det lilla jag sett.

Roliga nu är ju vad alla som måste hata någon hela tiden ska tycka.
Var det verkligen så tvetydigt formulerat att det vore svårt, men uppenbarligen inte omöjligt, att underträffa TC:s (upplevda) intelligens?

Min egen avkomma är det inge fara för i det avseendet

Vilket väl, förutsatt att det stämmer, är högst rimligt också?

Absolut, Sverige och andra länder har gjort (och gör) likadant. Nu verkar det inte handla om så mycket materiel, mest att man styrt om det som just nu var på väg pga snabba omprioriteringar men allt märks ju för Ukraina.

Långsiktigt handlar det om att bygga upp Ukrainas egen förmåga och de investeringarna görs också parallellt - både i Ukraina och i andra länder.

Med vänlig hälsning,

Absolut, Sverige och andra länder har gjort (och gör) likadant. Nu verkar det inte handla om så mycket materiel, mest att man styrt om det som just nu var på väg pga snabba omprioriteringar men allt märks ju för Ukraina.

Långsiktigt handlar det om att bygga upp Ukrainas egen förmåga och de investeringarna görs också parallellt - både i Ukraina och i andra länder.

Med vänlig hälsning,
Är också helt säkert väldigt klickvänligt att påstå att Trump gjort si och så.

Var det verkligen så tvetydigt formulerat att det vore svårt, men uppenbarligen inte omöjligt, att underträffa TC:s (upplevda) intelligens?

Min egen avkomma är det inge fara för i det avseendet
Tucker ger inte ett obegåvat intryck, även om han verkar behöva flytta gränsen långt bortom det rimliga för att kunna göra sin grej efter Fox.

Ted Cruz framstod ju däremot mest som typ Jan Emanuel i det lilla jag sett. Plus att han bad Tucker om nåd genom att försöka hitta common ground, lite som Magdalena i intervjun med Viktor Barth Kroon i Almedalen.

Nu ska det bara röstas i "huset" om gubb-surs budgetförslag så kan det genomföras sen.

Kommer öka statsskulden med $1-4 biljoner.
Ge skattesänkningar varav 60% går till de 20% rikaste.
Förhindrar stater att lagstifta mot AI.
Kommer knuffas ut 10-16 miljoner från medicaid.
Kommer knuffas ut 60 miljoner från mathjälp.
Kommer allokera stora summor till armen.
Kommer allokera stora summor till gränsskydd och Ice.

Har varit en del kontroverser om budgeten i "huset", senaten och nu huset igen.

OM den röstas igenom, vilket jag förväntar mig, kommer den vara en spik i kistan för REP i mellanårsvalen eller en succé? :va

Efter en helg i San Francisco, då det även var pride-fest i stan, så är jag riktigt trött på vart det är på väg. Man förstår varför folk flyttar till andra delstater - har själv börjat titta på hus österut.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...