Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Det mest underhållande är att Trumpanhängare nu säger att han var tvungen eftersom Obama var en dålig förhandlare :D (ja galghumorskratt ,det är fan inte roligt egentligen)
Är det inte sant? Jag vet inte, men jag vet att nu har de inget kärnenergiprogram, vilket det käbblats om i säkert tjugo år eller mer.
What is it not to like?

Är det inte sant? Jag vet inte, men jag vet att nu har de inget kärnenergiprogram, vilket det käbblats om i säkert tjugo år eller mer.
What is it not to like?
Att Trump säger att en president som inte kan förhandla skulle anfalla och inte gjorde det medans en president som hävdar att han är den bästa företagaren någonsin anfaller. Generellt ogillat jag krig, jag är lite som Sven Melander där

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk

What is it not to like?

Varför kan ingen förhöjd strålning mätas från dessa bombade kärnenergiprogram?

Men Trump tar väl snart personligen kontroll över oljeanläggningarna i Iran kan jag tänka.

Jag tror fortfarande att det är svårt att få folk att besinna sig genom att bomba dem. Även om en stor del av folket i Iran är trötta på det religiösa styret finns det såna som inte kan tänka sig en värld utan sin personliga tolkning av guds ord.
Jag tror att det kommer kosta liv i västvärlden.

Jag tror fortfarande att det är svårt att få folk att besinna sig genom att bomba dem. Även om en stor del av folket i Iran är trötta på det religiösa styret finns det såna som inte kan tänka sig en värld utan sin personliga tolkning av guds ord.
Det skiter Trump i då han har 24/7 bevakning livet ut.

Det är nog sannolikt, och det kan ju vara ett pris värt att betala.

Men Trump tar väl snart personligen kontroll över oljeanläggningarna i Iran kan jag tänka.
Det kan jag inte bedöma, blir det automatiskt strålning när denna typ av anläggning bombas? Beror det inte på en mängd faktorer som ingen här har någon som helst susning om?

Atagligen för att de mäter med satellier, och det var bunkeranläggningar de använde GBU-57 på, så även om det var anrikat uran där så är det inneslutet i ett söndertrasat bergrum.

Nu blir det intressat för USA att se om några iranska agenter har tagit sig in i landet och väntar på order från ledningen. Lite inhemsk terroraktivitet kan ju vara en riktig panggrej för USA.

Jag tror grejen här är att Irans regim har ingen intern legitimitet. Att bomba Irak eller Gaza räcker inte för Baath respektive Hamas har folkets stöd. Inte min uppfattning att samma stöd finns i Iran.
Oavsett blir ju logiken lite haltande, bomba Nazityskland eller inte? Ryssland?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025