Husqvarna supermoto 701 -årsmodell 2024

Sen skickar du boxen till Boris och köper ett Wings, galet rolig hoj är det när man är på bushumör! Men fortsätt uppdatera oss.
Min framtidsplan är ju typ rottweiler öppet filter , PPC6 box samt tekmo powerbomb o ngt slutför typ akra eller liknade. Men kommer absolut uppdatera denna tråd löpande. Speglarna är ju åtgärdade redan ;) samt tail taidy kit är på väg :)

Bifogat

• IMG_9694.jpeg
    IMG_9694.jpeg
    3.8 MB · Visningar: 12
Följer tråden med spänning då jag upplever samma sak...
Måste som sagt köra en stund för att kunna slå av tc, men går att slå av medan man rullar sakta. Går bra att gasa upp på tvåan men ej med koppling, då händer något. Ibland funderar jag på om det är kopplingsslir men då borde den varva på, nu hostar den mer och inget händer.
Letar efter backspeglar - vilka har du satt dit?

Mina herrar.

Önskar tipsa om att det finns en tråd för 701. Där kanske ni finner mer matnyttigt?

Finns även en tråd för KTM 690 2019 och uppåt.

Mina herrar.

Önskar tipsa om att det finns en tråd för 701. Där kanske ni finner mer matnyttigt?

Finns även en tråd för KTM 690 2019 och uppåt.
Ska absolut kolla igenom den tack! Blir Lixom halvt galen på detta fenomen.

Följer tråden med spänning då jag upplever samma sak...
Måste som sagt köra en stund för att kunna slå av tc, men går att slå av medan man rullar sakta. Går bra att gasa upp på tvåan men ej med koppling, då händer något. Ibland funderar jag på om det är kopplingsslir men då borde den varva på, nu hostar den mer och inget händer.
Letar efter backspeglar - vilka har du satt dit?
Vilken årsmodell har du? Är det supermoto eller enduro 701? Har du provat stänga av ABS helt ? Jag får inte till den delen utan bara stängt av TC(då lyser den gult)
Dessa speglar köpte jag. Sitter i original fästena och är supernöjd med speglarna :

Ska absolut kolla igenom den tack! Blir Lixom halvt galen på detta fenomen.
Har för mig att länkaget bakfjädring på 701/690 ändrades typ 2018.

Min 690 -20 är inte lika "yster" att få på slangen som min 701 -16 var. Men inga konstigheter att resa högt med hjälp av enbart gas på tvåan.

Tack för tipset med speglarna, ska inhandlas!
Det är en sm 2024.
Trodde ABS var helt av men blir osäker nu.
Det är iaf somm att den dör då koppling släpps. Går som sagt bra att bara rycka till och gasa men inte med koppling.
Ska läsa igenom tråden som länkades, tack för det tipset också.

Tack för tipset med speglarna, ska inhandlas!
Det är en sm 2024.
Trodde ABS var helt av men blir osäker nu.
Det är iaf somm att den dör då koppling släpps. Går som sagt bra att bara rycka till och gasa men inte med koppling.
Ska läsa igenom tråden som länkades, tack för det tipset också.
Grymt man då är det samma som min cykel. En Husqvarna supermoto 701 - 2024. Hur stänger du av ABS helt ? Min ABS blinkar gult o då är den aktiv fram men inte bak i mapp 2.
Idag testade jag igen med stillastående o slå av TC samt rullande. Märker att ABS är av bak då jag kan låsa bakhjulet.
Men 1an power wheelie inga problem. 2an och powerwheelie då går ngt imellan o slår av kraften. Kan heller ej köra clutch up den typ boggar ner sig. Så det är ngt som stör hojen o inte släpper ut full kraft.

Har du satt tail taidy kitt eller uppgraderat den på annat sätt?

Lämnade in den nu på 100 mila service. Se om det blir ngn skillnad nu efter detta. Men känns inte troligt. Ska dessutom fråga grabbarna på CEC dem är grymma!

Du har fått svar på det mesta: Hur man verifierar att TC och ABS är avstängt.
Skillnaden mellan drevningen på Enduro och SM gör väldigt stor skillnad. Även Enduro Euro5 lyfter enkelt. Men med SMs orginaldrev och omappad ECU är det inte bara bara.

Dreven skiljer 3 tänder bak och 1 fram.

Du har fått svar på det mesta: Hur man verifierar att TC och ABS är avstängt.
Skillnaden mellan drevningen på Enduro och SM gör väldigt stor skillnad. Även Enduro Euro5 lyfter enkelt. Men med SMs orginaldrev och omappad ECU är det inte bara bara.

Dreven skiljer 3 tänder bak och 1 fram.
Absolut vet hur TC stängs av men ingen har berättat hur man stänger av ABS helt. Verkar som en till har samma bekymmer som mig som skrev i tråden.

Men det du skrev nu gör ju en del skillnad som sagt. Tack för det. Känns dock inte som drevningen är felet här heller . Hojen boggar ner eller ngt händer när man försöker i 2a växeln. Typ som et hugger till o ingen kraft finns.

Hade varit skoj om ngn i göteborg är i denna tråden? Kunde visa IRL.

När du säger Mappa om ECU , ngn i tråden skrev ”Boris” men finns det fler ställen som gör detta eller måste man skicka iväg den ? Är helt ny på detta på denna hojen.

Absolut vet hur TC stängs av men ingen har berättat hur man stänger av ABS helt. Verkar som en till har samma bekymmer som mig som skrev i tråden.

Men det du skrev nu gör ju en del skillnad som sagt. Tack för det. Känns dock inte som drevningen är felet här heller . Hojen boggar ner eller ngt händer när man försöker i 2a växeln. Typ som et hugger till o ingen kraft finns.

Hade varit skoj om ngn i göteborg är i denna tråden? Kunde visa IRL.

När du säger Mappa om ECU , ngn i tråden skrev ”Boris” men finns det fler ställen som gör detta eller måste man skicka iväg den ? Är helt ny på detta på denna hojen.
Flashar du Ecun är det bara att skicka. Boris hittar du på Facebook. Boris KTM Service. Finns fler som gör det såklart. Kolla den svenska Facebookgruppen för 701.
Men Boris har ett bra rykte och är offentlig. Skickade min en måndag och hemma på fredagen. 3000 betalade jag.

Flashar du Ecun är det bara att skicka. Boris hittar du på Facebook. Boris KTM Service. Finns fler som gör det såklart. Kolla den svenska Facebookgruppen för 701.
Men Boris har ett bra rykte och är offentlig. Skickade min en måndag och hemma på fredagen. 3000 betalade jag.
Kan man kontakta han utan sociala medier ? Har inget pga jobbet.

Back