Husqvarna supermoto 701 -årsmodell 2024

Hmmm vet faktiskt inte. Gaaah blir galen på detta. Men ska testa en annan sak. Jag har enbart stängt av TC stillastående. Läser på flera ställen att man först måste köra mer än 5km/h , sen stanna o sen trycka på TC i 5 sekunder. Likadant med ABS. Värt att prova.
Jo så är det! Men skumt att din tc lampa är gul såsom den vore avstängd.
 
Jo så är det! Men skumt att din tc lampa är gul såsom den vore avstängd.
Ja mycket märkligt eller är det en 2024 grej? Räcker det med att köra mer än 5km/h släppa gasen o hålla inne TC 5 sek eller måste den stå helt stilla ?
 
Har faktiskt läst den. Men står väldigt torftigt om just mitt bekymmer. Tror det var sida 18 samt 38. Men jag har lite tipps jag ska testa efter jobbet idag så återkommer jag sen.
 
Har faktiskt läst den. Men står väldigt torftigt om just mitt bekymmer. Tror det var sida 18 samt 38. Men jag har lite tipps jag ska testa efter jobbet idag så återkommer jag sen.
Har du vanan inne för att åka bakhjul?
Är man ovan så kanske det känns som att hojen begränsar dig men det egentligen din teknik som behöver justeras?
 
Ja mycket märkligt eller är det en 2024 grej? Räcker det med att köra mer än 5km/h släppa gasen o hålla inne TC 5 sek eller måste den stå helt stilla ?
Behöver inte stå helt stilla, har fått in vanan att stänga av den när jag frirullar.
 
Har du vanan inne för att åka bakhjul?
Är man ovan så kanske det känns som att hojen begränsar dig men det egentligen din teknik som behöver justeras?
Kan säga att jag inte har vanan inne så pass bra än. Men kan absolut både clutch up och power wheelies på min aprilia tuono 1100 factory.
Så min teknik kan absolut bli mycke bättre men känns inte helt som det är problemet nu. Jag kan absolut ha fel här också. Men bra med era inputs för att lösa detta ;)

Så som det är nu kan jag endast få upp den på bakhjul i 1an både med koppling och bara att gasa. Men såfort jag provar i 2a växeln. Så tar det tvärstopp som hela hojen bara blir svag. Oavsett hur mycke jag gasar.
 
Testade nu allt som föreslogs utan framgång. O nu känner jag det mycket väl. Hojen stryper sig själv o typ o skakar nästan. Känns typ som TC ändå går in? Även fast den lyser gult. Körde lite över 5km/h och sen stannade o tryckte på TC i 5 sekunder. - ingen skillnad.
 
Testade nu allt som föreslogs utan framgång. O nu känner jag det mycket väl. Hojen stryper sig själv o typ o skakar nästan. Känns typ som TC ändå går in? Även fast den lyser gult. Körde lite över 5km/h och sen stannade o tryckte på TC i 5 sekunder. - ingen skillnad.
- Jag vet inte hur de där hojarna fungerar, men finns det ingen markör i displayen som visar på avstängda funktioner? Eller är det specifikt TC-symbolen som lyser gult när du kör sen?
 
Du kan ju bekräfta att tc verkligen är är av genom att burna lite på grus eller gräs.
 
- Jag vet inte hur de där hojarna fungerar, men finns det ingen markör i displayen som visar på avstängda funktioner? Eller är det specifikt TC-symbolen som lyser gult när du kör sen?
Precis finns inga symboler etc för detta. Utan endast att TC knappen lyser gult.
 
Du kan ju bekräfta att tc verkligen är är av genom att burna lite på grus eller gräs.
Det är smart , kan jag absolut prova. Det som är märkligt att det går att få upp den på bakhjulet i första växeln med både clutch up samt power wheelie. Men sen i andra växeln så går det verkligen inte.
 
Precis finns inga symboler etc för detta. Utan endast att TC knappen lyser gult.
- Känns hojen fullt dragvillig på den växeln direkt efter att den tappar kraften vid de tillfällena? Eller hackar den i några andra situationer vid kraftigare acceleration?
 
- Känns hojen fullt dragvillig på den växeln direkt efter att den tappar kraften vid de tillfällena? Eller hackar den i några andra situationer vid kraftigare acceleration?
Aldrig varit med om att den hackar i andra situationer utan kan dra på fullt i alla växlar. Men så fort jag ska upp med framhjulet då hackar den o tappar kraft från andra växeln och uppåt. Första växel inga problem. Kan det vara TC ändå på ngt sätt ? Tänker att antingen är den avstängd eller inte , kan väll inte finnas ngn mellanting.
 
Aldrig varit med om att den hackar i andra situationer utan kan dra på fullt i alla växlar. Men så fort jag ska upp med framhjulet då hackar den o tappar kraft från andra växeln och uppåt. Första växel inga problem. Kan det vara TC ändå på ngt sätt ? Tänker att antingen är den avstängd eller inte , kan väll inte finnas ngn mellanting.
- TC:n borde stänga hojen även på ettan.
 
Det är smart , kan jag absolut prova. Det som är märkligt att det går att få upp den på bakhjulet i första växeln med både clutch up samt power wheelie. Men sen i andra växeln så går det verkligen inte.
Det är inte något trams som att den måste vara inne på första service innan "upplåst"? Som sagt lyser det orange på TC symbolen så är den sjövild.
 
Det är inte något trams som att den måste vara inne på första service innan "upplåst"? Som sagt lyser det orange på TC symbolen så är den sjövild.
Ja jag börjar luta åt det hållet faktiskt. Iomed jag köpte den helt ny. Sen ska in på 100 mila service på tisdag nästa vecka :) så jag uppdaterar självklart efter det! Detta mysterium måste lösas!
Tyvärr är min i avstängd TC läge som en filbunke just nu. Eller som lobotomi! Sjukt lam!
 
Ja jag börjar luta åt det hållet faktiskt. Iomed jag köpte den helt ny. Sen ska in på 100 mila service på tisdag nästa vecka :) så jag uppdaterar självklart efter det! Detta mysterium måste lösas!
Tyvärr är min i avstängd TC läge som en filbunke just nu. Eller som lobotomi! Sjukt lam!
Sen skickar du boxen till Boris och köper ett Wings, galet rolig hoj är det när man är på bushumör! Men fortsätt uppdatera oss.
 
Back
Top