Snutjag på Södermalm (Sthlm)

"Polisbilen satte fart inne i tunneln och körde om en taxichaufför på en enfilig sträcka i tunneln. Chauffören reagerade starkt på polisens agerande och ringde 112.
– Han kan döda folk för han jagar en motorcykel, det är helt fel, sa chauffören i sitt samtal till SOS."

Det är illa när en SthlmTaxichaffis ringer 112 och säger att någon kör illa 😮

Sen är det den lilla detaljen att:
"Samtidigt har övervakningsfilmer från platsen inte kunnat visa på något ”sicksackande” utan visar tvärtom att motorcyklisten, i det som syns på filmen, körde rakt fram."

Don't question the system!!!

The system är väl i det här fallet att skymningspressen utgår från att motorcyklisten alltid är skyldig till något…?

I vilket fall som, har snuten gått utanför sina befogenheter för att riskera livet på en massa trafikanter så är ju straffet inget annat än ett skämt som ytterligare devalverar folks förtroende för rättsystemet…

The system är väl i det här fallet att skymningspressen utgår från att motorcyklisten alltid är skyldig till något…?

I vilket fall som, har snuten gått utanför sina befogenheter för att riskera livet på en massa trafikanter så är ju straffet inget annat än ett skämt som ytterligare devalverar folks förtroende för rättsystemet…
Jag kör färdtjänst när jag inte är månskensbonde och skogsbrukare. Det är alltid taxis fel med. En gång stannade jag för att hjälpa en tant på andra sidan gatan som snubblade och ramlade rätt ner i trottoaren. Plötsligt kommer en kärring springande och skriker: KÖRDE HAN PÅ DIG??? 😶

Vilket förtroende? 😭

Jag kör färdtjänst när jag inte är månskensbonde och skogsbrukare.

Är du en sådan där som står utanför terminalen på Arlanda och skriker och viftar…? Som kastar luren på kunden så fort kunden sätter sig i baksätet, så att kunden själv får skriva in adressen dit han ska…?

Jag kör färdtjänst när jag inte är månskensbonde och skogsbrukare. Det är alltid taxis fel med. En gång stannade jag för att hjälpa en tant på andra sidan gatan som snubblade och ramlade rätt ner i trottoaren. Plötsligt kommer en kärring springande och skriker: KÖRDE HAN PÅ DIG??? 😶

Varför körde du på henne?

Du menar som när en snubbe kör ihjäl en 11-åring på övergångsställe och inte anses skyldig till något?

Är du en sådan där som står utanför terminalen på Arlanda och skriker och viftar…? Som kastar luren på kunden så fort kunden sätter sig i baksätet, så att kunden själv får skriva in adressen dit han ska…?
Nej, jag bor inte på på dårhuset i Östersjön.

Nej precis. Det är jag som kör hem dig från sjukhuset/till/från rehab efter din olycka. Så var snäll annars kanske jag tappar din krycka på din brutna fot.
Det där har jag erfarenhet av, spritt över flera år. Sen har jagväldigt god insyn i förarnas villkor och hur många både över och underkvalificerade det finns.
Statusen på yrket behöver upp och vilken idiot som helst ska inte kunna få det jobbet, som nu. Går ut över de kompetenta och (edit) de som nödgas åka.

Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...