Idag är jag förbannad därför att...

Det finns filmer på youtube som visar hur man tvättar av lambdan och kör vidare, om det nu skulle vara den som strular.
En lambda-sensor är ju inte sååå hiskeligt dyr på någon webhandel så sätter man tid på det så sätter man nog en ny.
Värre är att det är så förbannat sorgligt att komma åt på den bilen.

Och så kunde den ju spotta felkoderna i sin fina lcd-display istf att tända en lampa och tycka att man ska plugga in en dator. (Information finns ju där, och allt kommunicerar med canbus)
Men, jag har ju orealistiska krav, det är min last...

Har en Samsung s22 som har en egen kalender som
jag inte vill använda, kör google.
Vill inte få dubbla notiser varje gång.
Går ej att av installera så jag tog bort notiser från Samsungs kalender.
Vad händer då, jo den börjar den spamma mig med detta.

kalender.jpg

Har en Samsung s22 som har en egen kalender som
jag inte vill använda, kör google.
Vill inte få dubbla notiser varje gång.
Går ej att av installera så jag tog bort notiser från Samsungs kalender.
Vad händer då, jo den börjar den spamma mig med detta.

View attachment 516214
Om du väljer "Inaktivera" (finns som alternativ istället för att avinstallera) så borde kalendern sluta störa dig.

En kompis satt på ett fik i morse när en av gästerna fick vad jag förmodar var en stroke eller liknande.
Fler gäster rusade till och försökte hjälpa till medans en hantverkare ringde 112 och begärde ambulans.

Istället för att skicka en bil bad man flera gånger mannen som ringde att beskriva händelseförloppet. Polaren gick därifrån innan nån ambulans dykt upp men där ser man vad man själv har att vänta sig när man ligger på golvet och krampar en vacker dag.

Skrämmande.

En kompis satt på ett fik i morse när en av gästerna fick vad jag förmodar var en stroke eller liknande.
Fler gäster rusade till och försökte hjälpa till medans en hantverkare ringde 112 och begärde ambulans.

Istället för att skicka en bil bad man flera gånger mannen som ringde att beskriva händelseförloppet. Polaren gick därifrån innan nån ambulans dykt upp men där ser man vad man själv har att vänta sig när man ligger på golvet och krampar en vacker dag.

Skrämmande.
Helt jävla galet.
En granne fick en infarkt och dog i sängen på natten för ungefär ett halvår sedan han blev inte ens 70 helt frisk och väldigt aktiv nybliven pensionär.
Pratade med några andra som bor i kvarteret om det efteråt då sa den ena "tänk om den kunde hänt när han var ute så vi sett det och ringt ambulans"

Men vet inte om jag hellre dör i sängen själv än att behöva uppleva någon uppstressad stackars medmänniska som försöker få en ambulans men dom kommer inte ut.

Såna här saker som man aldrig tänkte på förr.
Min morfar dog i massiv hjärtinfarkt när han var 58år och aldrig varit sjuk innan själv är jag snart 51. Min farfar blev dement tidigt vid 75 så kände han inte ens igen farmor som han levt tillsammans med sedan tonåren. Så mina odds för en lycklig ålderdom känns sådär

Flera personer jag känner har dött senaste tiden, flera av dom yngre än mig, en vältränad man dog på sin löprunda.

Flera andra omkring mig tynar bort i olika sjukdomar.

Det har varit rätt dystert ett tag
Jag pensionstränar och känner igen det. Det djävliga är att det inte kommer att bli bättre. :(

Skrämmande.
Jag kom ut från Willys här i byn och möttes av en man som hade ramlat omkull.
Det hade samlats några stycken och försökte hjälpa till, en dam ringde 112 men kunde inte svara på frågor om mannen eftersom hon inte visste mer än oss andra.

Jag såg hur hon fick panik så jag tog luren och fortsatte samtalet.

Första frågan är, andas han?
Sen kommer det en tirad av frågor om ålder, namn personnummer , sjukdomshistoria och så vidare!
Alla frågor besvarades med.
Jag vet inte, han är inte kontaktbar.
Jag fick ett bryt och sa skicka en ambulans är du snäll för snart lägger jag på och kör hem, ingen här känner mannen och med din attityd så vill man inte precis hjälpa till.

Då kom informationen som hon skulle börjat med. Ambulansen är på väg!

Om SOS hade börjat med det så hade folk känt sig mycket lugnare när SOS operatörerna försöker få mer information.

Mest förbryllad egentligen. Tog en liten lugn kvällstur och stannade till för att tanka på ett ställe när en tant i en merca plötsligt svängde över från andra sidan vägen och började gasta. Anklagade mig för att alltid köra som en idiot på hennes väg i nåt bostadsområde jag aldrig varit i. Passerade igenom samhället för första gången på minst två år, enbart för att jag behövde tanka. Hon var minsann säker på att det var jag eftersom jag hade en BMW med guldfärgad framgaffel.

När hon skulle börja kolla regskylt och förhöra sig om var jag bor osv blev jag bara förbannad, frågade vad det var för jävla trams hon höll på med och drog, så nu blev hon säkert ännu mer övertygad om att det måste varit jag. Människor… :dummer

Mest förbryllad egentligen. Tog en liten lugn kvällstur och stannade till för att tanka på ett ställe när en tant i en merca plötsligt svängde över från andra sidan vägen och började gasta. Anklagade mig för att alltid köra som en idiot på hennes väg i nåt bostadsområde jag aldrig varit i. Passerade igenom samhället för första gången på minst två år, enbart för att jag behövde tanka. Hon var minsann säker på att det var jag eftersom jag hade en BMW med guldfärgad framgaffel.

När hon skulle börja kolla regskylt och förhöra sig om var jag bor osv blev jag bara förbannad, frågade vad det var för jävla trams hon höll på med och drog, så nu blev hon säkert ännu mer övertygad om att det måste varit jag. Människor… :dummer
Du skulle svarat att det var du för du ville inte att hon skulle veta att du precis knullat hennes dotter och drog iväg som fan

Det satt en lapp på ett garage om en ledig p-plats så jag ringde upp och frågade om det fanns nån liten plats för en motorcykel.
Nej, du får hyra en bilplats i alla fall, 3.600:- i månaden :3freak

Det satt en lapp på ett garage om en ledig p-plats så jag ringde upp och frågade om det fanns nån liten plats för en motorcykel.
Jeez, jag hyr ett dubbelt lastbilsgarage för 5000. Ett enkelt lastbilsgarage för 2200.

Nästan så man tror att det är skillnad i markhyra mellan "Ort: Sthlm" och "Ort: Byhålan". Men bara nästan.
Bara nästan!
En polare som är fast i Tokholm hyr garage på samma ställe som mig, gångavstånd från tågstationen, och det är så mycket billigare att det är värt det. :hihi

Hm , hittar du en liten motorcykel !. ...så får du ställa den i mitt garage för 0 kronor i månaden! :krama:hjarta

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025