Hur många mil körde du i dag?

Idag var det Skällinge Mcrally.
Det blev nog ca 13 mil på fina vägar i Hallands inland.
FInt väder vid starten,sedan kom det en regnskur.
Mulet men uppehåll resten av rallyt.
Lite krångel med växlarna på Zx 10an,mekaniker tabbe.
Nu är det fixat!

Last edited:
12 mil igår, lika långt idag på ett begränsat område med två fina gäng med deltagare.

85e0ebdaca003378605162999b61d16d.jpg

Med vänlig hälsning,

Tramsvalpen är väckt ur sin vinterdvala. 8 mil på småvägar i sydöstra Skåne. Inget regn hittills idag! (Annars har det varit regn och blåst…)

Bifogat

• IMG_6098.jpeg
    IMG_6098.jpeg
    3.2 MB · Visningar: 11
Inte idag, men igår. 45 mil i Tyskland varav säkert 43 på Autobahn.
Skulle hemåt, det var ju planen, och hade egentligen tänkte smyga mig fram på ett trivsamt sätt på små vägar och genom byar. Men väderprognosen innehöll mestadels grått, skurar och kallt, och närmre Hamburg och Kiel skulle det bli rikligt med regn.

Så det blev byte av plan. Boka om färjebiljetten och ut på Autobahn! Ska jag bli kall och våt så låt det åtminstone gå över fortast möjligt. Det blev brum-brum i mittfilen (130-140 km/t) i några timmar tills jag anlände till Kiel på eftermiddagen. Genomfrusen men torr (bra regnkläder).

Hade flera väder:
- grått och kallt, därefter
- växlande molnihet och kallt, därefter
- hagel, regn och kallt, därefter
- mera hagel, massor av iskallt regn, sjöblöt vägbana och ingen sikt, därefter
- regn, bara, när jag kom till Kiel

Jag har kört runt 400 mil på 11 kördagar så det var rätt gôtt att glida in med färjan i Göteborg i morse och rulla de sista kilometrarna hem.

PS. Jag växlade väääldigt försiktigt hela dagen igår. Idag har jag jagat reservdelar, nya fjädrar, packningar och lite annat så att missödena i Trier med växlingarna inte skall upprepas.

Tröstfika framme i Kiel. Kaffe och muffins värmde gott.
View attachment 515605

Missat att du gjort en uppdatering, jag har funderat till och från hur det gått för dig med växlingen flera dagar i onödan. ☺️
Ser att planen var att reka för att utöka dina domäner? 😉

oj, bra jobbat, min hoj har inte ens gått 430 mil totalt :D
Jag köpte gammal hoj med få mil för att ha råd att köra, köpa däck och soppa. En som var med köpte ny i fjol, före mig. Har väl kört lite drygt som du, de flesta milen med mig och den tredje turdeltagaren.
Det är nog ca 35 mil mellan var vi bor…
Mil blir det.

Back