Mappa Husqvarna 701 SM Euro5 (Själv)

Fantastisk tråd. Allt optimering man kan göra utan att lämna iväg är kul. Boost - vad har du för interface som gör att du kan mappa din KTM?
Jag har sneglat på flashtuneECU för att öppna ecun på yamahan men dels är den ganska dyr och inte alltid felfri - men med en bredbandslambda kan man få konkreta värden att jobba utefter.
 
Fantastisk tråd. Allt optimering man kan göra utan att lämna iväg är kul. Boost - vad har du för interface som gör att du kan mappa din KTM?
Jag har sneglat på flashtuneECU för att öppna ecun på yamahan men dels är den ganska dyr och inte alltid felfri - men med en bredbandslambda kan man få konkreta värden att jobba utefter.
Boost har ju gammal ktm somfunkar med kabel och och pc bara att mata in med tuneco mappar som finns färdiga att ladda ner och modda bäst man vill billigare än akramappen men rövbromsbänken funkar ju sådär 😂 boost har väl lagt ner sig mer med med lambdamätning
 
En sån här "fuldongel" skall ju fixa just motorgången under 5.000 varv:
Billigt, bara att köpa och testa. Funkar det så är det ju en skitenkel mod.
 
En sån här "fuldongel" skall ju fixa just motorgången under 5.000 varv:
Billigt, bara att köpa och testa. Funkar det så är det ju en skitenkel mod.
Den ger ytterst lite fördelar för vi provade sätta dit en på kompisarens 701. Komisen är osäker på om den ens funkar men kan ev ana att den går lite mindre rycksigt på låg last jämn gas och låga farter. Men den är såpass billiga att de är värt att prova.
 
Fantastisk tråd. Allt optimering man kan göra utan att lämna iväg är kul. Boost - vad har du för interface som gör att du kan mappa din KTM?
Jag har sneglat på flashtuneECU för att öppna ecun på yamahan men dels är den ganska dyr och inte alltid felfri - men med en bredbandslambda kan man få konkreta värden att jobba utefter.
Ja jag har ju stenåldermaskin från 08a så då funkar gratisprogrammet (va gratis) Tunecu. Men Powercommander funkar lika bra som Tunecu om man kostar på med tändning. Men man behöver inte köpa med tändjustering för de är bra standard på de flersta maskiner så man ändrar bara bränsklet. Jag provade lägga på mer tändning här o där i registret på min kotte 990 men de gav inget i varesig bränsleförbrukning eller rövdyno känsla.
 
En sån här "fuldongel" skall ju fixa just motorgången under 5.000 varv:
Billigt, bara att köpa och testa. Funkar det så är det ju en skitenkel mod.
- Hur vet man om hojen omfattas av Euro 5-specarna?
 
Den ger ytterst lite fördelar för vi provade sätta dit en på kompisarens 701. Komisen är osäker på om den ens funkar men kan ev ana att den går lite mindre rycksigt på låg last jämn gas och låga farter. Men den är såpass billiga att de är värt att prova.
Många som provat och summan verkar vara att det endast är placebo på Euro5. Samma med Coober.
 
Dags för en liten -bump-

Så kom dagen.. eller nästan. Imorgon åker ECUn iväg för flash/mappning till BorisKTMservice.
Bra betyg av tidigare kunder som numera kan köra hoj med en hand i stan, offroadar utan att längre vrida av sig fotleder.... och andra ekologiska bieffekter.

Jag uppdaterar resultat för den som är intresserad.. och så får denna tråd förhoppningsvis ett lyckligt slut.
 
Det var väl efter vw:s dieselgate som ktm sket i brallan och stoppade all mappning hos åf. Jag hade en 701:a som fick en "stage 1" mapp inläst av åf för 7-8 år sen, men året efter var det stopp med det.
 
Min är flaschad av Boris. Den blir grymt stark på låg och mellanvarv, toppen har den redan. Har inte fått ngt tjuvstopp öht. Men glöm att du kan köra med en hand i stadstrafik. Hur som haver är jag iaf jävligt nöjd.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top