Nu har jag fått renoveringskitet till mastern från wemoto. Lägger upp några bilder om nån annan får samma problem.
Microswitchen i kopplingshandtaget sitter med två piggar.

Sen måste man skruva bort reglaget för blinkers och ljus för att komma åt dom två 2mm insexskruvarna som håller den manuella kallstartsgasen. (första generationens insprutning
) Sen får man av kopplingsreglaget från styret.

Det enda jag använde i kitet och som var helt identiskt med originalgrejorna var själva pistongen med två gummitätningar. Det var ju iofs den viktigaste delen.

Slavcylindern jag beställde verkar ha försvunnit i postnords allmäna röra. Hoppas den dyker upp så småningom. Nu har jag i alla fall en fungerande koppling!
Redo för bulten.

Microswitchen i kopplingshandtaget sitter med två piggar.

Sen måste man skruva bort reglaget för blinkers och ljus för att komma åt dom två 2mm insexskruvarna som håller den manuella kallstartsgasen. (första generationens insprutning


Det enda jag använde i kitet och som var helt identiskt med originalgrejorna var själva pistongen med två gummitätningar. Det var ju iofs den viktigaste delen.

Slavcylindern jag beställde verkar ha försvunnit i postnords allmäna röra. Hoppas den dyker upp så småningom. Nu har jag i alla fall en fungerande koppling!
Redo för bulten.


Last edited: